Aktuality

pátek 15. únor

Broučí republika

  • Škola

V rámci diskuzí od České republice vznikl od Brouků nápad, zda by si nemohli vytvořit/vymyslet/namalovat takovou svojí republiku. Domluvili jsme se na tom, že ano. A světe div se. Broučí republika už je skoro na světě. Ochraňuje si socha velkého mravence, je to mírumilovná země beze zbraní, která myslí na ekologii. Už vymýšlejí i zákony. A to všechno jen oni sami. Diskutují, hlasují, domlouvají se, vymýšlejí, fantazírují a jde jim to výborně. 

Mluvili jsme i o reálných krajích, proběhlo několik rozličných prezentací, ochutnávka místní pochoutky, pracovní listy i testy! :-) Aby těch aktivit nebylo náhodou málo, přidali jsme si z češtiny co je to rozvitý podmět, co rozvijí přísudek. Co je holý podmět a holý přísudek a shodu přísudku s podmětem v přítomném čase. Uff, bude to oříšek! 

Koukněte na fotky

pátek 15. únor

Prďáci vážili, měřili, pekli

  • Škola

Zima sice kalendářně vládne, ale Prďáky vyhnalo ven sluníčko. A protože se v týdnu od 11. února učili jednotky délky, váhy a objemu, bylo učení venku  na místě.  Vyrobili jsme si kupecké váhy. Zkoušeli na nich vážit vše možné. Zkoušeli jsme si délkové míry převézt na kamínky a počítat, kolik by se jich vešlo třeba do kyblíku, který představoval 1 metr. Bylo to zábavné, včetně toho, že jsme se kromě metrických délkových jednotek zaměřili i na ty anglické- stopy, palce, lokte, aj. Největší zábavou a současně obavou bylo páteční nakupování dle receptu a následné vážení surovin a pečení zcela bez pomoci dospělého. To nás prověřilo! Museli jsme v obchodě podle receptu najít suroviny, vybrat ty levnější s ohledem na místo výroby. Hledali jsme především české výrobky, abychom snížili ekologickou stopu. Dostali jsme peníze na nákup. Museli jsme si spočítat jeho cenu, dát pozor, aby nám bylo vráceno přesně peněz, a zkontrolovat, zda je na účtu  to, co jsme chtěli koupit. Následně jsme si do receptu napsali, kolik co stálo a odkud výrobky jsou. A pak to přišlo! Začali jsme sami podle receptu připravovat těsto a péct šátečky a rohlíčky. Zda se to podařilo, poznáte podle fotek! A abyste si nemysleli, že jsme nestihli v týdnu nic jiného, tak sdělujeme, že jsme se stihli zabývat převody jednotek, vyjmenovanými slovy po P a slovními druhy. Malovali jsme paní zimu v odstínech modré, učili se novou písničku Vlašťovko leť! No, uznejte, málo toho nebylo!

Anglický den byl tentokrát z velké části dnem prověřovacím. Napsali jsme si test z učiva třetí lekce a doplnili jej o konverzační větičky, které opakujeme stále dokola. Prďáci měli tentokrát vytvářet otázky k předem daným opovědím. I když už máme otázky značně zautomatizované a zažité, občas je pletem navzájem a jejich zápis je stále aktuálním tématem k procvičování. Ti, kteří test nepsali, si jej doplní příště. Nově jsme se posunuli o kousek dále ve čtvrté lekci. „Jídlo“ nás baví a už se těšíme, jak si příště vytvoříme vlastní obchůdky.

S Heather si Prďáci užili stolní hru Who am I , ale také prověřili svou znalost týkající se oblečení, vzhledu a dopňků  (hair, earrings, necklace, moustache, hat, glasses, sunglasses, beads, flowers, bow, tie, heart, a blue nose, a pink head) a procvičovali použití slovesa to have got. Tomu se budeme věnovat ještě v následujících lekcích i s Ivou.

Koukněte na fotky

čtvrtek 14. únor

Angličtina u Brouků 13.2.

