Aktuality

pátek 12. říjen

Opičáci a mátový sirup

  • Škola

Během tohoto týdne jsme udělali velký krok. Během chvilky jsme se posunuli od čtení písmen ke čtení vět. Je to pro nás velmi náročné, ale pustili jsme se do toho vší silou. V matematice jsme se dostali zase o kus dál a pomalu se začínáme prokousávat nejen sčítáním, ale i odčítáním. Veškerý zbylý čas jsme věnovali přípravě na Havelské posvícení. Písničky máme nacvičené, zbývalo tedy naložit mátu, dva dny počkat a pak konečně uvařit sirup. Hotový jsme nalili do skleniček a bude k mání na našem stánku na Havelském posvícení, kde se, doufám, všichni potkáme:-) Na fotky se můžete podívat zde.

V angličtině jsme se vrhli plnou parou do druhé lekce, jejímž tématem je škola a školní pomůcky. Snažíme se osvojit si jejich názvy pomocí her, říkanek, poslechu a zakreslování. Kromě nových slovíček (a book, a bag, a ruler, a pen, a pencil, a pencilcase) jsme přidali i větičku Whatś this? Nově se umíme pozdravit kromě Hello i Good morning. A protože jsme Opičáčci nesmírně hraví, nejvíc jsme si opět užili scénky podle veselého článku v učebnici „Oh Daisy“ a hru na prosluněném podzimním dvorečku, kde samozřejmě nesměl chybět kocour Otto.

pátek 12. říjen

Angličtina u Mazáků 10.9.

  • Škola

V angličtině pokračujeme v procvičování psané podoby slov zatím 6 zvířat: a monkey, a zebra, a tiger, a lion, a crocodile, a snake. Vyluštili jsme křížovku a pokročili jsme i v pracovním sešitě. Abecedu nyní už zkoušíme celou A-Z. Učíme se názvy písmenek v angličtině tak, abychom je uměli říct i podle poslechu zapsat. Procvičujeme i formou malých spelovacích diktátů (speluji písmenka a děti zapisují). Soustředíme se i na otázku „Can you see….?“. Nově pilujeme slovíčka run, climb trees, fly. Ve třetím bloku jsme začali s novými otázkami, např. Can zebras climb trees? Can monkeys fly? Apod.

 

Co je třeba procvičovat?

Abecedu A-Z

Spelling

Otázky Can zebras run? Apod.

Psané podoby slov

čtvrtek 11. říjen

Angličtina u Brouků 10.10.

Kateřina:

Celý den byl v pohodovém tempu. Studenti velmi dobře spolupracovali a projevovali zájem. Začali jsme opakováním (greetings, použití a/an). Pak jsme se s chutí vrhli do číslovek. Každý student se naučil se zeptat a zapsat telefonní číslo. (prosím procvičujte). Dále každý by měl už umět ovládat číslovky od 0-100, a to i pozpátku.

Ještě více jsme si upevnili použití a (with consonants) an (with vowels) a zakončili jsme celý den roztomilou hrou Join the dots a s ni spojenou básničkou. Děti mají domácí úkol – spolu s rodiči vyplnit TIME CONSOLE (viz e-mail). Děkuji.

Milena:

Anglický den byl opět v duchu opakování učiva z loňského roku. Procvičujeme dny v týdnu, číslovky, abecedu, zvířata a slovní zásobu spojenou s tématem škola a třída. Upevňovali jsme pravidla použití členů a, an, the u jednotného a množného čísla podstatných a přídavných jmen. To nás posunulo k dalším gramatickým pravidlům  – jak udělat z jednotného čísla podstatného jména číslo množné (making singular nouns plural). Děti shlédly prezentaci obsahující všechna základní pravidla i výjimky, kterých není v tomto případě úplně málo. Pro některé děti to bylo náročnější, ale postupně se jim dařilo na konkrétních případech najít v pravidlech určitý vzorec. 

