Aktuality

neděle 07. duben

Železo má zlaté dno (30. týden v Habroví)

  • Lesní MŠ Na dvorečku

Pondělí. Ráno se ukázala kovadlina. Za ní kovářka. A z jejích rukou prýštilo železo. Ztuhlo do tvaru prstenů a náramků. Leštili jsme je liščím ohonem. Nosy jsme si utřeli do zástěry. Plíce jsme si naplnili uhlím a duše tělesnou prací. Až do večera vrčel měch a bušilo kladivo.
Úterý. Přišli lektoři. Přivedli zvířata. Hady, koně, kohouty, buvoli, draky… ti navštívili Buddhu. Tančíme, potkáváme se v pohybu. Mapujeme své silné stránky. Odpoledne si čteme O tom, jak svět oplácí.
Ve středu pečeme brambory v popelu, popelíme se na Dvorečku. Vyrážíme po stopách divočáků, divočíme kolem bahniště. Nacházíme otisky kopýtek v bahně, štětiny na kmenech stromů, divoký puch.
Ve čtvrtek jsme se loučili s keramikou, s Blankou, naše poslední setkání provázely veverky, srnečky, lišky a divočáci. Tvarovali jsme jejich tělíčka, tiskli do hlíny stopy. Slavili jsme v lese narozeniny naší nejmladší kamarádky.
V pátek vzhůru na kótu 369! Pochodem vchod, za lano přitáhnout a jsme na vrcholu. Odměnou nadhled, lesní architektura.
 

neděle 07. duben

Kuj železo, dokud je žhavé (30.týden ve Stodole)

  • Lesní MŠ Na dvorečku

pondělí jsme se sešli s vlakáčkama v ohrádce v houfu mazlivých jehňátek. Pohráli jsme si na Dvorečku a po kroužku a svačince jsme se vypravili do lesa hledat a sbírat různé zajímavosti a přírodninky, které se nám budou hodit příští týden na výrobu roztodivných loutek, která nás čeká příští týden. 

úterý jsme celý den zůstali na Dvorečku, protože za námi přijela až z Moravy kovářka Kamenka. Nejdříve jsme naslouchali co nám povídá o kovářském řemesle a pak jsme si mohli ukout prstýnek nebo náramek. Dospělí i nůž. Při čekání na kování jsme si hráli kolem jurt. Obědvali jsme venku. Odpočinuli jsme si u kovářských pohádek. Odpoledne jsme opět vyběhli do všech koutů Dvorečka a užívali si jarního počasí.

Protože ze sobotní brigády zbyly brambory, rozdělali jsme ve středu ráno oheň, a do žhavých uhlíků jsme je nasypali, aby se nám do odpoledne pěkně upekly. Vyšli jsme směrem ke psím hrobům. Cestou jsme hádali, co má Hugo pod mikinou na tričku za „hustej obrázek“. Prý to začíná na „Č“… Hádali jsme: čmelák, česnek, českou vlajku, čepici, čočku, čaroděje, čmáranici, čokoládu, člověka,… byli jsme vedle jak ta jedle. Měl tam Ninju :-D A tak jsme cestou trénovali, počáteční písmenka slov a všem se vyjasnilo, jak to vlastně s těma prvníma písmenkama funguje :) Nad psími hroby Robo vyrobil lanovou lávku, kterou jsme přelézali nebo přeručkovávali. 

Ve středu odpoledne se zahrada Dvorečku proměnila v tržiště. Spousta maminek si udělala radost novými kousky ve svém šatníku, a zároveň vyklizeným prostorem, který zůstal po vytřídění nepotřebných věcí.

Ve čtvrtek nás na Dvorečku navštívili studenti z UJEP. V kroužku jsme spojili matematickou představivost s pohybem a studenty naučili naší kroužkovou básničku „Ruce“. Posvačili jsme  ohýnku, navlékli holiny a vyrazili k potoku. Potok jsme čistili a nacházeli v něm všelijaké kuriozitky. Ostatně to můžete ve fotogalerii zjistit.
V lese jsme sebou měli lupy s miskami, a tak jsme mohli z blízkosti pozorovat třeba mrvenečky, které jsme nachviku do krabiček zavřeli. Našli jsme mrtvého ptáčka a vyrobili mu hrobeček.

