Aktuality

neděle 07. červen

Ve vile to žije (1. – 5. 6. 2015)

• Škola

Jak bylo řečeno, tak bylo uděláno. V týdnu jsme se nejvíce věnovali dokončování příprav na loučení s předškoláky. Vše máme hotové, zpracované, vytříděné, srovnané a založené, takže konečné podobě knihy už téměř nic nebrání. Protože jsme úžasně výkonní, stihli jsme i mnohem víc. Společnými silami jsme vyráběli kostku sýra. Začali jsme tím, co správný sýr musí mít: díry. Hráli jsme na mouchy a pavouka a naučili se o pavoukovi písničku. Na zahradě jsme hledali kousky sýra, které nepořádná dřevěná myška poztrácela. Na vlastní kůži jsme si vyzkoušeli rozdíl mezi sýrem kulatým a hranatým. Zašli jsme i na hřiště, kde jsme se vůbec nebáli školáků. Došlo i na literaturu, kdy jsme si četli a zpívali z knížky Jitky Molavcové. Kluci skákali skok daleký a našli jsme správné místo pro hamaku. Kultura nás čekala i v další dny, kdy jsme si užili výlet ve znamení vlaků. Jeli jsme vlakem do Prahy na Hlavní nádraží do krásného secesního sálu ve Fantově budově doProDivadla na I.Díl „Nejlokomotivovatější lokomotiva aneb Jak to všechno začalo“. Na podzim se můžeme těšit na II.a III.díl (http://www.prodivadlo.cz/). Po té jsme využili krásného počasí a vydováděli jsme se na „super hřišti na Hlaváku“ a  před polednem spokojeně odjeli zpět do Černošic.

FOTO Z TOHOTO TÝDNE

První červnový týden ve školce Jednoho stromu „na pohodu!“

• Školka

V týdnu od 1.6. jsme si ve školce užívali pohody a krásného počasí. V pondělí jsme se s dětmi vydali do cukrárny, byl Den dětí, a tak proč neudělat dětem radost v podobě sladké zmrzliny. V úterý jsme společně s dětmi z přípravky jeli do Fantovy kavárny na Hlavním nádraží na pohádku „Ta nejlokomotivovanější lokomotiva“. Po svačince se v sále zhaslo a uprostřed sálu se rozjely mašinky…děti s nadšením sledovaly pohádku a často i hlasitě reagovaly…Na Hlavním nádraží jsme si ještě stihli i protáhnout tělo a zařádit si na hřišti.  Odpoledne jsme pak neváhali vyzkoušet teplotu řeky Berounky. Ve středu jsme oslavili Vojtovy narozeniny, a protože sluníčko hřálo o sto šest, stříkali jsme se hadicí. To bylo jásotu, smíchu a křiku! Ale nemyslete si, že jsme si jen hráli…my jsme i také tak trochu pracovali…teda předškoláci pracovali…ten, kdo neměl dodělané desky na pamětní knížku, si je dodělal a většina předškoláků si přišila keramické knoflíky na kapsičky.´A protože odjeli Rarášci na školku v přírodě, byl nás najednou na zahradě nějak málo.

Podívejte se na fotky

Pohoda ve Slavonicích

• Školka

My jsme se měli krásně, naši milí. A jelikož ti naši rodiče vlastně moc nevědí, co jsme na školce v přírodě bez nich vyváděli (to oni byli tu kávička, tu zaběhat si, tu na kole, tu ťuťu ňuňu u rybníka :-) ), tak vám to ve zkratce povím…

Naše školka v přírodě nesla s sebou 4 živly.

První byla Země. A my se vydali na zahradu jednoho usedlíka, který ji už léta zařizuje samorosty. Byla to skvělá podívaná a stihli jsme si při tom na přání dětí zahrát uprostřed všech těch přírodních skvostů pohádku O Budulínkovi nebo O Smolíčkovi. A protože sluníčko pálilo pořádně, místo do lesa jsme se vydali rovnou vymáchat v rybníku.

