Aktuality

čtvrtek 24. květen

English Wednesday Brouci 23.5.

  • Škola

English lesson update Milena´s group:

In the first block, we practiced recently learned words about school objects, calendar and grammar focusing on pronouns and verbs. We sang some songs (old as well as new ones) – it helped us to practice days of the week, months and seasons. We then learnt some new grammar – present (progressive) continuous tense and the rules of changing verb tense by adding -ing,  e.g. if the verb ends in „e“, take it away before adding „-ing“ etc…. Kids watched a presentation on various verb forms (presentation is also available for parents in the latest email with other materials). We then practiced by writing examples.   

In the second block, we started a new topic – My family. The first family we talked about was the British Royal Family. We read an article about the recent Royal Wedding of Prince Harry and Meghan Markle and kids then worked with the Royal Family tree. We learned new words and family relations such as mother (mom, mommy), father (dad, daddy), parents, family, grandmother (grandma), grandfather (grandpa), grandparents, grandchildren, aunt, uncle, sister, brother, son, daughter, sibling, stepmother, stepfather, cousin. We also talked about: How many siblings/cousins do we have? What are their names? How old are they? Kids also tried to guess who is who: Your mom or dad´s parent is your…, your mom or dad´s brother is your…., your uncle or auntie´s child is your….etc.

In the last block, we played the game „I spy with my little eye“ – the main topic was The Royal Wedding. It was fun! Kids then read a book for a while.

neděle 20. květen

Jak si raraši a školkáči užívali poloprázdnou školku

  • Rarášci
  • Školka

Uplynulý týden byl pro rarášky velmi speciální. Většina školkáčů byla na cykloškolce, kde projížděli kola a odrážedla. Pro nás to znamenalo jediné-přezkoumávání všech školkáčových hraček, řádění v dolní herně a užívání si prostoru se zbytkem školkáčů, kteří s námi zůstali. Protože nám pár dní pěkně pršelo, nasadili jsme gumáky, nepromokavé bundy a kalhoty a vyrazili jsme lovit louže. Měli jsme s sebou trubky, autíčka, kelímky a trychtýře. Vodu jsme zkoumali, přelévali, stříkali, skákali do ní a v mezičase jsme pozorovali pracující popeláře. To byl velký zážitek. Také jsme, představte si, malovali deštěm! To vezmete velké čtvrtky, barvy a uděláte na ně kaňky. Čím větší, tím lepší. Pak dáte papíry ven a necháte déšť pracovat za vás. Je to veliká nádhera. Když jsme se promoklí ale nadšení vrátili zpět, tak jsme cvičili, hráli jsme si, řádili a bubnovali jako šamani. V pátek jsme se rozhodli, protože se nám přece jen po zbytku kamarádů zezdola už stýskalo, že jim vyrobíme něco malého na uvítanou, tak jsme zasedli k velikému papíru, malovali, otiskávali a lepili. Koukněte na fotky :-) Bylo to prima, mít celou školku pro sebe, ale už se těšíme na ostatní! A když toho někdy budete mít dost, skočte si do louže. Uvidíte, jak vám bude krásně. 

Na fotky se můžete podívat zde.

sobota 19. květen

Cykloškolka 2018

  • Školka

Byly tu snídaně v bundách na terase, kakao a houska, lupínky s mlékem. Byly tu výlety do lesa, ke skalám, k rybníku, do houbového parku na Roseči, kde děti plnily 3 různé stezky v hustém dešti a naopak my dospěláci jsme je museli přemlouvat, že už to skončíme a půjdeme se osušit. Byly tu za odměnu lízátka na jezu Metel, kam jsme dojeli v bundách abychom se podívali, kdeže jsme se minulý rok pekli na sluníčku a koupali. Bylo tu spoustu her, zpívání, blbnutí, domečků z mechu pro skřítky, byla tu velká touha zažít dobrodružství a nespadnout z klády do velkého bahna. Byly tu ženy, které si chtěly ještě navíc uprostřed té klády zatančit Hříšný tanec. Občas jsme někoho vyndali z pangejtu, občas někdo hodil do pangejtu kolo, že už dál nepojede. Byly tu borůvkové knedlíky tak dobré, že nezbyl kuchařkám v hrnci ani jeden. Byly tu večery s pohádkou a ukolébavkami, aby do 20 minut spaly jako andílci ale i slzička, když se trochu stýkalo. Bylo tu ráno a dusot v chalupě v 7 hodin. Byly tu menší svačiny, abychom si uvědomili, že je dobré, abychom oběd snědli celý a jídlo nevyhazovali. Byla tu parta dětí, které si nestěžovaly, byly radostné,  houževnaté, pokorné, nebrblající a nestěžující si. Jezdily, padaly a vstaly aby jezdily, padaly a zase vstaly. Byla tu pevná a příšná pravidla a byla tu i všudypřítomná otevřená náruč vždycky připravená obejmout, pohladit, dát pusu na čelo. Bylo tu 22 dětí a pár dospěláků, kteří táhli za jeden provaz a nechali se na 5 dní dobrovolně pohltit přírodou a dobrou náladou. 

