Aktuality

neděle 17. únor

Předjaří (23. týden v Habroví)

  • Lesní MŠ Na dvorečku

Pondělí. Od vlaku pár nezanedbatelných statečných kousků. Na Dvorku ve velikým kruhu se všici vidíme. Tančíme, zpíváme masopustně. Pak vtrhneme v plném počtu v les. Přehrazujem potok, vody je po tání dost a dost. Filtrujeme vodu přes loňské listí. Stavíme skřítkům 2kk. Odpůldne čteme Pohádkového dědečka a plstíme výzdobu nad stolem. Stavíme z kostek hangár a robokočku.
 
Úterý. Hrajeme na okurku. Okurčičko, drž se stonku, neutíkej za záhonku. Dobýváme Madonu. Ale touha po včerejším potoce ohne náš azimut. Včera mokří, dnes zablácení. Odpoledne čteme o Martínkovi a jeho dědečkovi. Procházíme Dvoreček a kreslíme ho do mapy. A na té mapě stavíme 3D z kostek modely. Berem v potaz, co je a sníme o tom, co by mohlo být.
 
Středa je uprostřed. Ve velkém kruhu nás Stodola učí tanec Byla jedna Káča. Dobýváme opět Madonu. Cestou si hrajem na dřevorubce. Posloucháme datla. Stavíme domky. Vrátíme se v pátek. Čtem Dědečka a pečeme mafiny. Stavíme sny z kostek.
 
Ve čtvrtek byla opět keramika a my jsme se pustili do výroby misek na polévku- hnětli jsme, tvarovali, razítkovali, tiskli svoje jména. Každá z nich je krásný originální kousek, jako každý její tvůrce. Místo Evy s námi byla Kája Karousová a hned po keramice jsme vyrazili na prosluněné hřiště pod lesem, kde jsme posvačili a řádně se vyřádili. Po návratu na Dvoreček jsme poobědvali venku a zůstali venku i na čtení. Bylo krásně a my zjistili, že první Habr již raší…..že by už jaro?!
 
Pátek. Od vlaku 4+. Na kopci svačina a dřevorubectví. V kroužku: Ty medvěde chlupatý… na honěnou. Stavíme domečky, kácíme stromy. Potkáváme první sněženky. Čtem o prasátku převozníku. Vybarvujem antistressové olamovánky. 
 

FOTO

neděle 17. únor

Únorové Raraší hlášení

  • Rarášci

Hlásíme se opět z naší herny. Jak je vidět na fotografiích, opět jsme se jen tak neváleli.

Na naší síti u schodů můžete na vlastní oči vidět umělecké dílo a teď i vidíte, jak vznikalo. Velká akce a u dětí bylo vidět velké zanícení. Anička si namalovala celou ručičku a rozhodně si ji odmítala umýt, chtěla mít modré pacičky. Malovalo se štětci, vidličkami, ale hlavně bublinkou folií namotanou na nožičkách. A výsledek můžeme nabídnout v NG. Také jsme měli oslavy! Protože nás ten týden bylo ve školce méně, každé dopoledne jsme si zkoušeli hrát se Školkáčema. A tak jsme společně oslavili narozeniny Vigga! A také Miška! A bylo veselo, hudba břinkala, všichni se vlnili do rytmu. V pátek jsme popřáli naší dobré duši Lucce! Takový slavnostní týden to byl. Když už jsme pobývali dole, moc se Raráškům líbí jejich nový badatelský koutek. U mapy dokázali neposedět skutečně dlouho :-)

Na jedné fotce je naše krásné krmítko. Není to moc vidět, ale ptáčci si ho už našli!!!!! Konečně nám chodí na krmítka, všechna tři. I hrdlička přiletěla.

A ve čtvrtek byl výlet!! Jeli jsme busíkem na konečnou do Lipenců a pak jsme vyrazili na výlet dlouhý 1,8 km, tedy do 1800 metrů vzdáleného Kazína. Pádili jsme warp rychlostí a po dvouapůl hodinovém pádění nám ten autobus zpátky málem ujel?!?!?! Protože: kamínky, bláto, klacíky, svačina, gumoví medvídci, kamínky, bláto, stopy, klacíky, medvídci, vyčurat, bum, bláto. A závěrečné, ale opravdu musíme ťapat, aby nám to neujelo. Ještě, že je ta paní řidička tak milá a viděla nás a přeháníme, samozřejmě. Dvě minuty jsme čekali na odjezd. A všichni Rarášci krásně pozdravili, pokaždé, je to radost.

