Aktuality

čtvrtek 12. duben

Novinky od Prďáků

  • Škola

Jaro nás nenechává v klidu. Sluníčko svádí k tomu, abychom se učili venku. Zkoušeli jsme to, ale moc nám nejde se venku soustředit. A protože jsme se  v týdnu od 9. dubna soustředit potřebovali víc než dost, střídali jsme vnitřek školy i zahradu. Novým tématem v českém jazyce totiž byly slovní druhy. Seznámili jsme se s prvními pěti  (podst. a přídavná jména, zájmena, číslovky a slovesa). Zkoušeli jsme je v textu rozpoznat, pochopit jejich význam i v jednotlivých druzích  hledat podobnost a smysl. Bavilo nás, i když to bylo těžké, sestavovat věty podle různých schémat a dle určeného pořadí slovních druhů (například- vytvořte větu, kde budou v pořadí za sebou zájmeno, sloveso a číslovka, aj.). V matematice jsme se zase snažili naučit se systém postupných kroků při zapisování slovních úloh do početních operací. Slovní úlohy jsou čím dál tím náročnější a my si v nich prostě potřebujeme udělat nějaký systém. Opět jsme se věnovali lidskému tělu- rozlišování jednotlivých soustav. Vyjeli jsme na další díl pořadu Hurá do opery, tentokrát na baletní přípravku. A také nám zbyl čas na šití kostýmů a nacvičování na Staročeské máje.

I v angličtině nás krásné jarní počasí inspirovalo k venkovním aktivitám. Na zahradě jsme vyhledávali otázky ke konverzačním tématům, v blízkém lesíku jsme zase bádali v nové slovní zásobě k tématu Spring nature. Individuálně jsme se seznámili např. se slovíčky a flower, a tree, a bush, a snowdrop, a tulip, blossom, grass, a beetle, a bug, a ladybird a, leaf – leaves, an insect, a primrose, a nettle, a dandelion... Příště z nich vytvoříme výukový plakát a naučíme se na nic vazbu There is…, There are.. a otázku Can you see…?..S Heather se Prďáci věnovali procvičování názvů mláďat.

Koukněte na fotky

čtvrtek 12. duben

Jarní úklid nejen v prostoru – Mazáci

  • Škola

Je to už nějakou chvíli, co nám jaro zaklepalo na dveře, ale poselství, které s sebou přináší jsme si s sebou nesli i v tomto týdnu. Jaro v sobě skrývá očistu, znovuzrození, svěžest a očekávání lepšího. My jsme se věnovali úklidu prostoru i vlastních duší. Rekapitulovali jsme pravidla, která nás ve škole provází. Bavili jsme se o pořádku ve třídě, škole i světě, zabrousili jsme do tématu ekologie a třídění odpadu. V souvislosti s tříděním jsme otevřeli téma taxonomie a věnovali se skupině živočichů jménem SAVCI. Dlužno podotknout, že jsme v pondělí vyrazili do Prahy na Hurá do opery – viděli jsme baletní rozcvičku, osahali si baletní špičky, odvážní se nechali zvednout do vzduchu jedním z vystupujících. Dozvěděli jsme se o baletních pozicích pro nohy a ruce a dokonce i to, proč je třeba při rozcvičce věnovat pozornost každé polovině těla zvlášť.

Ve středu jsme se s mazáky v angličtině věnovali hlavně opakování 5.lekce (slovíčka a badge, a cake, a present, a candle, a balloon, a card, birthday), spojování slovíček do celků (např. three red presents, přičemž trénujeme přidávání -s u množného čísla podstatných jmen). Procvičili jsme při hře otázku „how old are you?“ (tu znají děti zatím spíš pasivně, měly by umět na ni hlavně odpovědět) s odpovědí „I’m (six, seven…)“ a také otázku „Are you (six, seven..)?“ s odpovědí „Yes/no.“ Úplně nově jsme přidali slovíčka Jump, shake, dance, stamp your feet, freeze (hráli jsme hru na „musical statues,“ tedy hudební sochy). Dokončili jsme celou lekci a za týden nás čeká další.

Těší se Veronika

středa 11. duben

Brouci English Wednesday

  • Škola

English lesson update Milena’s group:

In the first block, we practiced recently learned words by taking a test focused on the last spelling unit, professions and calendar (months of the year, days of the week, seasons, time). Then we tried activity called „talk for a minute about something“ – kids got a topic (space, toys, travelling, food, animals) – and they practiced. We then continued with describing a picture (this time it showed BBQ scene). Kids had to answer various „Wh“ questions – such as who/where/why/what is in the picture.

