Aktuality

sobota 09. březen

Masopust a Opičáci

  • Škola

Tento týden jsme se v pondělí viděli po dlouhé době. Po jarních prázdninách jsme se sešli odpočatí a plni sil. Hned první den jsme si udělali ve škole Masopustní veselici. Děti se rozdělily do šesti skupin napříč ročníky. Společně pak procházeli jednotlivá stanoviště. Během dopoledne si vyrobili hudební nástroj, naučili se masopustní písničku, upekli si rohlíček, vybarvili maškaru, vyrobili si škrabošku a v neposlední řadě vyzkoušeli svůj čich a chuť. Nakonec si děti užily i soutěže a zatančili si na dvorku.

Dál během týdne jsme se vrhli na procvičování a všeho, co jsme během prázdnin stihli zapomenout:-)

V angličtině jsme po prázdninách pořádně procvičili, co jsme před nimi začali. Stále probíráme téma oblečení. Hádali jsme jednotlivé kusy se zavázanýma očima, přiřazovali počet a barvy. Nově jsme se pustili do míchání barev a vytvořili grey, purple, orange a green a někteří z nás i další tmavé a světlé odstíny. Také jsme si popovídali o tom, jak to může dopadnout, když se pere barevně nesourodé prádlo a poslechli si vyprávění o tom, co se stalo Jackovi a Polly právě při praní. Nová slovíčka (grey, clean, a washing machine). Na závěr jsme se stali malými ilustrátory a vytvořili si knížečku k příběhu Two red socks. S postupem času pracujeme pečlivěji, takže knížečky vypadají stále lépe, a proto jsme si je vzali s sebou domů, abychom se s vámi rodiči z naší práce společně potěšili.

Jak jsme se měli se můžete podívat tady.

pátek 08. březen

Brouci o konci Masopustu

  • Škola

Brouci měli tento týden opravdu pestrý a jiný než obvykle. V pondělí jsme v celé škole oslavili Masopust. Byl to skvělý projektový den, děti byly rozděleny do skupin napříč ročníky, musely si hlídat svoje skupiny a projít během dopoledne všechna stanoviště. A že bylo co dělat. Upekli jsme sladké rohlíčky, ochutnávali jsme různé masopustní chutě – jitrnici, párečky, ale museli po chuti poznat i citron, kompoty, tyčinky i piškoty :-) Masopustní veselí jsme zakončili společnými hrami na dvoře! Bylo přeskakování i podlézání provazu a tanec s koštětem! Bylo to skvělé! 

V úterý a ve středu měli Brouci angličtinu. 

Ve čtvrtek jsme po kruhu vyrazili do světa. Jeli jsme do Náprstkova muzea. Vypravili jsme se do říše jihoamerických indiánů. Dozvěděli jsme se o jejich způsobu života, obživy i boje. Viděli jsme například cancu, což je válečná trofej. Povídali jsme si o pohřbívání, viděli mumii. Něco málo jsme si i zkusili – vykřesat jiskřičku na ohýnek a pak navléct korále nebo uplést náramek. Ve škole jsme na to pak navázali a povídali si o tom, zda byl a je indiánský život ekologický. Co si z života indiánů můžeme vzít my? 

Brouci foto 

Masopustní pondělí

pátek 08. březen

Masopustní týden u Prďáků

  • Škola

První týden v březnu přinesl  do školy nejen slunečné počasí, ale i Masopustní a jarní náladu. V pondělí jsme si užili celoškolní masopustní projektový den, kdy jsme vytvořili věkově smíšené skupiny a věnovali se v nich tvoření, zpívání, pečení, trénování svých smyslů, tancování a blbnutí. V dalších dnech jsme se v českém jazyce ponořili do  vyjmenovaných slov po S, opakování rodů podstatných jmen, pádů, stavby souvětí a hlavně druhé letošní prezentaci přečtených knih dětí. V matematice jsme si osvojovali násobení pod sebe – zatím dvouciferných čísel jednociferným číslem. Seznámili jsme se se základy dělení se zbytkem.  Na kvádr nám čas nevyšel. Ten si poneseme do dalšího týdne. V prvouce jsme se ponořili do tajů zdravého talíře a povídali si o tom, co naše tělo potřebuje pro zdravý růst a vývin. A v  duchu  hesla ve zdravém těle zdravý duch, jsme  v pátek vyrazili na cyklovýlet do naší lesní mateřské školy Na dvorečku, abychom se podívali, jak se s jarem množí stádo ovcí. To jsme si opravdu užili, stejně jako závěrečnou zmrzlinu po ujetých 20 kilometrech!