V pátek jsme hráli na klavír a violoncello. Podle jeho zvuku jsme byli buď medvědi nebo ptáčci a nebo utíkali před komárem. Přidala se k nám nová kamarádka Lucinka a tak se jí u nás líbilo, že hned druhou návštěvu zvládla úplně bez maminky. Ono taky na nějaké stýskání u Rarášků moc času nezbývá.

Tak se zase těšíme na další týden!

Na fotky a hudební produkci našich úmělců se můžete podívat tady

neděle 17. únor

Zima nebo jaro? Panna nebo orel? (Stodola 23.týden)

  • Lesní MŠ Na dvorečku

V pondělí, než dorazili vlakáčci měli předškoláci speciální úkol. V nádobě plné směsi drobných luštěnin poslepu nacházet a podle hmatu určovat předměty. Kam půjdeme ny výlet? Hodíme si korunou. Pokud padne dvoukorunka, půjdeme do prava, pokud lev, půjdeme doleva. Dvoukoruna nás zavedla až k řece, ale protože už byl čas se vrátit zpět na oběd, raději jsme korunku schovali do kapsy a vydali se přímo na Dvoreček. Tam nás totiž čekal nelehký úkol. Žádáme totiž o grant na zvelebení pozemku Dvorečku. A kdo by o takových novinkách měl rozhodovat nejvíce? No přeci ten, kdo si Dvorečku užívá na každém metru. Namalovali jsme proto mapu naší zahrady a společně plánovali, co bychom mohli změnit a udělat jinak nebo úplně nově.

Ve středu ráno jsme z připraveného kvásku umíchali těsto na masopustní koláče, které jsme nechali kynout pěkně přikryté pod utěrkou v blízkosti teplíčka kamen. Vypravili jsme se na procházku do galerie, kde jsme si ukazovali, jak se pozná, jak je starý strom a počítali jsme letokruhy na pařezech. Před obědem jsme hnedka nedočkavě utíkali ke kamnům zkontrolovat těsto, jak  nám vykynulo. Přišli jsme právě včas. Bylo to málem jak z pohádky Hrnečku vař! Těsto už bylo úplně nad okrajem misek :) Vzali jsme ho a vytvarovali z něj kuličky. Pomocí kelímků jsme je pak vždycky rozmáčkli, takže nám vznikl krásný důlek pro naplnění povidly nebo tvarohem. Po obědě jsme je ochutnávali (v podstatě téměř snědli) a byly delikátní! Z fleku by z nás mohli být pekaři.

Ve čtvrtek nás bylo po málu. Vypravili jsme se na louku, kde  krásně svítilo slunce. Dali jsme  si po dlouhé době dlooouhou svačinkou, protože nám nehrozilo umrznutí, a všichni si to moc užili. Děti dnes v podstatě nepotřebovaly dospěláky. Samy si rozehrály rolovou hru, do které bylo obtížné proniknout, ale v podstatě šlo o stádo spidermanských koček, které byli střídavě nemocné, střídavě se měnily na draky a pak zase na princezny. Po této zdánlivě zamotané hře jsme si zahráli jednnu masopustní hru: Bum do hrnce! Chcete vědět jak se hraje? Přijďte s námi oslavit masopust na Dvoreček 5.3. a určitě se to dozvíte :)

pátek jsme byli opět v tělocvičně. Tentokrát jsme si ve dvojicích užili házení a koulení s různě velkými a těžkými míči. Zbyl čas i na opičí dráhu, skákání a lezení. Protože venku bylo krásně slunečno, pohráli jsme si ještě v Letech na břehu řeky.