Na fotky se podívejte ZDE

sobota 19. květen

Prďáci po svátku maminek

  • Škola

Týden po svátku matek byl u Prďáků více než plný. V pondělí jsme se ponořili do tématu párových souhlásek a procvičovali jsme je celý týden řádně.  Ještě to ale stále není ideální, tak v tom budeme pokračovat i v příštím týdnu. Přidáme si k tomu téma zdrobnělin a pomalu už i abecedy. V matematice jsme pracovali se čtvercovou sítí. Věnovali jsme se v ní obvodu a obsahu čtverce, obdélníku a mnohoúhelníku. To nám docela dobře jde a baví nás to. Také jsme procvičovali sčítací a odčítací řady do 100. V prvouce jsme si nejdříve zopakovali lidské tělo při práci se skládačkou, následně jsme  pokračovali v tématu voda. Rozdělili jsme si pro prezentace vodní živočichy, vyhledali k nim podklady, abychom mohli informace o nich zpracovat doma. Řekli a napsali jsme si, co by všechno prezentace měla obsahovat.  V pátečním projektovém dnu jsme si zopakovali koloběh body ve vodárenství, nově jsme se seznámili s koloběhem vody v přírodě, ke kterému jsme si vyrobili skládanku,  povídali jsme si o druzích mraků a zkusili jsme si mrak vyrobit při pokusech. Stihli jsme ozdobit květináč pro maminky a osázet ho bazalkou. Začali jsme se učit novou písničku Chrpa, na které si zkoušíme kánon. A není to vůbec jednoduché.  V angličtině nadále procvičujeme a opakujeme téma Parts of body, tedy části těla lidského i zvířecího. (Nová slovíčka: part, body, face, hair, fingers, chest, tongue, foot – feet, tooth-teeth, tail, horn, wing). Popsali jsme části těla našich nakreslených příšerek a příště napíšeme celou legendu. K tomu jsme se seznámili s tvary 1. a 3. os. j.č slovesa to have got a vytvářeli věty, které začínaly I have got …… nebo It has got……. a dbali na používání neurčitého členu - a- u počitatelných podstatných jmen, koncovky- s- u množného čísla a nepravidelných tvarů feet a teeth. Podle diktátu jsme pak kreslily další postavičky, kde bylo třeba ještě zohlednit barvu, počet a velikost (big, small, long, short), což je žádoucí trénovat i doma.(Např. It has got a big blue body, four short yellow legs, one big eye..).. Ve třetím bloku jsme si zahráli hru Cold, warm, hot (samá voda, přihořívá) a na závěr si každý zapsal slovíčka, jejichž psanou podobu bezpečně zná, do  společného vocabulary tree. Pro všechny bylo moc milé vidět, jak  nám strom rychle „rozkvetl“ spoustou slovíček.

Koukněte na fotky

pátek 18. květen

Školka v přírodě ( 14.-17. 5. 2018)

  • Lesní MŠ Na dvorečku

V pondělí jsme vyrazili vlakem od maminek na čtyřdenní dobrodružnou výpravu. Přestup v Berouně a pak rovnou na zastávku pod Křivoklátem. Odtud jsme se vydali pěšky přes kopce a skalnaté vyhlídky, potoky a kusy silnice až do kempu Višňová, kde jsme si na grilu opekli buřtíky a šli si vybrat, s kým budeme v pokoji na chatičce. Všichni jsme byli s kamarády v pokojíčku spokojení, vybalili jsme si, povlíkli a sešli se v kroužku k prvnímu čtení našeho trpasličího dobrodružství za drakem Šmakem: “ Dřív nežli vzejde světlo dne, přes horstvo jež se v mlze pne, jdem do hlubin, kde vládne stín, pro svoje zlato ztracené.“ Pak večeře, zoubky a společné čtení na dobrou noc. Která opravdu dobrá byla a všichni po tom dlouhém putování spali hezky až do rána.

