Aktuality

sobota 29. listopad

Advent klepe na dveře (24.-28.11.2014)

• Škola

Po týdenní pauze obývání vily způsobené expedicí jsme se opět sešli. Děti byly plny dojmů a zážitků, což vyvrcholilo vytvořením vzpomínkového plakátu na předškoláckou expedici.

Úterý patřilo již trochu adventu, vilu jsme provoněli perníčky a rozezněli zpěvem koled, také jsme vyráběli kapsičky na náš stánek v Řevnicích.

Integrovaný blok „Drak nás učí létat“, jsme nemohli zakončit jinak než v oblacích. Vyrazili jsme na Petřínskou rozhlednu. Cestou jsme vystřídali všemožné dopravní prostředky: vlak, tramvaj, autobus, lanovku; a došlo i na překonávání vlastních strachů při stoupání vzhůru. Výhled byl parádní a domů jsme se vraceli řádně vyfoukaní. Na závěr jsme vytvořili vzpomínkového draka opatřeného 12 šupinami se vzpomínkami na naše dračí období.

Společně s IB nám skončil čas hodnocení našich dobrých skutků a s tím spojené předání Řádu červeného pláště a pláště samotného. Nebylo jednoduché vybrat človíčka, který si ho zasloužil nejvíce, poněvadž se v průběhu boje o něj každý snažil, jak nejlépe dovedl. Držitelem a právoplatným nositelem červeného pláště se nakonec po zaslouženém úsilí stal SEBÍK. Gratulujeme.

Nutno ještě dodat, že nám zbyl i čas na plánování besídky a zpívání koled, i zdobení adventního věnce a větví. Vzhůru tedy do ADVENTU.

Koukněte na fotky: Advent klepe na dveře

sobota 29. listopad

Co jsme dělali od 24.11. a jak si budeme užívat advent

• Školka

Toto ale letí! Už jen malá chvilička a adventní čas nás pohltí svojí kouzelnou atmosférou. A abychom nebyli překvapeni, i my se na tento krásný čas pečlivě připravujeme. Už to u nás voní cukrovím a perníčky, také jehličí se zde mísí s vůni zapálených svíček. Protože je teď před námi společné adventní zpívání, pečlivě nacvičujeme koledy, které si společně všichni zazpíváme v Cidrerii ve Všenorech. Zpívání si také zopakujeme na vánočních trzích v Řevnicích, kde budeme mít i svůj stáneček. A víte, co si v něm budete moci koupit třeba pro radost? Malé drobnosti, které ve školce společně vyrábíme. Drobnosti, na kterých si buď pochutnáte nebo takové, kterými si můžete vyzdobit svůj domov. Určitě z toho budete mít radost, stejně jako máme my!

KOUKNĚTE NA FOTKY: Poslední listopadový týden

A co nás čeká v příštím týdnu: Začneme nacvičovat na besídku – hrát divadlo, zpívat a recitovat. Budeme vyrábět drobné předměty na adventní trhy v Řevnicích a malé překvapení pro rodiče. Dozdobíme si školku, připomeneme si předvánoční tradice, denně nahlédneme do našeho adventního kalendáře. Užijeme si společně vzájemnou blízkost a jedno z nejkrásnějších období v roce.

Pondělí – 16.00 – sejdeme se všichni společně ve Všenorech v Cidrerii, kde si společně zazpíváme i popovídáme

Středa – 14.30 angličtina

Čtvrtek – 14.30 angličtina

od 15.00 keramika

Sobota –  od 9.00 Adventní trhy v Řevnicích – 11.20 vystoupení

Požehnaný advent vám všem přeje….tým Jednoho stromu

pondělí 24. listopad

Andělské požehnání

Vážení rodiče,
dovoluji si Vás jménem Jednoho stromu pozvat na novou akci Adventního setkávání Jednoho stromu- Andělské požehnání.
Černošický kostel se již ukazuje  jako velmi malý, a tak jsme se letos rozhodli se s vámi potkat v začátku Adventu jinak a jinde.
Pojďte společně s dětmi a námi za zpěvu koled vstoupit do Adventu. Pojďte se slavnostně naladit, prožít blízkost a pohodu.
Bližší informace najdete v přiložené pozvánce.
Nezapomeňte se teple obléct ( akce se koná venku), vzít si s sebou zvoneček a nějakou napečenou dobrotu.
Brány dvora Všenorské Cidrerie se vám otevřou v 16,00 a začátek akce bude v 16,30.
Děti z Jednoho stromu budou na akci převezeny vlakem pedagogy.

Požehnaný blížící se Advent za všechny z Jednoho stromu přeje a viděnou s Vámi se těší

Alena Laláková

neděle 23. listopad

Týden od 18.11. jsme si užívali společně s Rarášky…a co bude příště?