Foto zde

pátek 15. únor

Mazáci v komorním počtu

  • Škola

Mazáci se tento týden scházeli opravdu v komorním počtu, někteří naši kamarádi jsou na horách a někteří bohužel nemocní. Přesto jsme nepolevili a pokračovali v učivu. Už jste slyšeli, že v češtině stejně vyslovujeme a stejně píšeme? No tak o tom nám ještě chvilku vyprávějte! Dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě a už nám z toho jde hlava kolem. Hodně tedy procvičujeme, opakujeme, snažíme se tyhle skupiny pochopit, zapamatovat a prostě dostat do hlavy. Téměř každý den si ale zpestřujeme zpěvem, to nás v poslední době hodně baví. Je sice teprve únor, ale sluníčko už nás začíná šimrat na tváři a ptáci už vesele zpívají. Dobře, neprotestujeme a klidně už to jaro pomalu vítáme. Tento týden jsme si hráli s rozpíjením vodových barev a namalovali jsme krásné ptáčky… a taky jednu žirafu :) Ve čtvrtek si Terezka s Dominikem vyzkoušeli, jaké je to být tělocvikářem. Společně odvedli celou hodinu, hodně se nám to líbilo a vůbec to nebyla volná zábava. Oni dva se výborně domlouvali, spolupracovali a my ostatní jsme poslouchali jejich pokyny. Ve výsledku z toho byla super hodina tělocviku. Je fajn, když se spolu umíme navzájem domluvit a respektovat, čas pak moc příjemně plyne.  

Podívejte se na FOTKY

pátek 15. únor

Slavíme a užíváme si přírodu

  • Školka

Tak málo dětí naše školka opravdu skoro nepamatuje. Hodně školkáčů odjelo na lyžák s Terezkou a my se naopak spojili a užívali si hezké dny společně s Rarášky. Hned v pondělí dvě oslavy – našeho Miška a rarašího Vigga. Po dortu chtěli školkáči tancovat na Chinaski a Rarášci na Krtečka :-) Tak jsme dali od každého kousek a byla spokojenost na obou stranách.

Od úterý už patřil náš program dlouhým procházkám a zkoumání přírody. Objevili jsme nové cesty, okruhy, které nabízely nová zákoutí (i úžasná bahniště) a plácky, které nás nadchly ke hrám a lezení po stromech. A ve čtvrtek školkáči vyšplhali a zamávali na školku z černošické vyhlídky.

Na fotky z oslavy i procházek se podívejteZDE

pátek 15. únor

Opičáci v autobusu

  • Škola

Tento týden jsme se v českém jazyce konečně dostali na první stránky další učebnice. Čekala tam na nás malá písmenka. K mému velkému překvapení, se mezi Opičáky nenašel nikdo, komu by to dělalo nějaký větší problém:-) Ještě nějakou dobu nás bude trápit „b“ a „d“, protože jsou si opravdu velmi podobná. 

V matematice jsme dál pilovali prostředí autobus. Abychom si to dokázali správně představit a připravili jsme se na složitější úlohy v tomto prostředí, vyrazili jsme na výlet. Původně jsme plánovali jet na Roblín, ale v autobusu se nám zalíbilo a na každé zastávce bylo co počítat, takže jsme dojeli až do Třebotova. Tam jsme se vrhli na odhady vzdáleností a času. Všichni jsme si spočítali, na kolik kroků obejdeme rybník, nebo kolik minut nám zabere ho oběhnout. Naše odhady se někdy o hodně lišily od reality, tak jsme to museli všechno vyzkoušet. Někdo i několikrát:-). 

Vedle rybníka jsme potkali kontejnery na tříděný odpad. Některé jsme znali, některé jsme už někdy viděli a jeden jsme viděli úplně poprvé. Hned jsme tedy museli zjistit na co je. Přečíst si ceduli je pro nás totiž hračka:-) Ve čtvrtek jsme se v rámci prvouky opět zabývali tříděním odpadu a docela mě překvapilo, že v Třebotově všichni věděli, jakou barvu má který kontejner, tak podle obrázku se v tom děti trochu ztrácely. 

Ve čtvrtek jsme se sešli již ve větším počtu opět k angličtině. Zopakovali jsme důkladně slovní zásobu k tématu At school, doplněnou od minula o slovíčka a classroom, a table, a chair, a lunch box, anotebook a vrátili se k počítání do desíti a vytváření početních příkladů s otázkou How many? a znaménkem plus. V druhém bloku jsme se vrhli střemhlav do čtvrté lekce a společně s učebnicovou maminkou a tatínkem hledali „vypůjčené“ oblečení (Where is my T-shirt, jumper, hat, shoe, sock, skirt?) a potom si je ukazovali na sobě. Nezbytným se vyjevilo přidat ještě nové slovíčko jeans, které zastoupilo všechny kalhoty. Přeci jen nežijeme ve Skotsku