  • Škola

 
Milena´s group:
V prvním bloku jsme se věnovali opakovaní, děti psaly diktát a test na porozumění procvičované látky (dialog rozhovoru z rádia, dny v týdnu, kontinenty, possessive nouns, present continuous). Následně jsme poslouchali další dva dialogy z rádia s písněmi na přání. Tentokrát se děti musely s rozhovory popasovat trochu jinak. Z poslechu musely vytahovat důležité informace o volajícím. Pracovaly také s typy otázek, které byly volajícím pokládány. Rozlišovali jsme, zda se jedná o otázky uzavřené nebo otevřené. To jsme následně převedli do gramatické části a se slovesy jsme zkoušeli, jak s nimi pracovat, abychom oba typy otázek utvořili a jaký typ odpovědí se nám dostane. 
V druhé části dne jsme se vrátili ke geografickému tématu kontinentů, ke kterým jsme se nově naučili také označit oceány světa a kde se přesně nachází. Pracovali jsme s větami: The Indian Ocean is between Australia and Africa. The Arctic Ocean is next to North America, Europe and Asia. Nová byla spojení between and next to, desert, mountain (range), river, ocean, lake, sea. Anglický den jsme uzavřeli zeměpisným kvízem. Jestlipak byste ho zvládli? Děti nechybovaly :-) . Which continent is also known as an island continent? Where are the Rocky mountains? Which ocean is next to four continents? Which continent has the most countries in the world? In which continent would you find giant pandas and tigers? 
 
Katerina´s group:
Nejdříve jsme si udělali Revision Test. Abychom zjistili, jak jsme na tom se znalostmi.
 
Angličtina ale byla hlavně o Geography – the world. Hledali jsme na mapě „a desert“, „rivers“, „oceans“ a „mountain ranges“. Vše bylo spojeno zábavnou formou, poslechem. 

 Stejně jako druhá skupina, jsme pracovali jsme s větami: The Indian Ocean is between Australia and Africa. The Arctic Ocean is next to North America, Europe and Asia. Nová byla spojení between and next to, desert, mountain (range), river, ocean, lake, sea.

neděle 10. únor

Radovánky (22. týden v Habroví)

  • Lesní MŠ Na dvorečku

Pondělí. Od vlaku ve třech. Těžko projet sněhem Kejnskou. Hromadíme vozidla-boby, lopaty, pytle. Utíkáme k vodě. Vyhýbáme se ledu a kroužíme na sněhu. Probíráme kolena, lokty. Házíme si koulí. Pro někoho lehké, pro jiného nesplnitelné. Po svačině můžem sáňkovat! Nahoru vede modrá lanovka. Stavíme iglú pro jednu ruku. Hradby pro sněhovou královnu. Čtem o mlýnku co mele sůl, ze které je moře slané.
 
Úterý. Jako by to bylo včera! Spousta vlakáčů. U viaduktu sněhová královna rozbila 
zrcadlo, tak se v něj proměnil jeden z průvodců. Pak kolem nás nízkým letem proletěla poštolka s těžkým úlovkem. Zas boby a lopaty a pytle. Zas k viaduktu, dál od ledu a na kopec za mostem. Kde je široký břeh a předlouhý dojezd k řece. Stavíme ze sněhu zubaté hradby sloní farmy. Koulíme sněhuláky. Žonglujeme se sněhem. Soutěžíme, kdo dojede dál. Odpoledne vyrábíme zmrzlinu. Spotřebujem na to kopec soli.
 
Středu jsme strávili s bystrým lišákem Leošem v sálech a saloncích naleštěného Rudolfina. Představte si, že Leoš v každém slově slyšel hudbu! Jeho Bystrouška sice zahyne, ale zanechá na světě kupu bystrých liščátek. Moc se nám to líbilo a projevily se i rozené operní talenty! 
 