In the second block, we started to work on verbs. Kids then practiced 40 most frequent verbs (in present simple and present continuous) by using cards and by playing at being a chosen action. We also managed to work on a new spelling unit focused on short „u“ sound. Kids practiced pronunciation, spelling, create sentences and looked for words in riddles.

In the last block, we talked about and practiced indefinite articles „a, an“. Kids then read books, articles and poems – they took notice of indefinite articles and verbs. Kids who stayed longer listened to a story „Goldilocks and the three bears“.

Kateřiny skupina

Dnes jsme opět procvičovali časování slovesa „být“ ve všech tvarech. (viz příloha v emailu).

Opakovali jsme znalost měsíců v roce a číslovkám do 20. https://www.youtube.com/watch?v=1W5aYi3lkho

Začali jsme novou slovní zásobu „Professions“. Prosím koukněte na : https://www.youtube.com/watch?v=VnP-Q7Y9bI0

V třetím bloku jsme se věnovali písni od Robbie Williams : Feel https://www.youtube.com/watch?v=iy4mXZN1Zzk

 

neděle 08. duben

Jaro sílí – hurá! (30.týden ve Stodole)

  • Lesní MŠ Na dvorečku

Velikonoční pondělí jsme si všichni užili po svém a v úterý jsme si zážitky sdíleli spolu s novou průvodkyní Anežkou, novým kamarádem Toníkem a jeho maminkou. Udělali jsme si malinkou procházku po lese, kde jsme si dali svačinku na silném jarním slunci a vrátili jsme zpět na Dvoreček. Máme nové levandule, a tak jsme jim dělali spolu s habráčky místo na záhonku. Pleli jsme a kypřili hlínu.

Středeční den vylákal ven spooooousty žab, které si hopkají kde je napadne, takže musíme dávat veliký pozor, abychom na nějakou nešlápli. Vypravili jsme se k vodárně a po cestě jsme je pozorovali. Poznávali jsme od sebe ropuchy a skokany, sledovali jak se páří a přemýšleli, kam jejich skoky míří. Od vodárny jsme se vydali do kopce na mýtinu zalitou jarním sluncem. Kdo by byl čekal, že nám cestu zkříží oranžový balonek zaklíněný mezi polámanými větvemi. Cestu na oběd jsme si urychlili jízdou po veliké skluzavce.

Ve čtvrtek jsme se pro letošní rok rozloučili s keramikou a vytvořili jsme každý závěrečný totem. Sbohem keramiko! Sbohem Blanko!

Pátek jsme se byli podívat u řeky a vyhřívali se na jarním sluníčku, pouštěli loďky na řece a hráli si s bioodpadem.

neděle 08. duben

Modře slavící školkáči

  • Školka

Týden po Velikonocích byl nabitý samými pozitivními věcmi, naši milí. Úterý bylo zalité sluncem a my ho strávili s dětmi vyprávěním, jak si jarní svátky užily a dlouhou procházkou kolem Berounky. A bylo vidět, jak se děti ladí na jaro – sedí uprostřed cesty, jen tak si dloubou do hlíny, popojdou kousek dál a posadí se ke stromu nebo si nasbírají kamínky, hází je do vody a pozorují hladinu (mezitím se tedy pětkrát pohádají a dloubnou klackem ale na to vzápětí zapomínají). Bylo hezké je pozorovat a uvědomit si, jak je i pro ně momentálně důležité zpomalit. Povídali jsme si o jaru, jako symbolu všeho, co začíná, jaru jako dítěti, jaru jako naději.

Středa byla modrá a od rána to všem připomínali předškoláci na nádraží, kde dělali s kamarády ze školy Jednoho stromu osvětu Dnu pozorumění autismu. Rozdávali modré kytky, které vyrobili a letáky, kde bylo o autismu pár slov a na druhé straně zamyšlení od školáků nad heslem dnů: Ještě štěstí, že jsme každý trochu jiný. Čtěte, stojí to za to. Ve školce si pak o tom v kroužku povídali a udělali pár opravdu modrých fotek.