V úterý jsme se probudili do krásného dne a po snídani jsme se vydali objevovat okolí. Našli jsme krásné místo v lese, se spoustou mechu, na kterém se dalo ležet jako na postýlce, a kolem parádní klacky na hraní. Ale pak trpaslíci narazili na obří pavouky, kteří v lese žili a jejich úkolem bylo kolem nich proběhnout, prolézt jejich sítí a vzít jim pavučinovou medaili. Koho ale pavouci chytli, byl přilepen pavučinou ke stromu, dokud ho kamarád trpaslík nezachránil. Pavouky jsme ale hravě zvládli a vydali se na oběd, odpočinek a malování a pak hurá do plavek! Popadli jsme společně nafouknutý člun a vyrazili k parádnímu místečku u řeky, kde se na něm dalo jezdit, v řece plavat, na ostrůvku hrát s kamínky a klouzat ze skluzavky. Počasí nám přálo a tak jsme měli i dost sil, dostat se ke zlobrům a jejich ohništi, kde jsme si sebrali medaile z pravých kostí, které si tam obři vyrobili z ulovených obětí. Pár nás sice chytli, už připravovali na oheň, ale kamarádi trpaslíci opět zasáhli a zachránili vězně. Večeře nám s další medailí chutnala skvěle, pak opět společné čtení a hurá do postýlek, číst si pohledy od maminek.

Středa se nám ale zakabonila a celé dopoledne nám propršelo. My ale i tak vyrazili řádně vybaveni ven do deště, abychom tentokrát unikli v lese vlkům vrrkům, sebrali jim všech 9 životů a zasloužili si tím další medaili na náš náhrdelník. Rádi jsme se z deště vrátili do chatiček, kde jsme po obídku přečkali další slejvák a odpoledne pak opět popadli loď a za mírného mrholení přepluli na etapy přes řeku, protože na druhé straně nás čekala nad řekou naučná stezka po úbočí skalnatého kopce. To jsme ještě netušili, co nás tam díky dešti čeká za dobrodružství! Na každých pár krocích jsme potkali mloka skvrnitého, kterých jsme tam napočítali dohromady asi 30! Úžasné, si je moci takto z blízka prohlídnout. Prý, kdo na něho sáhne, tomu vyrostou listy na obličeji :) . Převozili jsme se zpátky a dali se do příprav na velké večerní sprchování a hurá, rychle usnout a zítra už domů!

Ve čtvrtek jsme si ráno zabalili, nasnídali se a vyrazili směrem vlak, ale cestou nás čekal ještě hlavní úkol- dobít zpět své zlato, které ale na hradě Křivoklat střežil drak Šmak. Šli jsme odhodlaně, před vyhlídku Paraplíčko až na nádvoří hradu a tam byl! Schovaný za rohem v podloubí! Ještě že jsme měli hobitův prsten, který nás učinil neviditelnými. No jo, ale drak nás mohl slyšet! A když už nás neslyšel, tak nás cítil! Cítil i strach některých trpaslíků, kterým se k němu podařilo dojít až na 2.-3. pokus, ale nakonec jsme si zlatý penízek/dračí šupinu všichni odnesli a hrdě pověsili jako poslední medaili na krk.  A pak už cesta vláčkem domů, kdy jsme po tom dobrodružství začali skoro usínat. Ještě závěr z knížky a pak už nás čekalo to nejsladší přivítání, co může být ***.

SLÁVA NAZDAR VÝLETU!