Téma škola a dny v týdnu jsme spojili v jeden celek a věnujeme se činnostem, které v určité dny ve škole děláme. 
V posledním bloku jsme si povídali o fidget spinnerech. Děti koukaly na krátké video v angličtině a následně měly za úkol vymyslet, jaké jsou výhody a nevýhody používání fidget spinnerů ve škole. Každý také přečetl nahlas článek s porozuměním na stejné téma.

neděle 07. říjen

Sběr všeho možného, relax a venčení Bobeše (5. týden ve Stodole)

  • Lesní MŠ Na dvorečku

V pondělí jsme se po vzoru jednostromáčků vydali do lesa sbírat žaludy, které pak Andrea odvezla do školy JS, kde si je vyzvednou lesáci, kteří je nechají naklíčit a vysadí je do lesní školky. Ne ale do naší lesní školky, ale do té pro malé sromky :-) Nasbírali jsme jich košík, tak bude stromků požehnaně :)

úterý jsme se vypravili do galerie. Po svačince jsme si povídali o pohádce Tři prasátka (jak stavěla domečky a jak jim je vlk přišel zbořit). Začali jsme stavět různé domečky jako prasátka v pohádce- z trávy, dřeva, a kamení. Také jsme vytvořili vlky pomalováním kamenů. Když byly domečky hotovy, zahráli jsme si pohádku. Jako prasátka jsme použili šišky, a děti si užily foukat z plných plic a bořit domečky prasátek. Pak nás kluci zavolali k vynálezu, který vyrobili. Byl to bonbónostroj. Mohli jsme si u nich objednat různé druhy sladkostí. To byla legrace.

Ve středu jsme se všichni sešli na vlakovém nádraží, odkud jsme vyrazili na první společný téměř celodenní výlet. Vlakem jsme se přesunuli do Radotína a odtud pak autobusem na Zbraslav, kde jsme se ve formaci husí dostali až za řeku, kde jsme dobrodružně (ale bezpečně) přelezli svodidla a seběhli do jablečného sadu. Dozvěděli jsme se, jak se jablíčka sklízí a kam pak putují a co se s nimi děje, a také jsme přiložili ruku k dílu. Za naší pomoc jsme byli odměněni krabicí moštu a tradá zpět na Dvoreček.

Odpoledne proběhl pak Na dvorečku bazárek, kde jsme klasicky všichni téměř více věcí odnášeli, než přinášeli :D ale udělalo nám to všem radost, a to je nejdůležitější! A co více? Když jsme pak zbytek věcí odváželi do kontejnerů na textil, probrala krabice ještě jedna postarší paní s kamarádkou, takže se radost opět násobila :)

Čtvrtek byl odpočinkový den. Objevili se nám u pískoviště nové hračky, které potřebovaly prozkoumat, listí v habroví, které potřebovalo pohrabat a papír s namalovanou větví, kterému byly potřeba pomocí našich rukou domalovat listy :)

pátek jsme se přivítali a protáhli s našimi stíny, protože nám za zády vykouklo sluníčko. Pak jsme se šli podívat jak děti z Habroví vypalují keramiku v peci pod zemí. Poté jsme se rozhodli vzít na procházku kozla Bobeše. Vydali jsme se k řece, kde krásně hřálo sluníčko. Tam jsme si hráli na hasiče, pozorovali vodu a hráli si s kozlem Bobešem. 