Ve čtvrtek jsme prohnali boby a lopaťáky po svazích kolem Dvorečka a taky jsme se trochu sjeli cukrem z narozeninových dortů. Dvě oslavy v jeden den! Jsme rádi, že jste na světě, kamarádi. A taky že vaše maminky tak dobře pečou :)
 
Pátek je na náledí. Kloužem po cyklostezce k sokolovně. Hrajem kolíčkovanou, cvičíme, hrajem na rybičky. Válíme sudy, lezeme po čtyřech. Odpoledne vyrábíme opét zmrzlinu. Čteme z Pohádkového dědečka.
 

neděle 10. únor

Duhulák (22. týden ve Stodole)

  • Lesní MŠ Na dvorečku

Pondělí. Sněhová peřina, pořádně jsme si ji užili. Společné rozhodnutí stávit dopoledne na zasněžené louce jsme naplnili beze zbytku. 2 hodiny sněhových radovánek až se nám nechtělo na oběd. Nikomu nevadilo, že je až po uši od sněhu. Cestou jsme nacházeli v čerstvém sněhu stopy zvířat. Nejvíce nás zaujaly otisky koňských kopyt, které vypadaly v našich rukou jako obří zkameněliny. V teplé jurtě jsme se usušili, naobědvali a odpočinuli si.
 
Úterý. Sněhová peřina 2. I tento den pokračujeme ve sněhohrátkách. Nejdříve jsme se nasvačili a užili si tepla v jurtě, i když zase taková zima nebyla, ale potom jsme mohli vyrazit bobovat a objevovat kopec u Berounky, kde jsme se potkali s habrováčkama. Před obědem jsme si povídali o tom, co kdo snídá. Pak nám Anežka rozdala obědy. Všichni byli rádi za teplou polévku. Pak jsme odpočívali u poslední kapitoly Pinocchia. 
 
Ve středu jsme se rozdělili na dvě části. Malíčci si užili den s Domčou v jurtě. Dali jsme si svačinku u kamen, pohráli si s kostkama, zazpívali jsme si masopustní písničku o Káče spolu s hudebními nástroji. Snažili jsme se držet rytmus písně. Pak jsme vyrazili dát zeleninovou svačinku králíkům a morčátku a s ježdíkama/lopatama/kluzákama jsme šli řádit do sněhu. Sníh byl bezva! Krom toho, že jsme ho z lesa trochu ujedli, tak jsme z něj vyráběli koule, chodili za sebou ve vyšlapaném bludišti a zkoušeli pomocí kluzákových obtisků natiskat první písmeno našeho jména. Po obědě jsme si četli Pohrátky, kde byla zmínka o řece Vltavě, a tak jsme si k odpočívání pustili Vltavu od pana Bedřicha Smetany. Vyhodnotili jsme, že se mu povedla ;-)  Starší děti se vypravily s habráčky do Rudolfina na představení Bystrý lišák Leoš. 

Ve čtvrtek jsme se sešli na nádraží a vyrazili směrem k ZuŠce, kde jsme posbírali zbytek kamarádů a šli tvořit z hlíny. Dnes jsme tvořili houby všeho druhu. Jedlé hříbky a bedly i muchomůrky a jiné jedůvky. Cestou do jurty jsme si užívali řádění ve sněhu a parádně nám vyhládlo!

 V pátek jsme si stále ještě užívali sněhovou nadílku a také sluníčko. Bobovali jsme na cestě v lese, jezdilo nám to krásně rychle. Pak jsme si ještě užívali dvoreček. Postavili jsme sěhuláka a pak más napadlo, že bychom ho mohli pomalovat. A tak jsme z něj udělali duhového sněhuláka- duhováka- duhuláka, který zářil všemi barvami.

Foto ZDE

neděle 10. únor

Pohádka, Masopust a spousta sněhu

  • Školka

Nejhezčí, co jsme tento týden prožili byly hrátky na sněhu – to se musí nechat. Děti nadšeně vymýšlely nové a nové hry, dokázaly se celé dopoledne vzájemně vozit na bobech, stavět sněhuláky, kutat ve sněhu a tvořit malé stavby, koulovat se! Na naší zahradě nebylo bahno :-) , takže zábava to byla opravdu výborná a zima přímo ladovská.

V pondělí k nám dorazilo divadélko se Zimní pohádkou, protkanou písničkami. Děti reagovaly velmi hezky, od dospělých se ozývalo, že občas nestihly sledovat linku příběhu…bohužel nemohlo být tlumočeno, jak jsme slibovali, ale i tak to byl hezký zážitek. A navíc se k nám přidaly děti ze školky Beránek a třída z naší školy. 