 V pátek jsme si vyzkoušeli v tichosti sedět a poslouchat zvuky lesa. Každý si našel pohodlné místečko a čekal co se bude dít. Pak jsme si povídali o tom, jakého ptáčka kdo viděl nebo slyšel. Ptáčky jsme si pojmenovali a také se snažili napodobit jejich zpěv. No a pak jsme si ještě pohráli mezi stromy.

Foto ZDE

neděle 07. duben

Modrý týden, španělské odpoledne i divadlo

  • Školka

V uplynulém týdnu se poskládala mozaika malých ale velmi důležitých věcí. 

V pondělí předškoláci začali s Veronikou Scholze tvořit z filcu a rouna strom, který bude zdobit stěnu naší herny. Nejdříve si povídali o stříhání ovcí a jaký je rozdíl mezi bavlnou a vlnou nebo umělým vláknem. Co z čeho vyrábíme a jak. Jak se vlna barví a dál zpracovává. Museli projevit hodně trpělivosti při „hlazení a hlazení a hlazení“ rouna. A dle slov Veroniky: „děti byly jako vždy naprosto úžasné“. Mezitím mladší školkáči dokončovali základ bylinkového záhonu, aby ho pak společně před polednem osili bylinkami – petrželkou, kudrnkou, řeřichou, pažitkou. A přidali i ředkvičky. Zalili a čekáme, co z toho bude…

V úterý dopoledne se to ve školce modralo. Vysvětlili jsme si a hodně povídali o tom, že každý z nás je jiný a zaplaťpánbůh za to. Kdo co umí, co komu ještě nejde a že MODRÁ JE BARVA POZORUMĚNÍ – což dětem s poruchou autistického spektra – chybí nejvíc. Četli jsme si z knížky A proto skáču. Připojili se k nám během dopoledne i naši kamarádi ze školy, vznikla tak fotka na podporu Světového dne podpory autismu.

Odpoledne jsme si užili v pořadí již 5.multikulturní den, tentokrát jsme zaletěli do Španělska. Bylo tu promítání fotek, poznávání kultury, tvoření, mandle i olivy přímo z této slunné země, společně jsme si na závěr uvařili typické jídlo Salmorejo cordobes. Mňam – tedy spíše pro dospěláky, dětem moc nechutnalo :-)

Do konce týdne jsme si ještě užili divadlo Víti Marčíka v nové aule radotínské školy, tentokrát pohádku O Sněhurce a sedmi trpaslících a do školky jsme se vrátili po svých, podél Berounky. V pátek oslavili rovnou 4 předškoláci své narozeniny, dobroty, hudba a tanec ovládly hernu.

Na fotky se podívejte ZDE

sobota 06. duben

Brouci a úvod do médií

  • Škola

Příroda je nám blízká, ale ve škole Jeden strom jsme si vědomi toho, že media nás v dnešní době obklopují a ovlivňují. Je důležité vědět, co je pod pokličkou a rozumět tomu, co nás chtějí říci. Brouci tedy začali velký blok o vlivu médií a reklamě. V pondělí jsme navštívili Českou televizi. Brouci si vyzkoušeli práci za kamerou i před kamerou. Měli možnost si vyzkoušet i práci se čtecím zařízením. Nakoukli jsme do několika nahrávacích studií, viděli jsme práci kulisáků. Viděli jsme, jak se natáčí Kouzelná školka i přípravy na natáčení pořadu Sama doma. Brouci i trochu v práci pomohli. Zkusili si práci figurantů při nasvěcování studia. Obdivovali techniku, počet světel, kamer i práci tlumočníka do znakové řeči! 