V angličtině se stále věnujeme slovní zásobě z oblasti jídla a přidali jsme si nejen další slovíčka ze čtvrté lekce pizza, pasta, biscuits, chocolate, ale každý ještě individuálně podle toho, co máme a nemáme rádi. Hlavním tématem minulého anglického dnu bylo totiž tvoření vět s použitím sloves to want a to like (Do you want….?

 s odpovědí Yes, please./No, thank you a Do you like……? s odpovědí Yes, I do/ No, I don´t. Procvičovali jsme je písemně, v rozhovorech i poslechu a budeme nadále procvičovat, dokud nám „nevejdou do žil“. Hodně nás pak bavily zrytmizované říkanky Do you want  an ice cream? a I like pizza a samozřejmě také příprava zboží do obchůdků. Příště se ještě seznámíme s britskou měnou a můžeme začít obchodovat.

S Heather si Prďáci pro změnu sepsali kuchařský recept a příště spolu vyrobí pancakes.

Koukněte na fotky

pátek 08. březen

AJ Brouci – 5. a 6. 3. 2019

Tentokrát jsme měli za sebou dvě hodiny angličtiny, kdy obě skupiny byly dohromady.

Oba dva dny jsme se pilně věnovali nové látce – používání slovesa „have got“ ve smyslu „vlastním“. Látku jsme si vysvětliti a procvičili  formou her, cvičení, psaní a poslechu.

Kdy navíc úterý bylo věnováno konverzování pomocí konverzačních kartiček : „Name 5 things“.  Studenti byli rozděleni do skupinek s různými znalostními úrovněmi. Učili se spolupracovat v týmu. Dařilo se jim.

Středa byla obohacena o poslech první sloky Bohemian Rhapsody.

Veškeré materiály mají studenti u sebe v deskách. Zašlu i emailem.

Kateřina

středa 06. březen

Angličtina u Mazáků 6.3.

  • Škola

Při angličtině jsme nejdřív hodně opakovali, abychom se sjednotili po měsíci, kdy děti různě chyběly. Procvičovali jsme barvy, čísla, jídlo, části těla (u většiny i psanou podobu slov). Z nové slovní zásoby jsme opakovali místnosti v domě, dny v týdnu. Děti si vyrobily cedulky na dveře v domě, skládaly z písmenek názvy místností, napsaly si diktát a procvičily spelling. Zahráli jsme si i hru Simon Says a poslepu hádali, co se skrývá v batohu. Z gramatiky jsme procvičili otázku „Is it a pencil?“ S odpovědí „Yes“/“No, it’s a book.“

Co je třeba procvičovat?

Novou slovní zásobu z domu: a garden, a living room (v uč.mají děti sitting room, učím je obě varianty), a bedroom, a bathroom, a hall, a playroom

Dny v týdnu: Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday, Sunday

Z jazyka ve třídě: ráno jsme začínali protahováním, učíme se slovíčka stretch (protáhnout se), bend (nahnout se, ohnout se), touch (the ground), move in circles (e.g.shoulders).

Nově pro počasí: It’s rainy (je deštivo), it’s windy (větrno)

neděle 03. březen

Zateplování (25. týden v Habroví)

  • Lesní MŠ Na dvorečku

Pondělí. Ráno voní víkendem. Včera byl hezký čas. Kamarádi jsou povědomí, ale jsme zas nějak na začátku. Nové možnosti. Na dvorku kroužek s písní a tancem. Pak krátký had a dlouhá vycházka nad Červenou rokli. Nacházíme radiosondu. Stovky takových bombardují každý den planetu. Měří tlak, teplotu, vítr i kosmické záření. Vysvětlujem si co kdo v práci dělá. Ono to může vypadat že táta v práci jen kouká na televizi. Klučíme strom a vymezujem hřiště zápasu. Stavíme domky. Hledáme klacek s rozporkou. Doděĺáváme ukulele a vyprávíme v tandemu příběh. Přemisťujeme šatnu. Zítra stěhujeme. 

