Aktuality

čtvrtek 05. červenec

Drozd, palačinky, loučení, výlet a pohodička (42.týden ve Stodole)

• Lesní MŠ Na dvorečku

V pondělí jsme se vydali do lesa k vývratům, kde jsme finišovali s přípravou slavnosti „Loučení s předškoláky“. Než jsme tam došli, našli jsme cestou drozda choulícího se pod dubem. Neváhali jsme, a zavolali panu ornitologovi, co přesně máme dělat. Pan ornitolog nás spojil se záchranou stanicí, ti nám řekli, ať se pokusíme dát ptáčka opatrně do krabice a mít ho u sebe. Celý den s námi tedy trávil drozd. Odpoledne, když už jsme nedočkavostí volali pánům, kdy už si pro něj přijedou, oznámili nám, ať ptáčka odneseme na místo, kde jsme ho našli, že to tak pro něj bude nejlepší… Co jsme si o nich v tu chvíi mysleli, si každý asi dokáže představit. Nicméně milý drozd nám po odklopení svrchního šátku frnknul ještě na Dvorečku, a tak jsme usoudili, že to byl nejspíš nějaký speciální Řevnický Drozd sedavý, a je nejspíš v naprostém pořádku…

V úterý jsme hodovali. Štěpánka (maminka Máti) byla Máťou přemluvena k uspořádání palačinkového obžerství, a tak se také stalo. Palačinky i přinesené marmelády byly delikátní a zajistili nám spousty sil pro celý zbytek dne! Všem moc děkujeme!

A je tu středa! Dopoledne jsme se vypravili do lesa nad závoru spolu s habráčky. Zpívali jsme, houpali se v hamace, dloooouze svačili a užívali si prosluněného lesa. Odpoledne jsme se pak všichni sešli u doupátek z vývratů, kde jsme se rozloučili s předškoláky. Celou akci krásně zachytila na fotkách naše dvorní fotografka Monika. Mockrát děkujeme. Fotky z loučení jsou k nahlédnutí ZDE.

Ve čtvrtek jsme vyšli od Řevnického nádraží po Fabiánově naučné stezce. Došli jsme až do Haloun, kde jsme navštívili Cherubíny v jejich jurtě. Popili jsme nepálský čaj prohlédli si Lucčinu kočičí ZOO a vydali přes údolí pod Pišťákem, kde jsme se u rybníčka naobědvali. Od oběda začalo intenzivně pršet a tak závěr cesty byl náročnější. Cestou v lese jsme potkali Mloka skvrnitého a našli jsme obrovské Bedly jedlé. Došli jsme na hřiště pod Lesní Divadlo a rozloučili se s dětmi a já s poslední službou s Vítězslavem, který touto dobou už je ve Francii. Hezké léto všem. AU REVOIR VÍTĚZLAVE!

Poslední předprázdninový den jsme se rozhodli užít si pořádně dvoreček. Hráli jsme si na pískovišti, prolézačkách a také uvnitř jurty.

Tak pa pá Dvorečku a těšíme se na září!

Foto z tohoto týdne můžete vidět ZDE.

úterý 03. červenec

Závěrečný týden u Brouků

• Škola

Závěrečný týden u Brouků se díky stěhování školy nesl v duchu výletů. Byl skvělý, užili jsme si přírodu i muzeum. Objevili jsme vyhlídku na Kazíně. Na Petříně v úterý jsme navštívili zrcadlové muzeum, povídali si u hladové zdi. Ve čtvrtek jsme nakonec navštívili Národní technické muzeum a překvapivě jsme se ocitli v dolech…

Odpoledne na PicNicu si rozdali vysvědčení a užili si chvilku pospolu. Děkujeme, že jste s námi.

Koukněte na fotky

neděle 01. červenec

Loučíme se “ Tak leť “ *** (42. týden na Dvorečku)

• Lesní MŠ Na dvorečku

Pondělí poslední. Ranní pochod s úsměvy a písní. Zachraňujem uteklé jehně, které neumí najít cestu zpět do ohrady. Futrujem králíky.  Do lesa přes potok, kol mravenišť na místo oslavy. Dvě projížděčky. Sbíráme maliny. Oběd, encyklopedie. Opakujeme si výrobu čokolády a porcelánu. Čtem si jak se vyrábí nábytek.

Úterý poslední. Ranní veselá noha od vlaku. Pobýváme na dvorečku. V kruhu jsme unavení Sedící medvědi a za chvíli dravé kočky co nerady vodu. Kolem bunkru k místu oslavy. Jedna projížděčka. Podél potoka na oběd. Párko-knedlo-špenáto. Poslední ? vyprávěný příběh. Opáčko z encyklopedie Už vím proč. Hrajeme Twister.

Ve středu jsme odpočívali před slavností, všichni pospolu, v roklinkách, se zpěvem. Zaháněli jsme déšť a tešili se na odpoledne. Oslavili jsme narozeniny Mariánky, malinový dort jsme slupli jak malinu. Díky, že jste přišli a prožili s námi velké a krásné loučení! Fotografie z loučení si můžete prohlédnout ZDE. Za krásné fotografie děkujeme Monice Vosáhlové.