Ve škole jsme se pak věnovali kritickému čtení i jsme vstoupili do světa reklamy. Shlédli jsme dokument o tom, jak na nás reklama působí a Brouci si ve skupinách zkusí takovou reklamu sami vytvořit. Nejdříve v papírové podobě a snad se nám povede ji i převést do podoby zvukové! 

V českém jazyce jsme také nezaháleli, stále trénujeme shodu přísudku s podmětem. V matematice jsme se pustili do záporných čísel a počítání s nimi. 

KOUKNĚTE NA FOTKY

sobota 06. duben

Angličtina u Mazáků 3.4.

  • Škola

Ve středu jsme se s dětmi věnovali uzavření tématu Dům a jeho části. Zopakovali jsme si místnosti, napsali si test a všemožně procvičovali během různých aktivit. Také jsme se věnovali tématu orientace ve městě. Učíme se spojení go straight ahead, turn left, turn right a slovíčka jako a bank, a pool, a school, a library, police, a park, a bus stop, a train station, a shop, a post office. Ty budeme nadále procvičovat. Soustředili jsme se na i na otázku Where is (the pen)?“ S odpovědí „In the (living room).“ Děti by se měly učit hlavně odpověď.

Co je třeba procvičovat?

Spelling A-Z

Orientace: turn right, turn left, go straight ahead

Slovíčka k tématu město (viz výše)

Porozumění otázce „Where is (the pen)?“ A odpověď „In (the bathroom).“

pátek 05. duben

Mazáci v modré

  • Škola

Modrá je barva emocí. Úterý patřilo světovému dni porozumění autismu. V úterý jsme všichni vyrazili v modrém. Je třeba k tomu cokoli dodávat? Všechny děti Jednoho stromu vědí, jak je skvělé, že jsme každý jiný a že se máme od sebe navzájem stále co učit. Laděni v modrém jsme vyrazili do naší školky a část dne si užili spolu s našimi menšími stromečkovými kamarády. Cesta zpátky do školy vede kolem naší oblíbené vrby, modří vědí, a tak jsme si to i tam pořádně užili. 

V pondělí jsme oslavili hned dva oslavence a vůbec to nebyl Apríl :)

 

Tento týden jsme se hodně věnovali matematice, dokončujeme druhý díl učebnice, opakujeme, procvičujeme, zjišťujeme, co zvládáme levou zadní a kde je třeba přidat. Například k řešení slovních úloh je zapotřebí velkého odhodlání. I v češtině jsme hodně opakovali a psali a tak jsme to všechno vyvažovali zpíváním, malováním a tělocvikem, ve kterém děláme mimochodem velké pokroky. Naše svaly sílí, tělo je obratnější a náročné opičí dráhy už zvládáme s mnohem větší lehkostí. Také se učíme novou hru, košíkovou. Je to pro všechny z nás úplně nové, ale hodně nás to baví a těšíme se  na další hru. 

V sobotu si vyzkoušíme, jak se nám podařilo nacvičit písničky na naše vystoupení. Přijďte se na nás podívat, budeme vystupovat tuto sobotu na Slavnostech Morany v Černošicích.

Podívejte se na FOTKY

 

pátek 05. duben

Modří Opičáci

  • Škola

V úterý jsme se ve škole sešli všichni v modrém. Připomínali jsme si den porozumění autismu. Ráno v proběhlo moc hezké povídání na toto téma. Hodně dětí k tomu mělo co říct. Hned potom jsme vyrazili ke školce, abychom se společně se školkovými dětmi vyfotili. 

Jedno dopoledne jsme trávili u řeky. Změna prostředí nám rozhodně prospěla. Nejen, že jsme si pořádně protáhli těla, ale také jsme se mnohému přiučili. Trénovali jsme hlavně tvary a abecedu. Čtení a skládání vět je teď trochu náš kámen úrazu. 

V angličtině dále pracujeme na tématu Birthday  Kromě slovní zásoby, kterou jsme procvičili formou různých her i prací  s učebnicemi a sešity, jsme zkoušeli používat i celé věty typu I have got a.cake….; Is it a badge? Yes, it is. No, it isn´t. Ve čtvrtek jsme si užili i krásného dne, když jsme si v třetím bloku zahráli poznávací hru s kocourem Ottem.