Druhý den patřil vodě… ale nejprve jsme se rozkoukávali v lese, kam jsme se den předtím jaksi nedostali. Čistili jsme ho od odpadků a hlavně si pak postavili prima domečky ze všeho, co nám les nabízel… a že toho bylo! Skákali jsme gumu, chvíli hráli i kuličky. Po svačině už nás zlákal nedaleký rybník a nadšení dětí gradovalo. To už na fotkách nemůžete najít, ale představte si nadšené hejno naháčů, kteří nejprve nesměle vnoří do vody palec a pak už jen řvou – já chci taky točit ve vodě!!! Vrátili jsme se šťastní, mokří a hladoví :-)

A odpoledne jsme si dojeli do Maříže naglazovat svůj hrnek na doušek vody. No a pak jsme si po večeři u potoka zasadili vrbovou pomlázku od Velikonoc . Ať se ti daří, vrbičko!

Třetí den byl ohňový.

V lese jsme museli dle telefonátu od hasičů objevit ložisko ohně a překonat ho po laně. Následně jsme měli za úkol po lese najít zasažené stromy a pomocí našich vodních pistolí je hasit. Byli jsme pašáci, les jsme zachránili a tak jsme si tam ještě chvíli mohli pohrát. A pak už nás sluneční paprsky lákaly k vodě a my tam zase jako naháči  malovali ohňovou mandalu a knoflíky pro štěstí. Ukončili jsme to parádní vodní bitvou.  Odpoledne jsme se za opravdovými hasiči vydali do Slavonic a všechno to v reálu pořádně zkoukli a vyzkoušeli. Zazdili jsme to zmrzlinou a večerním táborákem s vyhlášením opravdu báječných Raráško-školkáčů a hýkáním osla před jeho večerním „mazlením“ :-)

A v sobotu nás vítr odvál zpátky domů.

Sluníčko, pohoda, zmrzlina, smích, voda, večery u skleničky vína a děsně romantické západy slunce nad rybníkem… odpočívali jsme opravdu prázdninově.

Díky za pohodu, kterou jste vytvářeli a díky za vaše díky :-)

Foto zde: Pohoda ve Slavonicích

Renáta

neděle 31. květen

Esterka slavila narozeniny!

• Školka

Esterka slavila 4. narozeniny a náležitě si to užívala… školka se trochu otřásala v základech ale přežili jsme to! Zbytek týdne jsme si užívali na zahradě a připravovali malé překvapení (dárek) ke konci školního roku. No a včera jsme tvořili v rámci akce Ratolest fest na Rašínově nábřeží. Děkujeme, že jste nás přišli pozdravit na stánek Jednoho stromu! :-)

Koukněte na fotky zde:Esterka slavila narozeniny!

neděle 31. květen

25.-30.5 2015 Týden plný her a práce

• Školka

V týdnu od 25.5. jsme si nejen hráli, ale i pracovali. V pondělí jsme se ještě podělili o

vzájemné zážitky z minulého týdne. Školkáči, co byli na cykloškolce v přírodě vyprávěli o

tom, jak se jim na kolech líbilo a děti, které zůstaly ve školce zas prozradily ostatním, co se

dělo ve školce. A pak jsme se pustili do práce. Předškoláci pilně pracovali na kapsičkách,

deskách na pamětní knížky a glazovali knoflíky. Také jsme dodělávali vzkazy pro

předškoláky. A mezi tím jsme si i hráli, běhali, skákali na trampolíně, prostě si užívali pohody

a pohybu na zahradě.

V pátek jsme s dětmi vyrazili na proutky k vodě, malým okruhem kolem školky.

V sobotu nás, druhý ročník Ratolestfestu, opět zavál na náplavku Rašínova nábřeží, kde jsme se prezentovali řemeslnou dílnou. Kolemjdoucí

si mohli vyzkoušet výrobu šperků z korálků a drátků, pracovat s kladívkem a drátky na kovadlinkách nebo vyrábět  stromy z proutí,látek a vlny.

Počasí bylo proměnlivé, ale dobrá nálada nás neopouštěla. Bylo to prostě „na pohodu“.

KOUKNĚTE NA FOTKY: Týden plný her a práce

Příští týden se budeme toulat v okolí školky, vyrazíme do našeho uklizeného lesa, budeme hrát hry a užívat si slunce.