Ve čtvrtek byla příroda od rána zalévána a tak jsme si do svačiny hráli v útulné jurtě. Uklízeli, co se dalo, loučili si s jejím prostorem a po sváče pak vyrazili do lesa, poklidit ještě po středeční slavnosti a vzpomenout si na ty hezké okamžiky. Po obědě za námi přišla Josefínka oslavit své narozeniny a Markéta nám po odpočívání namalovala na prázdniny každému obrázek hennou na památku.

A v pátek jsme se vydali na poslední výlet. Do Císařské rokle, kde jsme před pár měsíci objevili na potoku krásné kaskády a jezírky, které tam vytváří pěnovec, jenže tenkrát ještě nebylo dostatečné teplo na to, abychom si tam pohráli. Tentokrát nám ale počasí přálo a teplota vystoupala až na 25°C, takže jsme se mohli radostně pobrodit a pocákat se. Obešli jsme pak krásný okruh, zamávali létu na pozdrav vlajkou a se školkou se rozloučili zmrzlinou. Pápá opět v září!!!

KRÁSNÉ LÉTO VŠEM PŘEJE DVOREČEK ***

Fotografie z posledního týdne si můžete prohlédnout ZDE.

neděle 01. červenec

Poslední týden u Mazáků

• Škola

Poslední týden školního roku byl vzhledem ke stěhování školy naplněn výlety. V pondělí jsme ještě ve škole uklízeli, zaklízeli a vyklízeli, v úterý jsme navštívili Národní muzeum a výstavu Světlo a život – prohlédli jsme si prostředí jeskyní, savan i pralesa, hledali zvířátka, o kterých jsme si připravovali prezentace a vykopávaly staré kosti. Ve středu jsme podnikli výlet na vyhlídku v Černošicích. No a ve čtvrtek? I přes počáteční nepřízeň počasí jsme si užili na hřišti a navštívili výstavu o Keltech. Prohlíželi jsme si staré kosti, řemeslné výrobky, zjišťovali, do čeho se Keltové oblékali, co jedli a jak vypadali. Stali jsme se archeology a prohlíželi si vykopaný hrob, staré mince a původní obydlí. Výlet jsme zakončili báječnou pizzou. A pak?  Pak už jsme si jen užívali odpolední slavnosti na PicNicu, kde jsme dostávali vysvědčení, užili si divadlo a muziku. Pátek už byla škola vzhledem ke stěhování uzavřena. Končí další společný rok Komunitní školy Jeden strom, který s sebou mimo jiné přináší mnoho změn. Doufáme, že budou k lepšímu. Teď ale všem přejeme příjemné, odpočinkové a dlouhé prázdniny. Odpočiňte si a v září na viděnou!

Koukněte na FOTKY.

sobota 30. červen

Konec školního roku u Prďáků

• Škola

Poslední týden školního roku byl vzhledem ke stěhování školy naplněn výlety. V pondělí jsme ještě ve škole uklízeli a vyklízeli, v úterý jsme splouvali Berounku z Berouna do Zadní Třebaně, ve středu jsme vyjeli na kolech cestou necestou k Tobíkovi domů, abychom se seznámili s tím, jak další náš spolužák bydlí. Užili jsme si na místě koupání, hraní a dobrý oběd o Lucky, maminky Tobíka. Ve čtvrtek už nám nedala příroda tolik možností užít si skvělé počasí předchozích dnů, a tak jsme tentokrát za deště vyrazili pěšky do Radotínských stájí a následně přes kopečky zpátky, abychom pak nechali uchozené nohy odpočinout na odpolední slavnosti na PicNicu, kde jsme dostávali vysvědčení, užili si divadlo a muziku. Pátek už byla škola vzhledem ke stěhování uzavřena. Končí další společný rok Komunitní školy Jeden strom, který s sebou mimo jiné přináší mnoho změn. Doufáme, že budou k lepšímu. Teď ale všem přejem příjemné prázdniny. Odpočiňte si a v září na viděnou!

Koukněte na fotky

Závěrečný výlet přívozem

• Školka

Předposlední týden je za námi, naši milí. A i když pro nás dospělé byl hodně ve znamení balení (jinak bychom to fakt nestíhali), tak se náramně povedl závěrečný výlet školkáčů přívozem. Počasí přálo, děti se sice už po dvaceti minutách chůze ptaly „Když už tam budem“ ale cestou se nakonec hezky zabavily, postupně nám pár dětí ukázalo, kde bydlí, až jsme došli na mokropeskou pláž. Jelikož naše tempo bylo opravdu pohodové, stačili jsme se na ní jen nasvačit, napít, vybrat peníze a šup na loď. Mnozí z nás dostali na ruku razítko přímo od kapitána a plavba začala. Atmosféra byla kouzelná, koukněte na fotky. Samozřejmě že jsem podlehla a na přídi vyzkoušela scénu z Titanicu, věřte, že jsem ráda, že nebyla zachycena fotoaparátem :-) )

Ve čtvrtek šly navíc děti, které chodí na keramiku s Martinou na pohár do cukrárny – a jak jinak, dostaly ho do vlastnoručně vyrobených pohárků.