pátek 15. únor

Broučí republika

  • Škola

V rámci diskuzí od České republice vznikl od Brouků nápad, zda by si nemohli vytvořit/vymyslet/namalovat takovou svojí republiku. Domluvili jsme se na tom, že ano. A světe div se. Broučí republika už je skoro na světě. Ochraňuje si socha velkého mravence, je to mírumilovná země beze zbraní, která myslí na ekologii. Už vymýšlejí i zákony. A to všechno jen oni sami. Diskutují, hlasují, domlouvají se, vymýšlejí, fantazírují a jde jim to výborně. 

Mluvili jsme i o reálných krajích, proběhlo několik rozličných prezentací, ochutnávka místní pochoutky, pracovní listy i testy! :-) Aby těch aktivit nebylo náhodou málo, přidali jsme si z češtiny co je to rozvitý podmět, co rozvijí přísudek. Co je holý podmět a holý přísudek a shodu přísudku s podmětem v přítomném čase. Uff, bude to oříšek! 

Koukněte na fotky

pátek 15. únor

Prďáci vážili, měřili, pekli

  • Škola

Zima sice kalendářně vládne, ale Prďáky vyhnalo ven sluníčko. A protože se v týdnu od 11. února učili jednotky délky, váhy a objemu, bylo učení venku  na místě.  Vyrobili jsme si kupecké váhy. Zkoušeli na nich vážit vše možné. Zkoušeli jsme si délkové míry převézt na kamínky a počítat, kolik by se jich vešlo třeba do kyblíku, který představoval 1 metr. Bylo to zábavné, včetně toho, že jsme se kromě metrických délkových jednotek zaměřili i na ty anglické- stopy, palce, lokte, aj. Největší zábavou a současně obavou bylo páteční nakupování dle receptu a následné vážení surovin a pečení zcela bez pomoci dospělého. To nás prověřilo! Museli jsme v obchodě podle receptu najít suroviny, vybrat ty levnější s ohledem na místo výroby. Hledali jsme především české výrobky, abychom snížili ekologickou stopu. Dostali jsme peníze na nákup. Museli jsme si spočítat jeho cenu, dát pozor, aby nám bylo vráceno přesně peněz, a zkontrolovat, zda je na účtu  to, co jsme chtěli koupit. Následně jsme si do receptu napsali, kolik co stálo a odkud výrobky jsou. A pak to přišlo! Začali jsme sami podle receptu připravovat těsto a péct šátečky a rohlíčky. Zda se to podařilo, poznáte podle fotek! A abyste si nemysleli, že jsme nestihli v týdnu nic jiného, tak sdělujeme, že jsme se stihli zabývat převody jednotek, vyjmenovanými slovy po P a slovními druhy. Malovali jsme paní zimu v odstínech modré, učili se novou písničku Vlašťovko leť! No, uznejte, málo toho nebylo!

Anglický den byl tentokrát z velké části dnem prověřovacím. Napsali jsme si test z učiva třetí lekce a doplnili jej o konverzační větičky, které opakujeme stále dokola. Prďáci měli tentokrát vytvářet otázky k předem daným opovědím. I když už máme otázky značně zautomatizované a zažité, občas je pletem navzájem a jejich zápis je stále aktuálním tématem k procvičování. Ti, kteří test nepsali, si jej doplní příště. Nově jsme se posunuli o kousek dále ve čtvrté lekci. „Jídlo“ nás baví a už se těšíme, jak si příště vytvoříme vlastní obchůdky.

S Heather si Prďáci užili stolní hru Who am I , ale také prověřili svou znalost týkající se oblečení, vzhledu a dopňků  (hair, earrings, necklace, moustache, hat, glasses, sunglasses, beads, flowers, bow, tie, heart, a blue nose, a pink head) a procvičovali použití slovesa to have got. Tomu se budeme věnovat ještě v následujících lekcích i s Ivou.

Koukněte na fotky

čtvrtek 14. únor

Angličtina u Brouků 13.2.