• Školka

Týden od 18. do 21. listopadu byl velmi klidný a krátký.

Předškoláci odjeli na expedici a nás bylo ve školce hooooodně málo. A tak jsme si krásně hráli. Stavěli jsme věže, kreslili jsme si a ani Lego nezahálelo.

Spojili jsme se s Rarášky a společně jsme začali nacvičovat písničky na adventní zpívání ve Všenorech. Myslím, že nám to pěkné jde a že si žádnou ostudu neuděláme!

Také jsme trochu pracovali…pekli jsme slaďoučké levandulové sušenky a perníčky na trh. S těmi nám zase pomohli Dvorečci. A tak nám ten týden pěkné uběhl.

KOUKNĚTE NA FOTKY: Třetí listopadový týden

A co nás čeká příští týden:

Budeme hodně nacvičovat písničky a vrhneme se už i na naší vánoční besídku. Jiste si i něco upečeme, 6.12. nás čeká vánoční trh v Řevnicích, tak aby bylo co prodávat.

Středa –  od 14.30 angličtina

Čtvrtek – od 14.30 angličtina

od 15.00 keramika s Martinou

Krásný týden s dobrou náladou vám všem přeje…tým Jednoho stromu

čtvrtek 20. listopad

Vystoupali jsme na Sněžku, 20.11.2014

• OS Jeden strom

K iniciačním obřadům každého předškoláka v Jednom stromě patří mimo jiné osahat si své hranice a naučit se překonávat nepohodlí a těžkosti. Mezi ně může patřit i osahání fyzických limitů. Každoroční výstup předškoláků mezi jeden z těchto obřadů patří. Expedice Výrovka bude zdárně ukončena, protože se nám ve čtvrtek 20.11. 2014 ve 12,00 podařilo Sněžku zdolat.  Vyrazili jsme ráno brzy po snídani, protože jsme věděli, že cesta bude daleká a my vzhledem ke krátkému dni nemáme času nazbyt. Dohodli jsme se, že pro tento den nebudeme chodit průzkumnickou chůzí ale rychlochůzí. Nasadili jsme ostré tempo 2,5 km/h. V horách a na sněhu náš maximální výkon! Sluníčko se střídalo s mlhou, bylo nezvykle teplo a bezvětří. Cestu na Sněžku jsme oproti původnímu plánu zdolali v rekordním čase 3 hodiny a 15 minut. Hora nám otevřela velmi vlídnou náruč bez lidí,bez větru a se sluncem nad hlavou. Na listopad to byl maximální komfort. Někdo si cestou zakňoural, někdo běžel jako o život, někdo byl vzadu, jiný zase vpředu. Nejlepším výrokem dne se při stoupání na vrchol stala věta: “ No, to už se příště rozhodně nenechám přemluvit, abych byla předškolák!“  Zvládli jsme to však všichni, beze ztrát. Pochvalu jsme dostali od samotných vojáků z afgánské mise ze základny Bagram, kteří se po návratu z mise vypravili do hor za odpočinkem a od kterých jsme na památku dostali jejich „placku“. Velké díky patří všem z Luční boudy, kteří nám uvařili nečekaně čaj a servírovali borůvkové koláče. Byl to prostě ideální den, který jsme zakončili oslavou Sebíkových 6. narozenin, příběhem “ Stoupání na horu“, pouštěním fotek a pyžamovou párty. SKOL!

Koukněte na fotky:

Výstup na Sněžku

středa 19. listopad

Expedice Výrovka 2014, den 2.

• OS Jeden strom

Expedice Výrovka den druhý byl plný sněhu a samozřejmě zážitků. Vzhledem k předpovědi počasí jsme výstup na Sněžku odložili o den,  a tak jsme “ jen“ vyrazili na malý dopolední výlet do okolí Klínových bud. Odpoledne jsme zaměřili na seznámení s bezpečným chováním v horách, na počasí a záchranu v horách. Poznávali jsme meteorologické značky, zachránili jsme před umrznutím Petru se Soňou a psali deníky, ve kterých naše zážitky najdete!