Úterý. Ráno máme šatnu jinde. V peci plápolá oheň. Vysvobozujem formičky z tučných krmítek. V lese nacházíme ještě žhavé uhlíky v ohništi. Krmíme oheň a opékáme si svačinu. Hasíme z vlastních zásob. Les se ozývá hlasy ptáků. V jurtě si vyprávíme, stolujeme a stavíme ze stavebnice. Požíráme ovesné sušenky.

Středa nás vedla do Údolí děsu, neboli nočního běsu či božského klidu, každý to nazval po svém, každopádně výlet to byl prvotřídní. Dopoledne jsme se loučili se zimou u ledového potůčku s rampouchy a odpoledne jsme už váleli sudy na prosluněné stráni. A nečekaně jsme cestou ulovili pár zkamenělin.
 
Ve čtvrtek jsme si vyběhli směrem k lesnímu divadlu, do roklí a roklinek. A zatímco nám opravovali, zateplovali a vylepšovali jurty, užili jsme si mimo zázemí šiškovanou, vyřezávání a zásobování skřítčí spíže. Najedli jsme se úplně kokosově u Cherubína a asi by se nám hodilo mít každý svou hamaku a po zbytek dne se už jenom houpat a houpat. 
 

Pátek. Zas máme šatnu jinde. Zatápíme v kamnech. Nosíme vodu, vynášíme popel. V kroužku zpíváme a cvičíme. Hrajem si v jurtě s kaplou, s kuchyňkou. Pomáháme se stěhováním z malé jurty do velké. Kreslíme si, vyslýcháme školačky. 

 

neděle 03. březen

Traktor, prázdná jurta, zoo, zrcadla, ptáčci (25.týden ve Stodole)

  • Lesní MŠ Na dvorečku

V pondělí jsme měli vzácnou traktorovou návštěvu. Adam přijel do školky s tatínkem Zetorem, a tak jsme měli možnost se všichni povozit. Byl to zážitek! A kdo zrovna nejel, zpíval: „Jede traktor, je to Zetor, jede do hor orat brambor!“ Po projížďce traktorem jsme se vypravili na louku, kde jsme si dali svačinku, a kde jsme zůstali řádit celé dopoledne.

V úterý se vše točilo kolem přípravy masopustu a stěhování velké jurty před zateplením. Celý den jsme byli na Dvořečku a v jeho blízkém okolí. Nejdříve jsme šli společně na klacíky pro masopustní kytary, které jsme venku vyráběli s Anežkou. Podařil se nám i společný minikoncert. Mezitím Robo vyklízel jurtu. Obědvali jsme ve velkém prázdném prostoru, tak nezvykle klidném a příjemném. Po odpoledné pohádce jsme využili krásného počasí a vyběhli ven.

Ve středu jsme si udělali výlet do Chuchelského háje, kde jsme navštívili lesní zoo. Cestou jsme po svačince u studánky vyčistili potůček, pohráli si na rozsáhlem hřišti na pomezí lesa a pole. V zoo jsme pozorovali laně s jelenem, srny, daňky, muflony, divočáky, spousty druhů malých lesních šelem, všelijaké ptáky a také speciální výběh, kde byli „děti lesní“ (místní lesní školka má zázemí přímo mezi zvířaty). Cestou domů jsme se pokochali vyhlídkou u kostela a pod kostelem a tradá na vlak.

Ve čtvrtek jsme navštívili zrcadlový labyrint v Líbeznici u Prahy. Dopravit se tam byla výzva, kterou jsme bez problému překonali a labyrint stál za to. Nasmáli jsme se, jak už ve školce dlouho ne, protože před labyrintem měli veliká zrcadla, která nám všelijak přetvarovávala těla, a to byla velká legrace… Nikdo se v labyrintu nadobro neztratil, a tak jsme se všichni v pořádku vrátili zpět.

pátek jsme se po přivítání vydali do lesa za zvuky ptáčků. Prohlíželi jsme si kartičky a pojmenovávali si různé ptáčky. Také jsme si pouštěli různé ptačí zpěvy. Pak jsme došli na palouček, kde bydlí skřítci a stavěli jim další domečky.

