Aktuality

pátek 10. listopad

Ve skromnosti a dělení se svatým Martinem (10. týden v Habroví)

  • Lesní MŠ Na dvorečku

Včera neděle. Setkání na nádru. Kam půjdeme? Přes lávku a do Škabrdle. Modré schránky na dopisy. Jak dlouho ještě budou chodit? Z Řevnic do Letů jen krůček. Svačina s kocourem. Stezkou mezi ploty. Lovíme zlaté rybky a přejeme si. Co by mohla splnit? V písku na pláži. Pochod po cyklostezce na oběd v čajovně. Teplo jeskyně. Hurá do parku. Zablátit, namočit, rychle dokud můžu. Spadnout do kašny!
 
Úterý. Výlet za uměním. V Rudolfinu nervózní stromy Kryštofa Kintery. Milá paní lektorka se nám věnovala. Ha ha nasmáli jsme se. A zavyráběli. Do herny Rudolfina se můžeme zase někdy vypravit. Recyklovaná krajina, plošné spoje. Procházka přes Mánesův most a Kampu. Večer půjdeme brzy spát.
 
Ve středu kopyta klapy klap, Martin se už blíží, slyšíme ho v lese, vidíme ho mezi břízkami, zveme ho blíž zpěvem. Snad na slavnost dorazí, o plášť se rozdělí, jako v legendě, která zní jurtou. Kde je ten bílý kůň? Zatím jen jeho stín tančí na plátně. Už aby byl pátek!!
 
Ve čtvrtek si zpíváme v kroužku svatomartinskou a pískáme k tomu na naši novou koncovku. V lese plném hnědého listí hledáme ty originální a barevné. Povídáme si o jejich originalitě, že jsou sice možná stejné tvarem, ale každý zvláštní něčím jiným. Jako my. A pak ještě zkoušíme poznat nějaké písmenko z našeho jména.
 
V pátečním kroužku procvičujeme dny, měsíce, roční období. „Nejmilejší Martine, dnes veseli chcem být…“ Čím že je tato doba kolem Martina důležitá. Vyrábíme dešťovou hudební trubku, lezeme tunelem a v pak v lese rýmujeme- řekni slovo, já vymyslím rým. Třeba:“ Řekni bazén, máš nohy (teda prej prsa) až na zem…“ :D No a odpoledne slavnost s vyráběním lampiónků, jedení dobrůtek, stínového divadla a cesta lesem za košem s rohlíčkama, o které jsme se spolu dokázali podělit*
 
Foto z celého týdne naleznete zde.

pátek 10. listopad

Světlo budiž pozdraveno

  • Školka

Týden byl ve znamení svátku svatého Martina. A jediné, o co nám opravdu šlo, bylo pochopit, že je důležité umět se vcítit do druhého, umět pomoci, rozdělit se, i když sám mám málo. Abychom toho světla, které ubývá venku, přenesli víc do srdcí a duší a přemýšlely o těchto věcech. A myslete si co chcete ale vaše děti reagovaly nádherně. Pokoušely se ještě více pomáhat, všímat si toho, co druhý potřebuje, podat pomocnou ruku – a to kolikrát doslova. Když se kamarádovi nechtělo do kroužku, druhý šel a beze slova mu podal ruku a přivedl ho k nám. Dřevo skládaly jako mravenečkové, a že ho bylo! Jakoby se nám vloudila do hlavy věta, že pomáhat je radost! Není to tak každý den, to je jasné. Ale každý den, každá chvíle, kdy to tak je, stojí za to. Od nás bylo poděkováním poděkování a červená martinská stužka. Celé téma vyvrcholilo středeční slavností. Já tam nebyla ale vyprávění stálo za to. Mě stačily už jen ty okamžiky ve školce, kdy nám v kruhu svítilo martinské světlo a zpívaly jsme za doprovodu violoncella Světlo budiž pozdraveno… Tak snad jsme trochu toho světla přenesly i k vám. Domů, do rodin.