Foto z tohoto týdne si můžete prohlédnout ZDE

neděle 07. říjen

Raraší první týden v podkroví stodoly

  • Rarášci

Tak jsme se přestěhovali! Zvládli jsme to všichni opravdu dobře. Některé z nás překvapilo víc a některé míň, že jsme odteď v jiném prostoru. Ale hned jsme se vrhli na prozkoumávání, ohmatávání a všelijaké dobrodruhování v nové školce. Objevili jsme, kam patří jaká hračka, kde můžeme tvořit s naší milovanou modelínou, i kam vybíháme po svačině s čepicemi na hlavě a gumovými kalhotami na nohou. Zahrada je opravdu místo plné krásných zákoutí. Největší radost nám udělala v úterý postavená trampolína, na kterou se okamžitě vytvořil dlouhatananánský seznam všech, kteří si chtěli zaskákat. Kdo zrovna neskotačil tam, drandil na motorce od pískoviště k cestičce nebo sbíral oříšky popadané všude kolem. Taky jsme trochu cvičili, abychom si protáhli tělíčka. Učíme se taky nějaká pravidla, protože si kamarády kolem už docela hezky pamatujeme a občas nejdeme daleko pro nějaké pošťouchnutí :-) Spoustu věcí se u nás ještě dodělává, nejvíc se těšíme na plot, to už pak budeme vědět, co přesně je naše zahrada a budeme moct sundat ty svítivé vestičky! :-) Příští týden má být krásně, tak budeme venku trávit spoustu času, a to znamená další objevování. JUPÍ!

Na fotky se podívejte zde.

neděle 07. říjen

Školkáči si lebedí v novém

  • Školka

Pondělí bylo pro nás všechny velmi slavnostním dnem. Po pár perných dnech úklidu a příprav jsme se ráno vítali s dětmi v novém prostoru. Ještě ne zcela dokončeném, se spoustou věcí a dodělávek, které nás čekají ale…UFF…v krásném novém prostoru jsme velmi spokojené a šťastné a doufám, že je to na nás vidět. A hlavní je, aby se tam s námi  děti cítily stejně dobře jako doteď. 

Uznáváme, že neustále něco hledáme, nemůžeme najít, zvykáme si, že jak je prostor ještě ne úplně zabydlený, tak stačí aby mluvilo víc než pět dětí a člověk má pocit, že je jich tam padesát. Ale zase nás to hezky donutí být co nejvíce s dětmi venku, dolaďovat a uklízet zahradu. Už na ní máme i trampolínu. 

A pak se takhle při přípravě postýlek vykloníte ze střešního okna, na protějším smrku sedí z nějakého důvodu asi 30 ptáků, neskutečným sborem zpívají…a do toho se k vám line, jak na zahradě začali školkáči zpívat Čechomor a říkáte si, že je dobře na světě…

na fotky z první dnů v nové školce ale i z posledních tří dnů příprav najdete ZDE

neděle 07. říjen

Příběh pečeného čaje u Brouků

  • Škola

Brouci se tento týden věnovali hlavně přípravám na Havelské posvícení. Pečený čaj nám provoněl školu. Brouci zvládli jeho přípravu úplně od začátku. Týden před tím nosili skleničky, ty následně zbavovali nálepek a umyli je. Skleničky jsme vyvařili. Došli jsme společně na nákup, nakoupili ovoce a koření, cukr. Všechno nakrájeli a dali jsme péct. Naplnili jsme ho do skleniček a v pátek jsme vyrobili i opravdu povedené a originální etikety! Kromě pečeného čaje jsme i kreslili krásná spící zvířata! A filcovali kuličky na brože! 

A je to neuvěřitelné a přes tohle všechno jsme zvládli i dodělat téma map. Věnovali jsme se skupinám ě a je a stavbě slova. V matematice jsme si osvěžili dědu Lesoně i šipkový zápis. 

Koukněte na fotky

sobota 06. říjen

Kaštany, šípky, kopřivy! (5. týden v Habroví)