Úterý jsem zahájili povídaním o Masopustu. Co to je vůbec za období roku, jestli se v tomto období jí maso nebo nejí a kdy to všechno skončí. Také co je Popeleční středa a kolik dní pak zbývá do Velikonoc. A jak jinak dobře dětem svátek přiblížit než na vlastní kůži. Takže jsme hráli „Skákala bába reksum kandr cinka bzinka přes rybník, skákal za ní reksum kandr cinka bzinka kominík…“ atd. Holky byly báby, kluci kominíci a pro úspěch jsme si to zahráli hned pětkrát. Řekli jsme se masopustní rozpočítávadlo a básničku. No a nemohla chybět oblíbená hra „bum do hrnce“, oblíbená tak, že jsme ji hráli pak ještě venku a ve středu taky. Ono totiž když se zavázanýma očima konečně ten hrnec najdete a bouchnete do něj vařečkou, čeká pod ním malé sladké překvapení :-)

A do konce týdne jsme ještě krásně oslavili Šarlotky 6.narozeniny, každý v kroužku přál něco jiného a pak jsme si také povídali o tom, jak důležité a hezké je zkusit přát něco opravdu od srdce a takového, co by toho druhého potěšilo. A ve víru tance si to ta mladá dáma dokázala jaksepatří užít!

Na fotky se podívejte ZDE

a na fotky ze 4.multikulturního dne, kdy jsme ve čtvrtek zavítali do Ameriky se podívejte ZDE

neděle 10. únor

Ledový týden u Brouků

  • Škola

Únor bílý, pole sílí. Začátek února ve škole Jeden strom byl opravdu bílý a my si to pořádně užili. Brouci využili toho, že nám napadlo dost sněhu na to, abychom se mohli učit matematiku venku. V pondělí jsme stavěli města ze sněhu. Podmínky byly jasné – postavit ohraničené město, kde bude alespoň jeden kvádr, jedna krychle a jeden jehlan. Spolupráce ve skupinách se Broukům dařila a tak vznikla čtyři různá města. Ve výtvarné výchově pak zkoušeli malovat voskovkami s pomocí žehličky :-) . V českém jazyce jsme se intenzivně věnovali slovesům, jejich časování, skloňování a slovesným způsobům. V matematice jsme se vrátili k tématu zlomků, začali jsme je převádět na desetinná čísla. Zkoušeli jsme to jak na číselné ose, tak na modelu tyče i koláče. Nezapomněli jsme ani na ranní zpívání a meditaci. 

Ledová města

sobota 09. únor

Raraší týden na sněhu

  • Rarášci

Vítejte na jízdě dalším týdnem. Jízda to byla doslovná, boby na naší zahradě nezahálely ani vteřinu. Rarášci se o ně „střídali“ se Školkáčema i mezi sebou. Předpověď počasí zněla jasně – teplota stoupá a tím pádem zněl jasně i náš úkol – ven, ven, ven! V pondělí jsme zůstávali venku hned, jak všichni přicházeli. Jednak byla spousta skvělého sněhu a za druhé nás od desíti čekalo divadlo. Na divadlo přišla i jedna třída ze školy a naši spřátelení Beránci. Tolik lidí ve školce už vůbec nevyvede Rarášky z míry! Divadlo bylo zimní, zasněžené a děti moc bavilo.

V úterý jsme si všimli, že nám začalo období holky s holkama, kluci s klukama. Nebude dlouho trvat a samozřejmě se nám obě partičky prolínají. Je však víc her, kdy si všimneme, že vpravo jsou všichni kluci, skáčou na pytel a mají tam zařízenou garáž pod postelí. A na druhé straně si holčičky čtou nebo přebalujeme miminko. A jasně, že se pak holky přidají a skákají. Kluci úplně nepřebalují, ale vymyslí jízdu s kočárkem.