Na foto se podívejte zde

pátek 10. listopad

Svatomartinský týden u Rarášků

  • Rarášci

Na Svatého Martina drž se, synku, komína…. A že bylo tento týden potřeba držet se v teple. Martin nám přivál správné podzimní počasí – déšť, chlad, nevlídno. To nám pranic nevadilo v uspořádání Svatomartinských oslav. A kdo to vlastně je ten Svatý Martin? a proč slavíme jeho svátek? Nejen na tyto otázky nám odpověděl zjednodušený příběh, ve kterém se povídá o hodném pánovi, který se se žebrákem podělil o svůj velký plášť, aby mu v tak nevlídném počasí nebyla zima. Na jeho počest se tedy každoročně pečou husy, pije svatomartinské víno, říká se mnoho pranostik, čeká se, zda Martin přijede na bílém koni a také se pečou svatomartinské rohlíčky. Ty jsme si upekli i u nás ve školce. Dokonce jsme vydrželi všechny je nesníst, ale nějaké schovat na tu velkou slávu, která měla nastat ve středu. Nezapomněli jsme si i zahrát na koníky, na rytíře a vyběhnout také ven na zahradu a do okolí, abychom se na ty koně podívali pořádně zblízka. Našli jsme jich v ohradách hodně, ale ani jeden z nich nebyl bílý. Čekání tedy pokračovalo. Objeví se Martin nebo ne? Přijede na koni? bude mít i kouzelné světlo? Přišla středa a s ní se vyplnila naše očekávání a přání. Martin přijel na svém statném oři, pomohl žebrákovi, a předal nám kouzelné světlo. To jsme si každý z nás mohl v poklidu odnést domů, abychom nezapomněli že světlo je uvnitř každého z nás. A i my můžeme ostatním lidem pomáhat, tak jako Svatý Martin…..Závěr týdne patřil větrné pohádce. Vítr nás totiž provázel celý týden, tak proč si o něm nepovyprávět i jednu pohádku. V pátek pak Julča společně s dětmi oslavila své 4. narozeniny. A že to byl pořádný mejdan. Hudba zněla celou školkou. My tančili a školkáči měli pocit, že jim za chvíli strop spadne na hlavu. A když Julča zfoukla všechny svíčky, mohli jsme se zvesela pustit i do vynikajícího dortu. Mňam…… :)

 

Na fotky se můžete podívat  zde (fotky jsou z uplynulých dvou týdnů :) )

pátek 10. listopad

Temno je kol kolem, sníh je a mráz… Brouci

  • Škola

Kam asi kůň nese Martina zas… Píseň o sv. Martinovi nás provázela celým svatomartinským týdnem. Povídání o dobrých skutcích, laskavosti a důležitosti pomoci nás vedlo k tomu, vyhlásit měsíc listopad měsícem Laskavců.  V průběhu celého listopadu si budeme navzájem všímat pomoci a dobroty kolem nás, na konci listopadu vyhlásíme největšího Laskavce, který si vyslouží nachový plášť sv.Martina. Ve čtvrtek jsme si užili Svatomartinskou slavnost, upekli rohlíčky, dali si výbornou polévku a vyrobili světélko, aby prosvítilo tmu, která nás bude s nadcházejícími dny obklopovat více a více… 

Přivítali jsme mezi sebou novou spolužačku Cecilku! Tak si přejeme, aby se jí u nás líbilo! 

V českém jazyce jsme se věnovali vývoji českého jazyka a propojili to rovnou i s vývojem člověka, jeho životem v pravěku, způsobu komunikace, lovu a obživy. Toto povídání nás navedlo na umění kaligrafie, kdy jsme si zkusili napsat báseň jako kaligraf. Vyjmenovaná slova po B, synonyma, antonyma a homonyma Broukům už jdou mnohem lépe. V matematice jsme se věnovali zobecňování, dřívkovým stavbám, intenzivně si děti pokouší zapamatovat, že násobení a dělení má přednost před sčítáním a odčítáním. Dokončili jsme naše tkaní, naše „dečky“ nás zahřívají ve třídě. 

Svatomartinský týden

Milena´s group

English lesson update:

In the second block, we started with a review of the game “Can you find out what I am? Animal riddles“ (difficulty level 3). We talked about all 21 animals and searched for interesting details in the encyclopedia. We then combined numbers and animal facts together and counted how many legs, wings and eyes do insects have (ladybug, dragonfly, centipede, ant, bee etc.). In grammar we learnt about words that have the same or the opposite meaning (synonyms and antonyms) and kids put together words that are synonyms (quick-fast, thin-skinny, simple-easy etc). This activity supported an easy transition from nouns to adjectives and adverbs. 