STŘEDA – angličtina

ČTVRTEK – angličtina a keramika

Pohodový týden vám všem přeje…tým JS.

sobota 30. květen

Tvoříš, tvořím, tvoříme – přípravy na loučení (25. – 29. 5. 2015)

• Škola

V tomto týdnu jsme se intenzivně věnovali přípravám na loučení s předškoláky: pracovali jsme na výrobě vlastní knihy (vytvářeli desky a krásné obaly…), přemýšleli o tom, jací jsme (co máme a nemáme rádi, co nám chutná, jakou barvu máme či nemáme v oblibě, …), vyráběli si kapsičky z filcu a ovčího rouna, psali zprávy pro naše kamarády z vily a malovali a vyráběli, až se nám pod rukama kouřilo. Přesto nám ještě hromada práce zbývá. Krom příprav na loučení jsme si povídali i o přátelství a kamarádech, o pravidlech a domluvách. Ovšem byl i čas na prozkoumávání zahrady a její pestré flóry, na stavění věží a všelijakou jinou legraci.

KOUKNĚTE NA FOTKY: https://plus.google.com/photos/108745880969271210889/albums/6153898730291205793

úterý 26. květen

Jurty dětem na Dvorečku budou! Radujte se s námi!

• OS Jeden strom

Ministr životního prostředí schválil jedny z posledních projektů OPŽP 2007 – 2013 celkem za více než 5 miliard korun! ( tisková zpráva ze dne 26.5.2015)

A my jsme mezi schválenými projekty také! Radujte se s námi! Projekt Jurty dětem na Dvorečku bude realizován. Jak doufáme, tak do konce srpna 2015 v naší lesní školce Na dvorečku najdete zcela nové zázemí pro dvě třídy! Bude se jednat o dvě soujurtí, které zajistí dostatečným komfort v zimním období a při plískanicích. Jupííí! Radujte se s námi!

neděle 24. květen

18.-22.5. Sportu zdar!

• Školka

Tento týden se nesl ve znamení sportu. Část dětí ze školky odjela na

cykloškolku v přírodě a my, co jsme zůstali ve školce jsme také nelenili a

věnovali se různým sportovním disciplínám. V pondělí jsme si zahráli hru se

zvláštním názvem Ježibaba a hřimbaba. V úterý jsme vyrazili s míči před brány

školky, abychom si zde zahráli fotbal. Také jsme s míči zkoušeli driblovat a

házet na cíl. Ve středu se na nás počasí zaškaredilo, protože celý den pršelo, ale

nám to nevadilo, protože běhat se dá i v dešti. Vybaveni pláštěnkami, holinkami

a gumovými kalhotami jsme se vydali na netradiční běh mezi kalužemi, okolo

deštníku a také jsme zkoušeli kaluže přeskočit. Běhat mezi kapkami deště se

nám ale nepodařilo. Ve čtvrtek proběhly kohoutí zápasy a střelba z kuše. No a

v pátek jsme se protáhli na opičí dráze, která byla přes půl zahrady a celý týden

jsme zakončili nám známým pokřikem Sportu zdar! a od Tomáše dostaly děti i

ořechové medaile.

KOUKNĚTE NA FOTKY: https://plus.google.com/photos/108745880969271210889/albums/6151764638146050785