Foto z tohoto týdne ZDE

sobota 02. březen

Poslední únorový týden u Rarášků

  • Rarášci

Poslední únorový týden, co tak o něm napsat….Tak třeba, co vidíte na fotkách milí rodičové a přátelé školky? My vidíme téma, které se nám vine už druhý týden mezi Rarášky. Zkusili jsme využít vrtkavosti počasí a zahájili jsme integrovaný vzdělávací blok Oheň, potažmo teplo a co nás ještě zahřeje. No, to víte, s Rarášky to někdy jde a někdy ne…třeba rozdělávání ohně je minulý týden fakt bavilo, ale teď v úterý si Míša s Verunkou moc užily, že se snažily začoudit celé Dolní Černošice za naprosto vlažného zájmu dětí. Ale, víte, co se dá dělat s uhlíkem, který vytáhnete z ohniště den poté???? Tak ono to přece jen vždycky někde vidět je. Oheň jsme malovali v pondělí, ve středu, hrajeme si na plamínky, sfoukáváme sirky, svíčku, stále a pořád. A to víte, že správně nafouknout tváře, našpulit a fouknout je pořádně těžké? Bez pořádného našpulení nedáme pořádnou pusu mámě ani tátovi, ani neřekneme č,š, ž, ř…

Také proběhla další velká událost – našeho Františka narozeniny!!! Byla oslava, tančilo se za doprovodu piána a taky oblíbebé černošicko-balkánské kapely. Samozřejmě se i hodovalo. Čokoládu měli všichni až za ušima. A taky barvy… Kreativita našich rarášků je nekonečná, ale Jokera jsme se trochu v první chvíli lekli všichni :-)

Jestě pořád nás baví dlouhá papírová trubka, kterou jezdí autíčka jako blesk a poté, co ji Verunky tatínek upravil, také vyjíždějí ven jako blesk a skvěle prásknou do zdi pod topením!

Ve středu k nám začal chodit nový kamarád Lukáš. Doufáme, že se mu u nás bude líbit. Maminku dokonce nechal pracovat v herně a klíďo šel s námi ven.

Aby ne, vždyť zahrada se nám změnila v báječné rozbahněné kaliště, ve kterém motorky sotva jedou, ale ta blaženost, když zaberete a projedete!! Jak je patrné, bláto opravdu není překážkou. Máme na zahradě domeček, co si postavili děti společně, větší i menší. Jen jsme jim museli říct, že lézt po něm seshora, když jsou kamarádi také v něm, nejde, prostě nejde…

Ve čtvrtek jsme si užili překážkovou dráhu přes oheň, vodu i louky. Červená obruč oheň – zatancuj jako plamínek, modrá obruč voda – plamínek syčí anebo se plave, většina nejradši prsa, zelená – odpočinek na louce. Pak hop na molitanové kameny, ale bacha klouže to a rachle hurá do tunelu.

A v pátek nás bylo maličko, tak jsme si prostě jen hráli, malovali a venku stavěli stavby z písku. Těšíme se, co nám přinese další týden.

Jak se u nás řádilo se můžete podívat tady

pátek 01. březen

Pečeme bochánky, brousíme nože

  • Školka

Máme neskutečný záběr, naši milí! :-)

V pondělí jsme si zkusili jak je to těžké ilustrovat knihu. Každý si vybral v duchu tu svoji oblíbenou a pokusil se zachytit nějaký obraz na čtvrtku. Děti pracovaly se štětcem a barvami. Kombinovaly barvy, učily se jak správně táhnout štětec po ploše. Máme z nich krásnou výzdobu v šatně.