In the last block, we learnt about different types of feelings. Kids worked with emotion cards (happy, sad, angry, surprised, etc.) and came up with synonyms. We also talked about how food can taste (sour, bitter, sweet, salty).The main goal of all our activities was to prepare for the first story writing. We also learnt a new song „Hello to all the children of the world“.

Kids got a homework, it is called „Fill me in!“. We went through the whole concept of creating the story. Kids should give their story a title and fill in the missing words (day of the week, season etc.), then draw a picture to go with the story. Next week each kid will do a simple presentation of the story.

 

Katerina´s group:
 
First block we were all together. We were singing the song The Legend Of Halloween Tree. Then we played a game: Animal Riddles 3. It was quite challenging but I think all students managed very well.
 
Animals to remember:
cheetah
killer whale
raccoon
snail
gecko
mosquito
eagle
 
Homework : how is called raccoon in Czech?
 
Second block we contiuned with practicing animals and then we learned to count to 100.
 
Third block, we pretended to be in a gym while learning numbers up to 100.
 
All materials students have in their folders. Thank you. Katerina

 

neděle 05. listopad

Pestrobarevné zážitky školkáčů

  • Školka

Tak jestli byl nějaký týden trochu bláznivě rozmanitý, byl to určitě tento, naši milí. Pondělní dopoledne patřilo Justýnce a jestli se o někom dá říci, že je užívač života, tak tahle mladá dáma to rozhodně je! Zářila od rána, těšila se na gratulace, tančila o sto šest, po dortu se zaprášilo! Všechno nejlepší, Justýnko! Odpoledne přijela Alena a pracovala s předškoláky. Obecně je chválila, že jsou šikovní a během pár dní budeme mít od ní výstup co máme s kterým procvičovat, na co je potřeba dávat pozor. V úterý jsme si začali s Tomášem povídat o Dušičkách, citlivě ale otevřeně jsme si povídali o smrti, o tom, jestli nám v životě už někdo umřel a jak ten životní koloběh od miminka vlastně je. A znovu si člověk mohl uvědomit, jak pořád ještě je toto téma pro společnost vlastně tabu. Před obědem k nám zavítala naše dávná kamarádka a kolegyně Květa Hurťáková a přivezla s sebou plný kufr hudebních nástrojů. Linuly se tóny nad hlavami dětí a zážitek to byl veliký. Středa už patřila logopedické depistáži, prověřovaly se naše našpulené pusy a vyplazené jazyky a výstup najdete ve středu ve svých mailech. Čtvrteční dopoledne patřilo zapálení svíček na černošickém hřbitově a tichému (a to opravdu tichému) vzpomínání na ty, kteří tu s námi už nejsou. No a v pátek jsme odstartovali pár denní krásné svatomartinské téma. Ten den to od rána vypadalo, že někdo nechce, abychom na hrad vůbec dojeli, největším bojkotérem byly vlaky ale my se nevzdali a (přiznávám) s větším úsilím se dohrabali až do Schwarzenberského paláce. Pro děti to byl první výjezd do Prahy a bude jich potřeba ještě několik, abychom si osvojili základy cestování. Vás požádám za všechny své kolegy o ještě větší dochvilnost, vyhneme se tím případné nervozitě při předávání dětí. Pro ně to není standard loučit se s vámi místo ve školce, na nádraží. Základem je přijít včas a být i pro dítě pevní v tom, že na výlet s námi jede a ujistit ho, že si ho vyzvednete odpoledne u vlaku nebo ve školce. Vaši případnou nejistotu nebo nerozhodnost děti okamžitě vycítí. Děkujeme vám za pomoc, i my pro to uděláme co nejvíc, neb staré dobré přísloví praví, že štěstí přeje připraveným! :-)

 