V průběhu týdne jsme také pilovali písničky a básničky na sobotní představení, tak doufám, že se tam potkáme v co největším počtu:-)

V pátek nás čekalo hlavně povídání si. Měli jsme toho dost, co řešit a ještě jsme si zvládni vyjasnit, co znamená být zvědavý. A že se díky tomu můžeme i mnohému naučit.

Jak jsme se měli se můžete podívat zde.

pátek 05. duben

Týden učení v terénu

  • Škola

 V prvním dubnovém týdnu se Prďáci učili hlavně venku. V pondělí jsme s mámou Aničky  Eliškou vyrazili na Vyšehrad. Prošli jsme si kasemata a gorlice, hledali sochy Libuše a Přemysla, Slavoje a Záboje, aj., podívali jsme se na Vyšehradský hřbitov…. mimochodem víte, že se Slavín nejmenuje? Slavín je totiž jen jedna z jeho částí. My jsme na něm ale hlavně hledali hrob Bedřicha Smetany a Antonína Dvořáka. V úterý nás ve škole čekala prezentace výstupů z projektu vzduch. Prezentace byly skvělé a moc se povedly. Dozvěděli jsme se mnoho nového a překvapivého. Třeba, že kdyby nebyl vzduch, nebyl by zvuk. Ve středu jsme se opět vypravili učit na místo k řece. Opakovali jsme zde vyjmenovaná slova po V, prohlubovali svoje znalosti o vzduchu, zaměřili jsme se na hoření a bezpečné chování u ohně. Už víme, co je komínový efekt a že hořlavé látky mohou vlivem tepla u ohně vybuchnout nebo plamen výrazně zvětšit. Nebo také víme, kdy a proč se rozpadne molekula kyslíku a vznikne ozón. Stihli jsme i pozorovat květiny, určit vybranou podle klíče a překreslit a pojmenovat její stavbu těla v pozorovacím formuláři. I na běhání, střihačku nebo hromadné praní nám čas zbyl. Čtvrtek byl docela akční. Nejprve jsme vyladili tělo i ducha při svižném, zábavném tělocviku. V angličtině jsme se konečně dostali k toužebně očekávanému pokračování komiksového příběhu Colin in Computerland. Příběh jsme přečetli, přeložili, naučili se nová slovíčka a věty (a boat, push, lock, safe, wonder) a začali nacvičovat ve dvojicích. Nejprve jsme přehrávali situace podle poslechu, pak nacvičili dialogy. Nakonec jsme si vytvořili  „malou divadelní scénu“ a předvedli si navzájem, co jsme se naučili. Hodně nás to bavilo, tak snad nám z toho nějaké semínko v hlavě zůstane. A aby nebyla angličtina „jen samé hraní“, napsali jsme si krátké procvičení npočítání liber (What can Greg buy? ). No, a v pátek jsme pak vyrazili s geologem a paleontologem Štěpánem Rakem ml. za zkamenělými rostlinami do Hostimi. Mimo jiné jsme se dozvěděli i něco o tom, jak se rostliny vyvíjely.

Koukněte na fotky

čtvrtek 04. duben

Angličtina u Brouků 3.4.

  • Škola

Kateřina :

Ráno a dopoledne bylo v rytmu April Fools´Day. Přečtli jsme si jak vše vzniklo, využili osmisměrky. Pak jsme pokračovali s procvičováním have got, has got.  V třetím bloku si samotné triky děti vyzkoušely.