V úterý jsme šli nakupovat ingredience na středeční pečení bochánků. Dětí bylo méně, využili jsme to a rozdělili je do dvojic. Každá dvojice dostala v Albertu svůj košík a měly za úkol samy (!) najít v obchodě to či ono. Jedni mouku ale jen hladkou, druzí tu polohrubou, další vajíčka, droždí, mléko. A jestli jsme si mysleli, že je tím možná zaskočíme, mýlili jsme se. Pokud někdo nevěděl, jednoduše odlapil dospěláka v obchodě a velmi slušně se ho zeptal. U pokladny nastal mírný zmatek, tak doufám, že jsme opravdu zaplatili všechno :-) ) A pak jsme se vydali na procházku Černošicemi a chodili od domu k domu, od obchodu k obchodu a zkoušeli hádat, jaké řemeslo nebo povolání v něm lidé vykonávají. Některé jsme neušetřili našeho vstupu a dotazů typu: „prosím vás a jak dlouho to povolání děláte? A baví vás?“. Paní magistra v lékárně byla nejbáječnější, vysvětlovala od pilulek až po matlání mastiček. Řidič autobusu pravil dětem, že řídí už 35 let a nejdál dojel do Košic. 

Středa patřila pečení s naší milovanou Andulkou. Byly tu z úterý ingredience, vlídný úsměv, pokusy jestli to těsto vyběhne, zjistění na co je tedy to droždí a taky jedna spálená várka. To abychom byli krásnější. Teda chudák Andulka jako profesionální pekařka z toho byla smutná ale děti názorně pochopily, že se občas nemusí něco povést. Stejně za to mohla trouba! :-) )

Ve čtvrtek jsme si povídali o tom, že hodně profesí je o hlavě. Jak to vypadá, když skladatel skládá třeba opus, jak skládá jednotlivé noty, nástroje, jak je zapisuje do notové osnovy. Proměnili jsme se v orchestr a dirigenta. No v našem podání to moc opus nebyl ale poslouchat se to docela dalo.

A v pátek tu bylo broušení dřevěných nožů s Petrem. Děti  se učily rozeznávat různou tvrdost materiálu, aby mohly pochopit, jak se ten který materiál brousí a o co. Každý si ten svůj nůž odnesl domu. A z fotek je jasně vidět, že je to bavilo. A o to jde!

Na fotky se podívejte ZDE

pátek 01. březen

Angličtina u Mazáků v únoru

  • Škola

 

Únor byl, co se angličtiny týče, specifický, proto přidávám pro přehled vše za únor. Díky jarním prázdninám jedna středa odpadla a během lyžáku byly děti spojené s Opičáky.

V únoru jsme opakovali barvy, čísla, potraviny (yoghurt, pasta, rice, fish, cheese, bread) a nápoje (water, orange juice, milk, tea, coffee), ale hlavně části těla (a face, a head, hair, shoulders, knees, toes, eyes, ears, a nose, a mouth). Z gramatiky jsme opakovali vazbu I like a nově přidali I’ve got (já mám). Děti by měly rozumět např větě: I’ve got two big ears and a small red mouth. Budeme teď procvičovat i to, aby podobné věty samy uměly dát dohromady.

Načali jsme nové téma, My house. Rozpoznáváme jednotlivé místnosti v domě: a kitchen, a living room (podle knížky je to sitting room, učíme se obě varianty), a bedroom, a playroom, a bathroom, a hall, a garden. Děti se budou v nejbližší budoucnosti učit reagovat na otázky typu: Where is dad? – In the kitchen. Who’s/What‘s in the garden? -Dad/a flower.

Načali jsme také dny v týdnu, od teď je budeme procvičovat, aby se dětem zažily. 

Přidáváme matematické znalosti: plus, minus – budeme zlehka více zařazovat mezipředmětové vztahy

angličtina ve třídě: děti se ptají, když si chtějí něco půjčit: Can I borrow (a sharpener)? Každý den začínáme počasím: What’s the weather like today? Děti zatím umí říct It’s sunny/cloudy. Nově přidáme otázku Can I go to the toilet please?

Mnoho dětí v únoru chybělo, bylo by dobré s nimi doma opakovat a přidat slovíčka/gramatiku, kterou neznají. v pracovním sešitě jsme došli do strany 37. Na konci prac.sešitu je i slovníček slovní zásoby z jednotlivých lekcí. 

3. stránka z celkem 12812345...102030...Poslední »