A protože psát o tom, co jsme dělali je trochu „suché“, zprostředkujeme vám „hláškami“ dne trochu víc atmosféru výpravy:

„Tak teď nevím, je tady s námi ta Renáta nebo ne? “ ( O. po celém dni na expedici ověřuje složení pedagogického týmu)
“ Tak jsem tady převlečená a s vyčištěnými zuby! A co vy tu děláte?Směrem k pedagogům. Já jdu na snídani! ( D. přišla do jídelny ve 22,28, asi dvě hodiny poté, co usnula. V domnění, že je nový den!)
“ Já jsem upad a zmrzly mi ruce! “ ( M. brečící poté, co zakopl)
“ Álo, tady jsou dvě sovy!“ ( N. po dvou dnech pobytu na chatě Výrovka, kde u vchodu najdete opravdu dva velké výry)
“ Měl jsem dobrou náladu, protože jsem byl schovaný a smál jsem se tam!“ ( S. při reflexi nálady dne při psaní deníků)
“ Hledali jsme mrtvoly, Soňu a Péťu. Když jsme je našli, zavolali jsme záchranku a na záchrance nám řekli, že je máme „přikrejt“ ( T. při popisu odpolední venkovní záchranářské aktivity při psaní do deníků).
“ Já už to jabko jíst nemůžu, mně hrozně bolí nohy!“ ( J. při svačině v terénu)

Koukněte na fotky:

Expedice Výrovka, den 2.

úterý 18. listopad

Expedice předškoláků 2014, den I.

• OS Jeden strom

Jako každý rok i letošní podzim 2014  jsme se vypravili s předškoláky na expedici do Krkonoš. Letos je tato výprava však velmi unikátní a to hned ze dvou důvodů. Prvním z nich je neobvyklý termín – listopad- a tím druhým, že jsme vyrazili se všemi předškoláky z Jednoho stromu, Lesní školky Na dvorečku a přípravky školy Jednoho stromu dohromady. A tak není divu, že  nás do hor vstoupilo opravdu hodně, celkem 28 dětí a 4 pedagogové. Cestu jsme v úterý  18. listopadu  2014 zvládli autobusem lehce a vcelku rychle. Hřebeny hor nás přivítaly mlhou a sněžením.  Protože někteří z nás neměli na  pěší cestu  k chatě Výrovka vhodné oblečení a obutí, byly dva kilometry  první zkouškou odvahy a sebezapření. Nakonec jsme to zvládli dobře, a tak horká polévka a borůvkové knedlíky byly přesně to, co nám vykouzlilo úsměv na tváři. Odpoledne jsme na sebe oblékli oteplovačky, zimní bundy a boty, tlusté rukavice a vyrazili hned na procházku, při které jsme stihli postavit sněhuláka, sklouznout se po prvním sněhu, hrát na honěnou ve sněhových cestičkách i na schovávanou potmě. Čelovky nás dovedly  zdárně zpět do chaty, kde už nás čekalo psaní deníků, abyste i vy, rodiče a přátelé, věděli, co jsme zde zažili. A co je cílem naší výpravy?  Být samostatní, odvážní a schopní poprat se s trochou zátěže a nepřízně. Poznat svoje možnosti a překonávat překážky je přesně to, co si potřebujeme před vstupem do školy vyzkoušet. A zda se nám to podařilo se dozvíte na konci týdne.

• Koukněte na fotky

Expedice předškoláků, den I.

neděle 16. listopad

Svatomartinský týden od 10.11. a jaký bude týden příští

• Škola

Počasí stále vzdoruje a nedává paní zimě žádnou šanci. Dokonce ani datum 11.11. nikterak nepomohlo a svatý Martin nakonec dorazil pěšky. Na náladě to nikterak neubírá, naopak máme větší možnost pobývat stále venku. V pondělí jsem se vydali na návštěvu k Zahradníkům. Tam jsme pomáhali na zahradě hrabat listí. Za to jsme si vysloužili koš jablek a oříšků. V úterý nás čekal svátek svatého Martina. Už od rána jsme se pečlivě připravovali na tuto tradiční odpolední slávu. Přišly maminky a babičky, občas bylo možné zahlédnout i nějakého tatínka. Ohřál se džus a nějaké dobroty se tu také našly. Vyráběly jsme krásné lampionky a když byl čas a venku se setmělo, šli jsme je vyzkoušet na zahradu k ohni. Zazpívali jsme si písničky – tu o broučkovi máme obzvlášť rádi. Bylo nám všem spolu zase moc hezky. Další důležitou událostí tohoto týdne byla návštěva další naší rodinky – tentokrát to byli Trpákovi. I tady jsme se snažili pomoc ze všech sil s pracemi na zahradě. Na ohýnku jsme si pak připravili oběd – hmmmm…pečené brambory, to je tedy něco! Ale nejdůležitější ze všeho bylo vyhlášení Řádu červeného pláště – tedy našeho týdne vzájemné pomoci. A kdopak si tento řád nejvíce zasloužil? Hrdým, šťastným majitelem červeného pláště se stal Jeroným. Jeho dobré srdce bylo po zásluze odměněno. Nakonec jsme se pěšky vydali zase zpátky ke školce krásnou procházkou z kopce. Podzim na nás koukal ze všech stran.