  • Škola

 
Milena´s group:
V prvním bloku jsme se věnovali opakovaní, děti psaly diktát a test na porozumění procvičované látky (dialog rozhovoru z rádia, dny v týdnu, kontinenty, possessive nouns, present continuous). Následně jsme poslouchali další dva dialogy z rádia s písněmi na přání. Tentokrát se děti musely s rozhovory popasovat trochu jinak. Z poslechu musely vytahovat důležité informace o volajícím. Pracovaly také s typy otázek, které byly volajícím pokládány. Rozlišovali jsme, zda se jedná o otázky uzavřené nebo otevřené. To jsme následně převedli do gramatické části a se slovesy jsme zkoušeli, jak s nimi pracovat, abychom oba typy otázek utvořili a jaký typ odpovědí se nám dostane. 
V druhé části dne jsme se vrátili ke geografickému tématu kontinentů, ke kterým jsme se nově naučili také označit oceány světa a kde se přesně nachází. Pracovali jsme s větami: The Indian Ocean is between Australia and Africa. The Arctic Ocean is next to North America, Europe and Asia. Nová byla spojení between and next to, desert, mountain (range), river, ocean, lake, sea. Anglický den jsme uzavřeli zeměpisným kvízem. Jestlipak byste ho zvládli? Děti nechybovaly :-) . Which continent is also known as an island continent? Where are the Rocky mountains? Which ocean is next to four continents? Which continent has the most countries in the world? In which continent would you find giant pandas and tigers? 
 
Katerina´s group:
Nejdříve jsme si udělali Revision Test. Abychom zjistili, jak jsme na tom se znalostmi.
 
Angličtina ale byla hlavně o Geography – the world. Hledali jsme na mapě „a desert“, „rivers“, „oceans“ a „mountain ranges“. Vše bylo spojeno zábavnou formou, poslechem. 

 Stejně jako druhá skupina, jsme pracovali jsme s větami: The Indian Ocean is between Australia and Africa. The Arctic Ocean is next to North America, Europe and Asia. Nová byla spojení between and next to, desert, mountain (range), river, ocean, lake, sea.

neděle 10. únor

Radovánky (22. týden v Habroví)

  • Lesní MŠ Na dvorečku

Pondělí. Od vlaku ve třech. Těžko projet sněhem Kejnskou. Hromadíme vozidla-boby, lopaty, pytle. Utíkáme k vodě. Vyhýbáme se ledu a kroužíme na sněhu. Probíráme kolena, lokty. Házíme si koulí. Pro někoho lehké, pro jiného nesplnitelné. Po svačině můžem sáňkovat! Nahoru vede modrá lanovka. Stavíme iglú pro jednu ruku. Hradby pro sněhovou královnu. Čtem o mlýnku co mele sůl, ze které je moře slané.
 
Úterý. Jako by to bylo včera! Spousta vlakáčů. U viaduktu sněhová královna rozbila 
zrcadlo, tak se v něj proměnil jeden z průvodců. Pak kolem nás nízkým letem proletěla poštolka s těžkým úlovkem. Zas boby a lopaty a pytle. Zas k viaduktu, dál od ledu a na kopec za mostem. Kde je široký břeh a předlouhý dojezd k řece. Stavíme ze sněhu zubaté hradby sloní farmy. Koulíme sněhuláky. Žonglujeme se sněhem. Soutěžíme, kdo dojede dál. Odpoledne vyrábíme zmrzlinu. Spotřebujem na to kopec soli.
 
Středu jsme strávili s bystrým lišákem Leošem v sálech a saloncích naleštěného Rudolfina. Představte si, že Leoš v každém slově slyšel hudbu! Jeho Bystrouška sice zahyne, ale zanechá na světě kupu bystrých liščátek. Moc se nám to líbilo a projevily se i rozené operní talenty! 
 
Ve čtvrtek jsme prohnali boby a lopaťáky po svazích kolem Dvorečka a taky jsme se trochu sjeli cukrem z narozeninových dortů. Dvě oslavy v jeden den! Jsme rádi, že jste na světě, kamarádi. A taky že vaše maminky tak dobře pečou :)
 
Pátek je na náledí. Kloužem po cyklostezce k sokolovně. Hrajem kolíčkovanou, cvičíme, hrajem na rybičky. Válíme sudy, lezeme po čtyřech. Odpoledne vyrábíme opét zmrzlinu. Čteme z Pohádkového dědečka.
 

1. stránka z celkem 12412345...102030...Poslední »