Čtvrtek patřil velké oslavě tří školkáčů- svůj velký narozeninový den slavila Emma, Matěj a František! Tak všechno nejlepší! Závěr týdne už patřil zase jaru a my si vyzdobili hernu ptáčky. Děti je hledaly v encyklopediích, zkoušely samy obkreslovat šablonu, vystřihovaly, na vybarvení používaly nastrouhané křídy. Práce je bavila, procvičili si tak jemnou motoriku a povedlo se!

na modré i slavící fotky se podívejte ZDE

pátek 06. duben

Ožíváme s přírodou (30. týden v Habroví)

V pondělí byl svátek- koledovali jsme a rozdávali barvená vajíčka.

Úterý vedlo od vlaku naši novou kolegyni do Stodoly. Pozdravili jsme indické běžce, vyrazili k potoku a ke třem koním: nejmenší je Robin, čurá nejmíň. Zasedli jsme do loňské trávy jak zajíčci a vytáhli velikonoční svačiny, často vajíčka s láskou malovaná. Vyprávěli jsme si o Thajsku a lebedili si, že u nás nejsou žraloci a v lese nečíhají tarantule, štíři a jedovatí hadi. Bez batůžků jsme stopovali odlitky stop u prasečího jezírka, pak s batůžky na zahrádku a do práce na pozemku. Vytrhat staré slunečnice, zkypřit záhon, zrýt zem pro levanduli. Žížaly jsme ubytovali na zvláštním území. Ze země vykoukly topinambury. Po obědě jsme četli z Anniných análů a odpoledne se ještě vrátili na záhonky. 

Ve středu jsme zryli zbytek záhonků a sázeli levandule, slunečnice, pažitku, ředkvičky .. a uvidíme, co ještě se na nás vystrčí zelené růžky, až přijde čas. Vydali jsme se žabí stezkou, poskakovali s ropušáky z kamene na kámen, vítali první sasanky. Po obědě nás Tao v příbězích zavedl do dalekého Thajska.

Ve čtvrtek jsme se opět starali o naše Dvorečková zvířátka. Vyklidili jsme jeden králičí kotec, umyli kačenkám nádobu na vodu, naplnili jí, vyvezli bobky z výběhu, nabrali seno, pomazlili se se zvířátky, podívali se do pelíšku na 7 malinkých králíčků a ještě stihli zamést a navozit dřevo z pod jurty a přeskládat ho do dřevníku! Takoví jsme pracovníci, co už zastanou s radostí kus práce! Posilnili jsme se po ní svačinou a pak hurá bez batůžků za sluníčkem do lesa.

A výletnický pátek! To zas bylo dobrodružství! Že by se to sem ani nevešlo, kolik jsme toho zažili, objevili, prolezli, promáčeli, naběhali, naskákali, snědli! Cestou nahoru Císařskou roklí malými tůňkami podél potoka, vylézt na skálu a pak zase údolím děsu zpět do Srbska. Kdo tam ještě nebyl, ať tam rychle běží na výlet, protože krása je to obrovská, léčivá na duši, až jsme se rozplývali a radovali! Snad vám více poví fotografie, které mluví za vše!ÓÓÓ, jak my se měli krásně!

Fotografie z celého týdne naleznete zde.

pátek 06. duben

Modrý týden u Brouků

  • Škola

Týden po Velikonocích byl u Brouků ve znamení modré barvy a lidského těla. Pondělí 2. dubna bylo Světovým dnem porozumění autismu, tzv. Modrým dnem,  a tak jsme se úterý i středu rozhodli zaměřit na připomínku  tohoto dne a jinakosti. Oba dva dny jsme si povídali a psali o tom, proč máme štěstí, že je každý jiný a jaké by to bylo, kdyby byli všichni lidé stejní. Psali jsme úvahu na toto téma, povídali si  v komunitním kruhu, zkoušeli jsme, jaké to je komunikovat spolu jinak. Obtiskli jsme naše ruce, jelikož náš obtisk je také jedinečný a napsali své příběhy. Koukněte do fotek, opravdu stojí za to!  Tento týden jsme se hodně zaměřili i na komunikaci mezi sebou, vzájemný respekt, dodržování pravidel. Mluvili jsme o tom, co to znamená někomu se posmívat, provokovat. Jak můžeme ostatním pomoci, když vidím, že se někomu děje něco, co se mi nelíbí. Nezaháleli jsme ani v učení, v matematice jsme malinko nakousli téma zlomků a v českém jazyce jsme se seznámili s pojmy základní stavební dvojice ve větě. Trochu nám to zamotalo hlavy, ale po pár opakování, to bude dobré. 