KOUKNĚTE NA FOTKY: Druhý říjnový týden

A co nás čeká příští týden? V pondělí do školky nechoďte…to byste tam nikoho nenašli. Je 17.listopadu – státní svátek. Předškoláci  v úterý vyrazí na expedici do hor, kde si vyzkoušejí své síly a vůli. A ty, co zůstanou v Praze, čeká neméně zajímavý a pohodový program s Martinou a Markétou.

Cíl: Přírodovědná expedice – poznávání a posunování svých limitů, zvládnutí pobytu bez rodičů, zkouška samostatnosti

STŘEDA –    angličtina 14,30-14,55

ČTVRTEK – angličtina 14,30-14,55

keramika 15-16 a 16-17

Krásný týden, hodně slunce a málo stresů vám všem přeje…tým Jednoho stromu

neděle 16. listopad

Ale nakonec jsme se pochlapili :-)

• Rarášci

Legendu o sv.Martinovi jsme dětem chtěli přiblížit, hledali jsme jen cestu, aby to bylo co možná nejjednodušší, nejsrozumitelnější. Krátkou příhodu o setkání vojáka Martina a žebráka jsme jim sehráli a na základě toho se pak týden nesl v duchu pomoci druhému. Klukům se líbilo rozsekávání pláště pomyslným mečem, holčičky si okamžitě ze dvou polovin udělaly „plesové šaty“ :-) . A hned poté jsme si v pondělí nabrali potřebné náčiní a vydali i se školkáči na zahradu k Zahradníkům (Justýnce, Jeremiášovi a Jeronýmovi). Po delším pobízení došlo opravdu ke krátkému pomáhání :-) . Je naprosto jasné, že lákadla typu houpačky, trampolíny, čerstvě utržených červených jablek a spousty ořechů po chvíli vyhrála a když se potom z ohně vyndaly upečené brambory, listí hrabaly už jen učitelky…V úterý jsme se ale rozhodli pomoci na zahradě Jardovi, hrabalo se, odváželo a musím konstatovat, že minut to trvalo přece jenom více! Středa už patřila světlu, které na podzim ubývá. A tak jsme si ho přenesli do herny a světýlko v lucerně nám vydrželo i k pohádce na dobrou noc po obědě. Čtvrtek byl provoněn pečením martinských rohlíčků. Ani nevíte jaký je to vzácný pocit, když skončí něco takového jako je karanténa a vy se už zase můžete vrátit ke svým starým dobrým zvykům. Zaplaťpánbůh. A v pátek jsme pomohli našim zvířatům na zahradě a perfektně jim vyčistili kotec. Tak co říkáte, docela jsme se během týdne pochlapili, „vo tom teda žádná“! :-)

Tak určitě koukněte na fotky:A nakonec jsme se pochlapili :-)

pátek 14. listopad

Svatomartinský týden v přípravce (10. – 14.11.2014)

• Škola

Týden Svatého Martina jsme vyhlásili jako týdnem pomoci. A vrhli jsme se na to zhurta! V pondělí jsme v Jednom stromě pomohli na zahradě a vyrobili malé překvapení. Úterý bylo dnem kouzel – ve chvíli, kdy jsme si povídali o Svatém Martinovi, jeho dobrých skutcích a červeném plášti, tak na dveře zaťukala Andulka a představte si, měla na sobě červenou bundu a přinesla nám těsto na vánoční perníčky. To bylo magické! Stihli jsme i upéct svatomartinské rohlíčky, začali jsme malováním do mouky – děti nejdříve napsaly své jméno a pak jméno Martin! Odpoledne leckdo z vás dorazil na Svatomartinskou slavnost do Jednoho stromu, svařený džus voněl a lampiónky nám dělali radost cestou k lávce! Protože nám v pondělí vítr příliš nepřál, rozhodli jsme se zkusit štěstí znovu a vyrazit na trestnou výpravu za foukajícím větrem. Bohužel opět bezúspěšně, ale vytrvalost a elán nám přeci jen umožnily zvednout dráčky nějaký ten metr do vzduchu (samozřejmě za neustálého běhu, ale o to nešlo – letěly). Uvědomili jsme si, že draci nejsou jediní, kdo létá a vzpomněli jsme si na ptáky, o kterých jsme si důkladněji povyprávěli následující den. Dokonce jsme si jednoho vyrobili. Nejvíce nám dalo zabrat obkreslování a vystřihování peří, ale i s tím jsme se popasovali a výsledek je fenomenální – jenom vzlétnout… A týden jsme zakončili ve Švandově divadle na představení Popelka!

Koukněte na fotky: Týden dobrých skutků

A příští týden hurrrrááá na EXPEDICI!!!

118. stránka z celkem 128« První...102030...116117118119120...Poslední »