Fotografie ze školky v přírodě si můžete prohlédnout ZDE

stažený soubor2

pátek 18. květen

Umíme si to užít i v malém počtu (36. týden na Dvorečku)

  • Lesní MŠ Na dvorečku

Pondělí. Zalít zahrádku, s hlínou chvilku čarovat. Co dál? A kam?
Slunce nás přitáhlo paprsky k Řece a my se do nich vpletly jak do udic rybářských, které jsme si vlastnoruč vyrobili. Jako návnada kopinatý list. Skrz zeleň z vody do rákosu hrst dětí strká špičky nosů:). Pak oběd venku a spočinutí jako ve vlnách.

V úterý jsme si udělali mravenčí den. Nejprve jsme si povídali o tom, co o mravencích víme. Pak jsme se vydali do lesa k nejbližšímu mraveništi. Tam jsme nejdříve pozorovali čilý ruch, a pak jsme pro mravence připravili svačinku. Na víčka jsme kolem mraveniště poskládali cukřík, rohlík, semínka a pozorovali, zda to budou ochutnávat. Poté jsme se při zpívání naučili novou písničku Mravenci v kredenci (Ivan Mládek), která nás pěkně rozveselila a rozjuchala. Zpívali jsme pak ještě jiné rychlé i pomalé písničky. Aby byl náš mravenčí den kompletní, vyrobili jsme si ještě čelenku s tykadly. Byli jsme opravdu pilní jako mravenci.

Ve středu jsme se šli podívat k mraveništi a podívali se kolik dobrot si mravenci nanosili do zásob. Pak jsme pokračovali dál v procházce kde nás doprovázel déšť. Celí mokří jsme vyšlapali kopec a sjeli skluzavkou k potoku. Odpoledne jsme odpočívali a užívali suchého oblečení.

Ve čtvrtek jsme si v ranním kruhu procvičili předmatematické dovednosti. Vydali jsme se do lesa po „Dračím hřbetu“. Cestou jsme objevili v dutině stromu strakapouda jak krmí mláďata. Došli jsme do bukodubového lesa, kde jsme se ponořili do „VOLNÉ HRY“. Cestou zpět do školky jsme našli mrtvé mládě vypadlé z hnízda.

Habroví: V pátek už nás byl opět plný počet, vrátili jsme se všichni zdraví a veselí. U řeky jsme se brouzdali ve vodě a pletli luční věnečky- zkrátka takové pohodové odpočívání po velkém výletování. Odpoledne jsem se pak dali do roztloukávání cihel kladívky a vyráběli „cihlovou barvu“, z písku a vody plácali postavičky a ještě jsme si stihli, my předškoláci, udělat velký kus práce v našich sešitech.

Stodola: V pátek jsme se  vydali na námořnickou cestu za lodičkami. Pěšky jsme došli do Dobřichovic po louce, a tam na nás čekal Jáchymův tatínek Michal jako převozník. Na druhém břehu jsme si prohlédli zázemí loděnice a nanosili k vodě pádla, plachty, kormidla a jiné části lodi. Michal nám ukázal jak se určuje vítr, a jak se plachetnice dává dohromady. Potom děti po skupinkách povozil. Bylo krásně vidět jak loďka plula rychle, když foukal vítr. Pak jsme se rozloučili a vydali se zpět do Řevnic na nádraží, kde na nás čekali rodiče.

 

Foto z uplynulého týdne si můžete prohlédnout ZDE

stažený soubor

pátek 18. květen

Brouci ve vzduchu!

  • Škola

Brouci se pustili do tématu vzduch. Povídali jsme si o tom, co to vzduch vlastně je. K čemu ho potřebujeme my, jak vzniká kyslík, co je to vítr. Zkoušeli jsme si hrát s naším dechem – zadržovali jsme ho, zkoušeli jsme ho nasát co nejvíce a naopak vydechovat, co nejdéle. Vytvořili jsme krásné foukané obrazy. V matematice jsme se věnovali válci, jehlanu a kuželu. Také jsme nakousli téma trojúhelníků – seznámili jsme s pojmem pravoúhlý trojúhelník a zopakovali ostatní pojmosloví. V českém jazyce jsme zkoušeli tvořit text podle větných vzorců. Opakovali jsme vyjmenovaná slova, slovní druhy. Ve středu jsme oslavili Kubovi narozeniny! Muffiny byly výborné. 

Koukněte na fotky

čtvrtek 17. květen

English Wednesday Brouci 16.5.