Určitě se na pár fotek podívejte zde

neděle 05. listopad

Listopade, listopade… Týden výletů u Brouků

  • Škola

Přelomový týden mezi říjnem a listopadem byl poměrně větrný a uplakaný. Poznali jsme to na vlastní kůži, protože tento týden byl pro Brouky hodně cestovní. V pondělí jsme řádně zmokli cestou na Hurá do opery, kde jsme ale pak v teple shlédli ukázku z oper Orpheus a Euridika a Kouzelná flétna. V úterý jsme vyrazili do vytouženého Technického muzea, návštěva to byla skvělá! Nejdříve jsme nechali ošálit svůj zrak, mozek i tělo v Klamáriu. Šikmý pokoj nebo různé optické klamy nás opravdu bavili.  V Astrologickém oddělení jsme pak prozkoumali meteorit i různé repliky naší sluneční soustavy. Nakonec jsme v televizním studiu natočili zpravodajský pořad. Zjistili jsme, že práce před kamerou vyžaduje dobrou dovednost vyjadřování. Učili jsme se jak působí na diváka řeč těla. Víme, kolik je za zpravodajstvím práce! V technickém muzeu je toho ještě tolik ke zkoumání, rozhodně se tam ještě vrátíme! A třeba příště natočíme vlastní pohádku! Ve čtvrtek jsme si užili skvělé představení v divadle Minor, záhada hlavolamu. Tu trochu času, co jsme trávili ve škole jsme se věnovali rozjímání, které se týkalo svátku Dušiček, ale i našeho vlastního chování. Brouci si zkusili sáhnout do svého vlastního svědomí a vyplnit si krátký sebehodnotící dotazník. Filozofovali jsme o tom, jak by vypadal takový dokonalý člověk, co můžeme udělat pro to, abychom se jím stali. Brouci si dali krátké listopadové cíle, na čem, chtějí pracovat, tak aby nám společně bylo ve škole ještě lépe, než teď. Tak uvidíme, jak půjde jejich naplnění. Dostali jsme se i k hlubšímu obsahu básně Kytice od Karla Jaromíra Erbena. Zopakovali jsme si vyjmenovaná slova po B a opakovali naučené v matematice. 

 English update

Milena´s group:

This time we all had a lot of scary fun. We learned a little: we started to work on new words and practiced mixed up with words we´ve learned before. We started new topics – clothes, food (fruits and vegetables) and stuff around us. Most kids already knew the words but they need to practice writing, pronunciation and usage in spoken language. We also started “Project reading challenge“ with the aim to read 400 pages (by our group). There is a reward (chosen by kids) waiting for us once we get there. Kids took home new books and reading logs where they should fill out pages they read. Please let kids read for you and help them with pronunciation of difficult words.

​Katerina´s group:
 
The wole day we were enjoying Halloween atmosphere. We reviewed writing numbers to 20: We read about Halloween history. See the paper in student´s file.Homework : please answer to questions and refresh the story, so they can tell it to others.
 

Both groups also rehearsed a small performance “The legend of the Halloween tree“ with which we started our Halloween party in the last block. After that we did a lot of fun activities prepared for all kids. They all earned funny stickers and healthy fruit snack.

Koukněte na fotky

sobota 04. listopad

Dušičkový týden u Mazáků

  • Škola

Máme za sebou další týden a hlásíme, co nového se u nás událo. Čekalo nás několik kulturních zážitků. V pondělí jsme v rámci programu „Hurá do opery“ vyslechli operu německou – Kouzelnou flétnu a Orfea. Zážitek to byl velký, ostatně jako vždy. Zejména pak proto, že nám počasí extrémně nepřálo. Ve čtvrtek jsme navštívili divadlo Minor a napjatě sledovali „Záhadu hlavolamu“. Dominik se dokonce tématicky vybavil ježkem v kleci, kterým jsme si pak ukracovali zpáteční cestu. Napjatě jsme sledovali Rychlé Šípy, Vonty, příběh Jana Tleskače  a závěrečnou volbu Velkého Vonta, která byla napínavá až do samého konce. Troufnu si tvrdit, že největší úspěch u dětí měl Široko, jež se svými kaskadérskými kousky udivoval všechny. 

V matematice jsme se dál věnovali součtovým trojúhelníkům, barevnému rytmu a zápisu pomocí šipek, v češtině jsme objevovali písmena I,Y, psali věty a dopřáli si úplně první diktát. U všech dopadl skvěle. 