Modré příběhy

 

pátek 06. duben

Jaro už je tu! :)

  • Rarášci

Tento krátký povelikonoční týden jsme konečně dali velké usměvavé PA zimě a užívali si prvních teplých dní plnými doušky. Každé ráno jsme se přivítali v herně, ale sluníčko nás lákalo skrze střešní okna ven. A tak jsme většinu dne strávili venku na houpačkách, jezdili z kopečka na motorkách a řádili na trampolíně, no zkrátka jako rarášci na jaře. Energie jsme měli spoustu a tak jsme s úspěchem pozorovali (a honili) sousedovi ovce na poli, zpívali na procházce koníkům a naučili se jarní semínkovou básničku. V pátek jsme vyběhli pomalovat silnici před školkou. Křídy nebyly jen na silnici, ale i na rukách, nohách, obličeji. Dokonce se objevily i na černých pneumatikách auta Míši. Prý jsou ty černé pneumatiky trochu nuda, tak by se Míše líbila změna. :)   Školkový týden byl sice krátký, ale výživný a my se už moc těšíme na ten další. 

 

Na fotky se můžete podívat zde

pátek 06. duben

Prďáci v modrém

  • Škola

Týden po Velikonocích byl u Prďáků ve znamení modré barvy a lidského těla. Pondělí 2. dubna bylo Světovým dnem porozumění autismu, tzv. Modrým dnem,  a tak jsme se úterý i středu rozhodli zaměřit na připomínku  tohoto dne a jinakosti. Oba dva dny jsme si povídali a psali o tom, proč máme štěstí, že je každý jiný a jaké by to bylo, kdyby byli všichni lidé stejní. Psali jsme úvahu na toto téma, povídali si  v komunitním kruhu, dělali osvětu na Černošickém nádraží. Děti byly skvělé. Někteří lehce, jiní s větším či menším přemáháním našli odvahu, aby oslovovali lidi kolem sebe.  Vidět, úsměvy lidí na nádraží, zažít pocit podpory a možnost si popovídat nejen o „Modrém dnu“, ale i třeba o naší škole, bylo povznášející. Mělo to smysl a děti si z toho pro sebe odnesly mnoho nových dovedností. Dalším tématem, kterému jsme se věnovali, bylo lidské tělo. Seznámili jsme se s pojmy orgán a soustava, dali jsme společnými silami dohromady ty, které v těle máme. Vyjeli jsme do Hrdličkova muzea člověka na program Sběratelé kostí, abychom se naučili skládat lidskou kostru. V pátek k nám do školy přišla Eva Bachiri, která s námi bude do konce roku pracovat na projektech. S ní jsme objevili naše smysly a při skupinové práci vytvořili schéma lidského těla. Dost nás to bavilo. 

Koukněte na fotky

 

čtvrtek 05. duben

English Wednesday Brouci

  • Škola

English lesson update Katerina´s group:

In the first and second block we reviewed verb „to be“ in his positive, negative and question form

Then we learned months of the year. So every student should be able to spell, write, read, translate them and answer the question :

What is the date today? :) (ask them please)

For practice please see:

https://www.youtube.com/watch?v=RvLKWuYsTyg

Then we also learned ordinal number. MUST to remember 

first – 1st 

second – 2nd

third – 3rd

fifth, sixth, seventh, eighth, ninth, tenth :)

Please make sure that students have all materials in their folders.

Thank you.

The third block was dedicated to cleaning the „house“ prior the school enrollement. :)

English lesson update Milena´s group:

In the first block, we practiced previously learned words concerning Easter, community helpers (and their tools) and also the calendar. Then each kid presented one profession. We saw presentation of a policeman, fireman, grocer, doctor and a teacher. Let kids show you their presentation at home!

In the second block, we worked on a new spelling unit. First, we played „“I have…who has…?“ game focused on practicing a pronunciation of the newly learned words. Then kids went through the whole unit in order to practice. We also practiced new words by reading poems, mini-book and searching for the words. We also managed to work on action verbs by using language cards to develop an understanding.

In the last block, we read books, articles and poems.

Please see the pictures here

 

 

29. stránka z celkem 120« První...1020...2728293031...405060...Poslední »