Jinak jsme vše dokončovali v duchu příprav na včerejší slavnost Loučení s předškoláky.

Na pár fotek se podívejte ZDE

Předposlední týden u Brouků

• Škola

Předposlední týden u Brouků byl ve znamení dokončování. Trochu jsme se ještě učili, ve čtvrtek proběhlo přezkoušení. Byl zahájen také úklid ve škole. Brouci aktivně pomáhali, myli, balili a taky si stihli i pohrát. Týden jsme zakončili v lese. Zkoumali housenky, nechali si běhat myš přes nohy a pobyli u studánky. Někdo si vyřezal lodičku, někdo si užíval volnosti v přírodě.

Zpráva do aktualit:
Anglický den jsme strávili tentokrát všichni společně. Děti natrénovaly krátké představení s tématikou Plastic Pollution, které následně zahrály pro ostatní třídy. Jako odměnu za celoroční práci a hlavně čtení knih si děti vysloužily pizza piknik u řeky a zmrzlinu. Na fotky se můžete podívat v odkazu.

Brouci v lese

Závěrečné setkání u Rarášků

• Rarášci

Konec školního roku se blíží mílovými kroky. Zbývá nám už posledních pět dní ve školce Jednoho stromu. Jak ale vypadali uplynulé dny? Vrcholem tohoto týdne bylo Závěrečné setkání u Rarášků, na které se děti připravovali celý půl rok. Učili se nové písničky, zkoušeli nové básničky s doprovodným pohybem. Zkrátka, abychom těm rodičům ukázali, že se ve školce umíme naučit i něco nového. Ale……. Dospělák si občas něco náplanuje, ale děti na to mají svůj vlastní názor a hlavně mají svoji hlavu. Takže ať se Terezka snažila sebevíc, děti si to užili po svém. A vůbec nevadilo, že písničky a básničky říkali dospělí. A víte proč? Nejhezčí je totiž pozorovat dětskou radost. A ta byla přítomna po celou dobu našeho závěrečného setkání. Ač se někdy mezi ni vloudili i slzičky. Slzičky nostalgie, radostných vzpomínek a pocitu, že něco hezkého končí, ale zároveň něco nového začíná :) Nezapomněli jsme také společně pít, jíst, povídat. Zkrátka si to naše loučení trochu zpříjemnit. Každý si domů mohl odnést i kytičku ve svém květináči, aby na ten JEDEN strom mohl vzpomínat třeba i o prázdninách. :)

sobota 23. červen

Zpíváme a muzicírujeme nastávajícímu létu (41. týden v Habroví)

• Lesní MŠ Na dvorečku

Pondělí, no a co. Chystáme slavnost. Čtem si o čokoládě. Kakaové boby se užívaly jako platidlo. Za deset bobů se dal pořídit jeden králík. Zaléváme vrbový domek. Kopeme výpalnou jámu.

Úterý u kytary. Tři citrónky, pět myšů, pár ježibab, spousta mravenců. O tom všem zpíváme a tančíme spolu se Stodolou. Exhumujeme kolouška a lépe pohřbíváme. Halekáme. Čteme si o párcích. Vepřové maso s hovězím ve skopovém střívku. Ochucené muškátem.

Středou jsme se prozpívali, pokročili jsme v přípravách na letošní poslední slavnost. Mluvili jsme o životě a smrti jednoho roháče.

Čtvrtek jsme měli strunný, sešly se nám ke kytaře ještě dvě ukulele a zapálení ukulelisté. Vždyť byl letní slunovrat a nejdelší den v roce. Hráli jsme na dvorku, v jurtě i v lese, vsedě i v poskoku. Odpolední hic si vyžádal sprchu hadicí, to výskání těžko popsat :)

Pátek podzimní. Sbíráme klacky na pozemku a vynášíme je zpět do lesa. Uděláme si z nich hnízdo. Zaléváme vrby a jabloň, futrujeme králíky. Počítáme se francouzsky, připravujem se na slavnost. Vyprávíme si příběhy, čteme Fimfárum. Kreslíme si. Rozdáváme buchty.

Fotografie z celého týdne si můžete prohlédnout ZDE

sobota 23. červen

Už to máme za pár – Mazáci

• Škola

Z pár dní se stěhujeme, za pár dní slavíme konec roku, za pár dní odjíždíme na prázdniny… Nic z toho ovšem není důvodem, abychom polevovali v závratném tempu.

Podařilo se nám dokončit učebnice a písanku, statečně a se ctí jsme prošli přezkoušením. S ještě větším zápalem jsme se pustili do balení věcí, které spolu s námi poputují do nové školy a zbyl nám i čas na řezbání. Hotovo rozhodně nemáme, ale naše výrobky se výrazným způsobem posunuli zase o kus blíž k dokonalosti.

1. stránka z celkem 10112345...102030...Poslední »