V týdnu od 18. do 22. května 2015  jsme se s některými dětmi a rodiči ze školky Jednoho stromu vypravili na cykloškolku v přírodě do Penzionu Pecák, který se nachází u rybníka Dolní Vydýmač na okraji Třeboňské pánve uprostřed lesů a kousek od zámku Jemčina.  Odhodláni osedlat naše jednostopé kovové oře a zkrotit je na cestě lesem a kolem rybníků jsme vyrazili směle vstříct dobrodružství. Hned první den jsme si stihli užít 13 ujetých kilometrů k řece Nežárce do Metele, kde nám byla odměnou zmrzlina a cachtání v řece. První výlet prověřil naše síly, odhodlání a pevnost nohou a zadků. Zvládli jsme to, stejně jako vzpomínky na rodiče, které jsme nechali doma. Od druhého dne nám nebylo počasí příliš nakloněné, ale my se nenechali rozhodit a směle opět vyrazili do další cest. Na kole se přece dá jezdit i za deště! Když máte možnost rozdělat oheň v krbu, boty uschnou raz dva. A abychom trénink nepřehnali, obuli jsme odpoledne holinky a užívali okolí rybníka i přilehlé pláže. Je fajn, když můžete vlézt do vody, i když není zrovna hezky. Ať žijí holinky a gumové kalhoty!  Třetí den našeho pobytu jsme věnovali  povídání o kolech, zkoumáním kol, malováním  našich výprav a opět cyklovýletu.  Ve čtvrtek jsme se vydali na zámek Jemčina, a jak  jinak, než opět  na kole. Závěr pobytu obstaral sportovní závod lesem, na kterém jsme plnili různé vědomostní a  pohybové úkoly. Přelézt například po laně pro nás byla hračka. Co napsat závěrem? Odměnu v podobě cykloláhve jsme si všichni opravdu zasloužili. Ujet každý den zhruba 11  kilometrů na kole  ve věku od 4 do 6 let je úctyhodný výkon. Nás to bavilo, a tak doufáme, že za rok vyjedeme k Třeboni opět znovu. Je jasné, že my se pohybu nebojíme, stejně jako odloučení od rodičů. Sice se nám občas stýskalo, ale s nepohodlím  už umíme bojovat. A jak řekl jeden pan vodák, co jsme ho potkali u řeky Nežárky, s uznalým výrazem v obličeji: “ Holky a kluci, jste borky!“ ( rozuměj borci :-)    ………… a my si to o sobě také myslíme.

Shrnutí na závěr:

ujeli jsme celkem asi 45km,  děti  byly nesmírně statečné,nikdo nekňoural
vyjížděli jsme za každého počasí
měli jsme přednášku od Ingrid na téma Co všechno potřebujeme na kolo!
Měli jsme bojovku – slack line,brod přes potok, poznávačka stromů a plodů, slalom mezi stromy, hod šiškou na cíl, skok do dálky a přes švihadlo, kimovka – cyklopomůcky, vědomostní hra – vyjmenuj 7 věcí, které potřebuješ na kolo

Koukněte na fotky- Cykloškolka v přírodě

Příští týden se budeme věnovat přípravě na rozloučení s předškoláky .

STŘEDA – angličtina

ČTVRTEK – angličtina a keramika

SOBOTA – Ratolest fest – najdete tam i nás se řemeslnou dílnou (na náplavce Rašínova nábřeží)

Krásný týden přeje….. Jeden strom

neděle 24. květen

Řádění – jó, to nám šlo!

• Rarášci

V galerii máte tentokrát opravdu hodně fotek, naši milí. Když já jsem to fakt nedokázala víc promazat. Pokud si je prohlédnete, a to klidně rychle za sebou, musí na vás zákonitě dýchnout velká pohoda, sranda a úžasná energie velké bandy Rarachů. Poslední dva, tři týdny, jsou opravdu velmi rozjetí, trochu ukřičení, plní energie. Jak na potvoru zrovna ve chvíli, kdy učitelkám tak trochu už začíná docházet :-) Ale to se nedá… když je vidíte, jak běhají, provokují vás, pošťuchují, blbnou… tak vás zákonitě musí tou svojí energií nakazit.

Prohlížejte a koukejte…

… jak jsme byli v pondělí jako žížaly Máni, lezli jsme po zemi a najednou tu byl kos Renat a chtěl nás sezobnout, nebo rybář Ev, který nás chtěl lapit, aby nás dostal na svůj rybářský háček.