Jak už nadpis napovídá, hodně jsme se věnovali tématu dušiček, vzpomínali na příbuzné, kamarády i zvířátka. Povídali jsme si o zapomenutých tradicích jako je pečení kostí a dušiček (v obou případech se jedná o pečivo :-) ) a v pátek jsme si je společnými silami upekli. Moc se nám povedli, jen soli mohlo být o chlup víc. Ve středu se celá angličtina nesla v duchu Halloweenu. Nejdřív jsme trochu procvičili slovíčka z minule během hry „Simon says“ a pak už jsme se vrhli na novou slovní zásobu. Zjistili jsme třeba, co je to ghost, pumpkin nebo vampire. Chvíli jsme si povídali o našem svátku Dušiček a chvíli o Halloweenu, co je to vůbec za svátek a jak se slaví. Poslechli jsme si dvě docela strašidelné písničky, zatímco jsme malovali své vlastní příšerky. Před třetím blokem jsme si stihli vybarvit podle nápovědy dýni na obrázku. Samotný třetí blok už patřil správnému halloweenskému reji. Hráli jsme hry, učili se taneček a vyrobili si svou vlastní kostru ruky. Nakonec čekala i sladká tečka :-)

Začali jsme pracovat na schodovém hodnocení, které nás bude provázet i z kraje příštího týdne. 

Koukněte na fotky.

sobota 04. listopad

Listopad, listopad…

  • Rarášci

Listopad, listopad, lísteček mi na dlaň spad… Máme za sebou první listopadové dny. Užili jsme si je plnými doušky. Listí padalo nejen na zahradě ale i v herně. Malovali jsme, tvořili, zpívali. Už umíme i krásnou podzimní básničku. Ale kdepak jednu. Rovnou dvě. Jedna je o podzimu a listí a ta druhá o krásném jablíčku, kulatém jak sluníčku. :) Básničky umíme už doprovodit i pohybem, sem tam se opozdíme, sem tam netrefíme do správného verše, ale to vůbec nevadí. Důležité je, že nás to baví a máme z toho radost. Stejně jako z našich hraček v herně. Každý den vytáhneme modelínu a tvarujeme roztodivná zvířátka, modely a sochy. Autíčka a kostky se snad válejí v každém koutě herny, stůl  je zaplněn všelijakými didaktickými pomůckami. Zkrátka už známe a víme, kdo co v herně na jít a s čím je nejlepší si hrát. Už jsme se také naučili, že když nás hračky v herně přestanou bavit a jdeme ven, je důležité je po sobě uklidit. Co kdyby náhodou přišla myška Máňa? To víte, tahle potvůrka nám totiž moc ráda bere neuklizené hračky. :) Během týdne jsme stihli kromě dovádění a skotačení, také procvičit celé tělo od hlavy až k patě. A na to jestli máme správně rozcvičenou pusu se přišla podívat i paní Irenka, která pomáhá dětem, když jim pusa jazyk a vše co potřebujeme k mluvení nefunguje tak jak má. Byla na všechny moc hodná a povídání s ní byla vlastně zábava…A na co se těšíme teď? Přeci na naše oslavy svatého Martina, které nás čekají už příští týden.

 

 

pátek 03. listopad

Dušičky aneb „Hrneček po babičce“ (9. týden v Habroví)

  • Lesní MŠ Na dvorečku

Pondělí stacionární. Pro lepší zvykání zůstáváme dýl na pozemku. Nakukujem zvířatům přes plot, seznamujeme se s pravidly bezpečnějšího pobytu v ohradách a jdeme dovnitř. Bobeš, starý mazák se o nás otírá jako kočka a ne jako kozel! Chcem i dál a jdem do lesa, kde nás les vítá. Ptáme se, kam schoval tu včerejší vichřici a les mlčí, ani lístkem nepohne. Ale náhle nás zasypou dračí  Nacházíme bonanzu hub. Škoda sbírat. Necháme pro zvířátka. Objevili jsme střep, ze zadělávací mísy asi. A klacíky k vyrábění. Dračí drápky. Bubákové odpoledne, vytváříme jablečná strašidla. 

Úterý. V pohybu mezi šiškami. Povídáme si o smrti, o hrobech a náhrobcích. O svíčkách a dušičkách. Pod kopcem svačíme, na kopec se hrabem. Vršíme mohylu, ostříme klacíky. Kutálíme se k jídlu. Kol ptačího hnízda. K oslavě narozenin šestých. A k šesté kapitole muminů. Příběh o Malé smrti, které se nemusíme bát.