Ve středu už nám zamrzla klouzačka, konečně!! Do té doby se totiž děti trochu namáčely v ledové tříšti. Takže jestli vám teď děti doma sem tam modrají, víte od čeho to je. Starší se zvládnou i sklouznout, ale většinou je to – krok, bum, smích, vstát, bum a po čtyřech vpřed. A tak to bylo i ve čtvrtek, po kroužku, malém cvičení a  svačině jsme šupajdili ven. Děti teď moc baví jedna logopedická říkačka a chtějí ji každý den, stejně jako je ještě neopustil vlak motorák. A mámo, táto, v komoře je myš. Tu bychom už mohly směle prohlásit za Raraší hymnu.

No a pátek… to byla velká pohoda v malém počtu. Hráli jsme si, zpívali, zase se klouzali… Bylo ale i trochu práce – Růženka už potřebovala svůj skromný příbytek vyčistit a k tomu dostala i pořádnou dávku mazlení.

 

Na fotky a veselé video našich šašků se můžete podívat tady

sobota 09. únor

Mazáci ve víru národů

  • Škola

Máme za sebou další naplněný týden. Hned v jeho úvodu jsme navštívili operní představení Prodaná nevěsta. Představení bylo velmi povedené, krásně upravené tak, aby i ty nejmenší děti příběhu porozuměli. Ještě musíme navštívit více představení, abychom naše uši opernímu zpěvu vycvičili. Během celého týdne se v naší škole pohybovali cizí lidé, rodiče budoucích prvňáčků, a dívali se, jak to u nás během vyučování vypadá. Někdy to bylo náročné na naše soustředění, ale zvládli jsme to. Pokročili jsme v češtině i matematice, cvičili jsme a téměř každý den zpívali, ale nejvíc času jsme věnovali našim prezentacím o různých zemích a národnostech. Už například víme, že Finové jsou hodně otužilí, Italové společenští a výbušní, jak se oblékají Beduíni v Egyptě, že v  Portugalsku v zimě hodně prší, v Austrálii můžeme potkat Aboridžince, přemýšleli jsme, zda mají v Mexiku sníh a proč že to v tom Holandsku jezdí tolik na kole? Hodně jsme mluvili o našich sousedech Slovácích a zkoušeli jsme překládat některá slovenská slovíčka. No co vám budeme povídat, bylo to hodně zajímavých informací a těšíme se, co dalšího se naučíme při dalších prezentacích v příštím týdnu. Jo a taky jsme si třídu vybavili novými háčky na batohy, to bylo pane pracovní vyučování. Měřili jsme, značili, rozmýšleli z estetického hlediska a šroubovat akušroubovákem vůbec není tak jednoduché :)

Podívejte se na FOTKY

pátek 08. únor

Únor bílý, pole sílí a Prďáci také

  • Škola

V prvním únorovém týdnu se Prďáci přehouply do II. pololetí tématy vyjmenovaných slov po P, určování a poznávání slovních druhů,  v matematice výpočtům se závorkami a jednotkám délky a váhy. Zkoušeli jsme vážit sebe i cokoli  dalšího kolem sebe, měřili jsme se vzájemně. Zkoušeli převody mezi centimetry, milimetry a metry, kilogramy a gramy. V pondělí jsme navštívili divadlo  v naší školce s představením Zimní královna. Velkou radost nám udělala nová podlaha a okna ve třídě, tak jsme stihli také uklízet. A dál jsme pokračovali v relaxacích a meditacích. A mysleli jsme na Míšu, která byla na operaci s očima. 

Ve čtvrtek jsme se v angličtině pustili do 4. lekce, jejímž tématem jsou potraviny a nakupování. Většinu slovíček již pasivně známe, tak  musíme zdokonalit jen jejich správné hláskování a zápis. Nově jsme si pověděli o pravidlech používání neurčitého členu a /an. (a  cake / an ice – cream). Příště se dáme již do výroby „zboží“ a prodeje v obchůdkách. Při dokončování 3. lekce jsme si vyzkoušeli psaní e – mailu kamarádovi. Ukázalo se, že slovní zásobu sice zvládáme celkem s přehledem, ale že nám stále dělá problém správné dosazování do vět, a to i typu It is… It. isn´t. Inu opakování - matka moudrosti!

Koukněte na fotky

20. stránka z celkem 143« První...10...1819202122...304050...Poslední »