… jak jsme v úterý začali zcela nenápadně pohádkou o housence, která se dost nabaštila, zakuklila a byl z ní krásný motýl. Aby si pak ty motýly s nadšením vyrobili a ještě s větším nadšením z nich pak udělali spoustu jiných různých věcí a ty pak třeba jezdili po kolejích :-)

… jak jsme ve středu poznali berušku – sluníčko pětitečné a poměrně ještě v klidu si ho udělali z papíru a červeného krepáku. Obrátky to začínalo nabírat ve chvíli, kdy Adinka zjistila, že se dají tečky lepit na různá jiná místa než na krepák. Tečky byly všude! Ale pořád to ještě šlo. Do chvíle, než Eva vyndala barvy na obličej. Pak už to řádilo jako berušky a motýli. Kdo měl červené tričko, tak hledal kamarády… kolik jich našel, to koukněte na fotky. Všechny děti po obědě do deseti minut spaly. Učitelky taky. Děti se zregenerovaly dřív :-) Čím to asi bude?!

… no a ve čtvrtek slavil Tonda narozeniny a už to zase jelo…:-)

a v pátek jsme jakou pavouci usoukali svoji pavučinu a šli řádit na zahradu, abychom si hráli hlavně i s novými kamarády – Adilem, Fanynkou a Magdalenkou.

Uff, víc takových týdnů a nedožijeme se prázdnin! :-)

Na fotky koukněte zde: Řádění – jó, to by nám šlo!

Tak se mějte hezky, přátelé…

pátek 22. květen

Cykloškolka v přírodě je za námi

• Školka

V týdnu od 18. do 22. května 2015  jsme se s některými dětmi a rodiči ze školky Jednoho stromu vypravili na cykloškolku v přírodě do Penzionu Pecák, který se nachází u rybníka Dolní Vydýmač na okraji Třeboňské pánve uprostřed lesů a kousek od zámku Jemčina.  Odhodláni osedlat naše jednostopé kovové oře a zkrotit je na cestě lesem a kolem rybníků jsme vyrazili směle vstříct dobrodružství. Hned první den jsme si stihli užít 13 ujetých kilometrů k řece Nežárce do Metele, kde nám byla odměnou zmrzlina a cachtání v řece. První výlet prověřil naše síly, odhodlání a pevnost nohou a zadků. Zvládli jsme to, stejně jako vzpomínky na rodiče, které jsme nechali doma. Od druhého dne nám nebylo počasí příliš nakloněné, ale my se nenechali rozhodit a směle opět vyrazili do další cest. Na kole se přece dá jezdit i za deště! Když máte možnost rozdělat oheň v krbu, boty uschnou raz dva. A abychom trénink nepřehnali, obuli jsme odpoledne holinky a užívali okolí rybníka i přilehlé pláže. Je fajn, když můžete vlézt do vody, i když není zrovna hezky. Ať žijí holinky a gumové kalhoty!  Třetí den našeho pobytu jsme věnovali  povídání o kolech, zkoumáním kol, malováním  našich výprav a opět cyklovýletu.  Ve čtvrtek jsme se vydali na zámek Jemčina, a jak  jinak, než opět  na kole. Závěr pobytu obstaral sportovní závod lesem, na kterém jsme plnili různé vědomostní a  pohybové úkoly. Přelézt například po laně pro nás byla hračka. Co napsat závěrem? Odměnu v podobě cykloláhve jsme si všichni opravdu zasloužili. Ujet každý den zhruba 11  kilometrů na kole  ve věku od 4 do 6 let je úctyhodný výkon. Nás to bavilo, a tak doufáme, že za rok vyjedeme k Třeboni opět znovu. Je jasné, že my se pohybu nebojíme, stejně jako odloučení od rodičů. Sice se nám občas stýskalo, ale s nepohodlím  už umíme bojovat. A jak řekl jeden pan vodák, co jsme ho potkali u řeky Nežárky, s uznalým výrazem v obličeji: “ Holky a kluci, jste borky!“ ( rozuměj borci :-)    ………… a my si to o sobě také myslíme.

Shrnutí na závěr:

ujeli jsme celkem asi 45km,  děti  byly nesmírně statečné,nikdo nekňoural
vyjížděli jsme za každého počasí
měli jsme přednášku od Ingrid na téma Co všechno potřebujeme na kolo!

Koukněte na fotky- Cykloškolka v přírodě

119. stránka z celkem 139« První...102030...117118119120121...130...Poslední »