Středa ambiciózní! Jdeme všichni pohromadě na náves, pozdravit dušičky na řevnickém hřbitově, zapálit svíčku rolníkovi ze Smíchova, zazpívat u hrobu panu řídícímu učiteli ze Třebaně. Ze statku si pak odvážíme největší dýni, vozík se prohýbá. Vaříme polévku, pečeme koláč, připravujeme se na slavnost. Všeho trochu moc najednou. Neklid ale vyústil v krásné, tvořivé a voňavé odpoledne v barvě žluto-oranžové.  A pak krásná dušičko-dýňová slavnost. Rozezněli jsme ji písničkou a pak už se dali do vyřezávání dýní, zapalování svíček, vzpomínání a hodování na naší výborné kotlíkové polévce a koláči. 

Ve čtvrtek jsme toho stihli neskutečně moc: nejenže se předškoláci potkali s Álou, ale v ranním kroužku jsme si povídali o minulosti, co to slovo znamená, kdo jsme co v minulosti prožili. U kontejneru jsme zase třídili odpad, protože se to může použít znovu. Kolem našeho nového oltářku jsme si povídali o jeho významu, o smrti, komu kdy zemřelo jaké zvířátko a psím duším zazpívali písničku:“Na mracích se žije skvěje, mají okraje, hurá nejsem tady sám, je tu se mnou pejsek Sam…“ A pak volně přešli do tance,:na na na na lalala…

V pátek jsme si v kroužku povídali o vránách-jakou mají barvu, jak krákají, létáme rukama. Na louce je pak obtiskneme na papír a dolepíme zobáčky, očka. Pak si ještě vyrobíme draky. I bez větříku za námi letí. Jako veverky si louskáme louskáčkem oříšky-křup křup mňam. Pak akrobatická chvilka. A na Dvorečku si kolem oltářku povídáme o podzimu, lebka symbol konce, smrti, po které ale přijde nový začátek. Každý vyslovíme nějaké společné přání pro všechny. Třeba ať se máme na Dvorečku všichni rádi a ať jsme zdraví *

Fotografie si můžete prohlédnout zde.

A bonus pro naladění na tento krásný hluboký čas písničkou, která tento týden zněla na Dvorečku i nám *

pátek 03. listopad

Listopad, listopad lísteček mi na dlaň spad..

  • Škola

Přelom mezi říjnem a listopadem byl větrný a uplakaný. Počasí přirozeně vneslo do třídy Prďáků melancholickou náladu, která k podzimu a svátku Dušiček patří. Začali jsme s dětmi číst knihu Josteina Gaardera „Jako v zrcadle“. Bude nás provázet celým listopadem a stane se naším průvodcem filozofií pro děti, povídáním o smutku, loučení i provázení. A tak pokud vás doma děti překvapí otázkami po smyslu života i smrti, smutku i radosti, prosíme, mluvte s nimi. I my jsme si v týdnu od 30. října hodně povídali a budeme v tom pokračovat. Jsou to okamžiky, kdy je nám spolu moc dobře.  A i když se to může zdát jako „ne-učení“, opak je pravdou.  Samozřejmě jsme se ale také ponořili do oblasti českého jazyka, kde jsme začali s automatickým a volným psaním. Jedná se o takovou rozcvičku, kdy ruka píše cokoli, co běží v hlavě. Vše je dobře a jediné, co není dovoleno, je psaním někomu ublížit. Děti to moc bavilo a ztratily ostych ze psaní a o to nám jde. Budeme takovou psací rozcvičku dělat častěji, abychom uvolnili mysl a nebáli se psát své myšlenky. Už jsme si zkusili třeba vymyslet slova od každého písmena abecedy a pak z pěti z nich napsat krátký příběh. Nezapomněli jsme opakovat synonyma a homonyma. V matematice jsme se opatrně přiblížili násobilce 2 a 3, zkoušíme pochopit, co znamená 2x a 3 x. Co je polovina a co třetina. A hrajeme novou matematickou hru SOVA. Myslím si číslo od … do … a ty uhádni na co nejmenší počet otázek, jaké číslo to je. Zkuste si jí zahrát! Dodělávali jsme si vitráže a začali se učit novou písničku Na Štěpána dobrý král. S Brouky a Mazáky jsme si užívali hry při oslavě Halloweenu. A také jsme si v rámci cyklu Hurá do opery vyslechli ukázky z oper Orfeus a Euridika a Kouzelná flétna. Ve čtvrtek jsme si moc užili divadlo Záhada hlavolamu.

Koukněte na fotky

 

2. stránka z celkem 7712345...102030...Poslední »