Mileny skupina:

Na angličtině jsme se nově začali zabývat popisem osob – personal appearance. Děti nejprve udělaly rozhovor se svým spolužákem pomocí správně formulovaných otázek a poté sestavovaly jeho/její profil. Následně jsme naopak pomocí textu tvořily vizualizaci osob. Děti si poprvé zkusily pracovat s kreativním slovníkem a obrázkovou mapou. 
Slovní zásoba: skin color - fair/light, black, medium/olive, freckles, ages – (to be) old/elderly, young, middle – aged, body shapes – short, tall, fat, slim/skinny, face shapes - a round face, a long face, a square face, nose – a big hooter, a button nose, eyebrow – thin, bushy, hair types – curly, straight, wavy, short, blonde/fair, grey, (to be) bald, (to) go grey, facial features – rosy cheeks, a double chin, wrinkles, (to be) gap toothed.
 
V gramatice trénujeme sloveso mít, vlastnit (have got) ve všech tvarech (klad, zápor, otázky, krátké odpovědi), mixujeme s tvary sloves v přítomném prostém a průběhovém čase. 
 
Navíc jsme si povídali o 1. dubnu – April Fools´ Day. Děti tvořily a řešily hádanky (opět pomocí vizuálního popisu), plus dělaly triky na ostatní, aby si osvojily spojení April fool! Na fotky se můžete podívat zde.

neděle 31. březen

Křehký týden, jako ze skla (29.týden ve Stodole)

  • Lesní MŠ Na dvorečku

V pondělí ráno jsme si byli mazlit jehňátka. Je to pravidelná dávka roztomilosti! Chvilinku jsme pozorovali mladé králíky a seběhli jsme dolu na svačinku k novému modrému soustolí. Po svačince jsme si na rozloženém šátku ukazovali různé výrobky a povídali si o řemeslnících, kteří je vyrobili. Vvyrazili jsme na procházku kolem bunkru. Dneska s námi byla na procházce Tira a našli jsme veliký objev! Veverčí ocásek!

V úterý jsme si užili slunečného počasí a vůně jara. Vyrazili jsme na Tour de Řevnice, kolem Berounky, kde jsme běhali po louce a váleli sudy z kopce. Cestou jsme objevili obří pneumatiky. Trochu jsme je prozkoumali, byli plné vody. Šli jsme po cyklostezce až k přejezdu, kde jsme se občerstvili pitnou zastavkou a pak dál podél potoka nahoru. Skončili jsme na hřišti u lesního divadla, kde jsme si pochutnali na popcornu. Cesta zpět na Dvoreček jsme si povídali. Po obědě jsme byli rádi, že si můžeme odpočinout u pohádky.

Ve středu jsme se vypravili na dlooouhý výlet vlakem! Jeli jsme do Berouna a z Berouna pidivláčkem do Nižboru. Než jsme se vrhli do tajů sklárny, přeběhli jsme most a na druhé straně řeky se nasvačili a pohráli si na krásném hřišti.
Skrlárnou nás provedla milá paní, které vůbec nevadilo, že prohlídku absolvuje už po několikáté, protože by prý na skláře, odlupovače a brousiče dívat ve dne v noci. My taky, ale mají tu teplo. Děti se dozvěděly, kolik let vydrží jedna pec, z jakého dřeva se vyrábí formy na vyfukování skla, čím se v peci topí a i třeba to, co dělají skláři o polední pauze :) Na památku jsme si každý přivezl domů skleněného ptáčka.

Čtvrtek jsme na Dvorečku přivítali kamarády z Jednoho Stromu, přišli se podívat na nás a taky na jehňátka. Dali jsme si společně svačinku a pak už sami, jen v naší malé stodolácké skupince, vyrazili do lesa-zdolali jsme rokle, kopce, vedla nás jarní znamení až ke stromu, kde, kdo má dobré srdce, našel poklad! 10 unavených dobrodruhů sluplo všechen oběd, moc nám chutnalo :)

pátek jsme jeli na výlet do Prahy na Umprum. Tam jsme se dozvěděli jak se tisknou knihy, a také jsme si na všemožných strojích vyzkoušeli dělat v papíru díry, lisovat, sešívat a řezat. Bylo to moc zajímavé. Pak jsme si užili jarní počasí ve Vojanových sadech, kde jsme pozorovali pávy a také si pohráli na hřišti.

12. stránka z celkem 141« První...1011121314...203040...Poslední »