  • Lesní MŠ Na dvorečku

Pondělí kaštanů. Ráno nás víc šlape od nádraží. To je dobře. Vyrábíme poránu žaludové káči. Jeden z nejmladších nás vede k letovskému Sokolu na kaštany. Na ulici je jich pomálu, ale mezi kurty bonanza! Antuce se vyhýbáme, i když pár kaštanů jsme z ní zachránili. Cestou zpátky se ochladilo a sprchlo. Naštěstí od rána topíme. Opakujem si kroužkové říkačky s Trnkovými obrázky. Posloucháme Púa. Začátek příběhu je nejdůležitější. Ale je nějak těžké se zklidnit. Po odpočinku přemlouváme kaštany, aby se z nich stala zvířátka. Zatím přestává pršet a domů jdeme zvesela.
Úterý šípkové. Včera kaštany, dnes šípky. Vyrážíme stejným směrem jako včera. Na kroužku se učíme novou říkačku, bramborovou. Šípky přibývají pomaleji než kaštany, ale zkušení sběrači se nezaleknou ani trní. Podél Berounky šlapem na louku a vaříme z šípků čaj. Je nouze o suché dřevo a tak je voda horká ale ne vroucí. Aspoň se neopaříme. Čaj jsme nechali macerovat a ochutnali až v jurtě, to byla lahoda. Před tím jsme obědvali a poslouchali Púův příběh.
Středa se na nás zrána škaredila, ale my jsme se nezlobili, pěkně jsme si vyhřáli jurtu a protáhli si v teplíčku ranní kroužek až do svačiny. Zkoušeli jsme, jak se dělá muzika i bez nástrojů, kdo jak píská, luská, dupe, tleská.. a způsobů je ještě víc, než jsme si dovedli představit. 
Ve čtvrtek se ráno protahovalo u ohýnku, rodičům se ani nechtělo odcházet, asi že oheň je živel přitažlivý pro všechny. Přišel se s námi rozloučit Stodoláček Honzík s maminkou a podarovali nás mňamkózním koláčem. A růžovými ořechy! To jsme teda koukali. V lese jsme zapnuli šiškové mikrofony a snad nám naši zvukovou zkoušku zvířátka odpustí.  
Pátek keramický. Ráno jsme sbírali kopřivy, sbírali kameny a kopali hrob. Ne, spíš pec. Vypalovali jsme keramiku v pilinové jámě. Kopřivy zajistí kouřový dekor. Děkujeme, Blanko. Když už byl oheň, tak jsme si k svačině něco opekli. V lese jsme hráli na přeskakování, přelézání a překulování. Po obědě měli předškoláci bojovku-hledali stopy tvarů, které pak dokreslili. Vyčasilo se.

pátek 05. říjen

Mazáci v 5. týdnu školy

  • Škola

„Padá z vrby zlatý list, vítr si v něm začal číst. Než přečetl obě stránky, list mu spadl do studánky.“ Září skončilo a my se začali pomalu loučit se zářijovou básničkou skrze malbu, kterou jsme si parádně užili. S chutí a elánem jsme nacvičovali na blížící se Havelské posvícení, malovali plány třídy a zvelebovali si záznamníky. 

Pár fotek ZDE.

pátek 05. říjen

První říjnový týden u Opičáků

  • Škola

Přestože nám hvězdy moc nepřály a všichni Opičáci byli jako z divokých vajec, prokousali jsme se všemi nástrahami písmen a čísel. Nově jsme se setkali s písmenky I a Y. Dále jsme se podívali na zoubek krátkým a dlouhým samohláskám a napsali si náš první běhací diktát. V matematice jsme si opět o trochu víc zautomatizovali krokování a zahráli jsme si na učitele. Při pracovních  činnostech jsme se úspěšně poprali s modelínou, ze které se nám povedlo vymodelovat všechna čísla a písmena, která známe. Na tělocvik jsme se vydali do ZŠ Komenského, kde máme domluvenou tělocvičnu a zkusili jsme si být akrobaty a stavěli jsme z nás pyramidy. Jak nám to šlo, se můžete podívat zde.

V ed pomalu dokončujeme první lekci. Všichni bezpečně zvládli
poslechový kontrolní test, takže jsme si mohli venku na sluníčku zvesela
zahrát pexeso s výukovými kartami, při kterém nás honil kocour Otto. Vevnitř
jsme si zase zahráli se všemi našimi postavičkami představovací hru „ What´s
 your name? “ Nejvíc nás ale opět bavilo tvoření, při kterém jsme si
vylepšovali naše Happy houses a naučili se novou písničku se stejným jménem.
Novou slovní zásobou této hodiny jsou a window, a door, a roof, a floor a
pasivní porozumění větě „ Can you see?“. Nově jsme také zařadili pozdrav
Good morning.

22. stránka z celkem 128« První...10...2021222324...304050...Poslední »