  • Škola

Tentokrát byly obě skupiny Brouků spojené dohromady. Zaměřili jsme se na procvičování nahrazování podstatných jmen zájmeny a na slovesa. Vše jsme trénovali formou her, které byly nastaveny na různou obtížnost procvičované látky. Děti musely procvičovaná spojení číst, položit si otázku Who has something? nebo Who is doing something? a hádat správné odpovědi: Tom has a bird. Who has a bird? He has a bird. Mary is hiking. Who is hiking? She is hiking. Tom and Mary have hats. Who has hats? They have hats.  Zájmena zvládly děti skvěle, nicméně si začaly všímat tvarů sloves ve 3. osobě jednotného čísla, kde se mění tvar u slovesa have na has a u jiných sloves se přidává koncovka -s.

Se slovesy děti pracovaly v druhém bloku, zkoušeli jsme najít co nejvíce sloves, které známe a použít je ve větách. Následně děti pracovaly s lehkou pomocí samostatně a procvičovaly doplňování sloves do vět. Pokročilejší děti doplňovaly také podstatná a přídavná jména do vět a pracovaly se zájmeny his, her, their.

Tématicky jsme se zabývali svátkem maminek – Mother´s day. Učili jsme se lehkou písničku, četli jsme si krásnou knížku o vztahu maminky s dítětem „I love you forever“, řekli jsme si, jak se v angličtině maminky oslovují: mother, mom, mum, mommy, stepmom, atd.. Děti se mohly rozhodnout, jak by chtěly své mamince poděkovat a ve třetím bloku tvořily přáníčka, dárkové kupóny (nabízející svoji pomoc v domácnosti jako formu poděkování) nebo psaly krátký dopis mamince. Také jsme měli malou oslavu narozenin Kubíka, který přinesl z domova vyrobené, nádherné cupcaky. Moc jsme si pochutnali a děkujeme! Na fotky se můžete podívat zde.

středa 16. květen

Mazáci ve světě pavučin

  • Škola

Ve třetím květnovém týdnu jsme udělali velký kus práce. Vyjasňovali jsme si pravidla pro prostředí schodů a pavučin. Zkušenosti jsme získávali v reálném prostředí, což je vždy příjemné zpestření. Hodně jsme se zaměřili na práci s argumenty a domněnkami, vysvětlování vlastních postojů a především na přijímání chyb, jako prostředku, který také může vést k cíli. Při práci jsme se učili jeden od druhého a pomáhali si. Ve čtvrtek a pátek proběhly další prezentace, tentokrát na téma OBOJŽIVELNÍCI. Je báječné sledovat, jak se ve svém projevu děti neustále zlepšují a kolik informací se jim během příprav usadí v hlavě. Na straně posluchačů došlo také k velkému pokroku. Soustředění, doplňující otázky, empatie, zájem a solidarita – to jsou hlavní znaky, které je možné během přednášek na straně publika sledovat. Z kraje týdne děti vymýšlely vlastní, tématicky zaměřené příběhy, kdy se v hlavních rolích objevovaly již probrané skupiny zvířat.  

Středu jsme s mazáky zahájili větším opakováním slovíček z 6. lekce o koupání a testem. Zjistili jsme, co nám jde víc a co míň. V prvním bloku jsme procvičovali fráze „brush your hair/teeth“, „wash your face/hands/hair“ a „dry your hands/hair“, které nás budou ještě chvíli provázet, než si je zažijeme,  a slovíčka „hot“ „warm“ „cold“ formou různých her. Potom jsme odstartovali téma, které nám vydrží až do konce června, a to jsou zvířata. Učíme se, co znamená „a tiger“, „a bird“, „a cat“, „a dog“, „a mouse“, „a snake“, „a bear“ a na přání dětí „a dinosaur“. Stále používáme otázku „Can you (see a bird? jump? dance…)?“ s odpověďmi „Yes I can.“ „No I can’t.“ Ve třetím bloku každý mazák nakreslil jedno zvíře a pak ho během mini prezentace představil ostatním třemi jednoduchými větami, např.: It’s a snake. It’s Bobby. It’s orange and red. 

Koukněte na FOTKY.

pondělí 14. květen

Školáci na Staročeských májích v Mokropsích

  • Škola

V neděli 13.května jsme se školáky vystupovali na Staročeských májích s pásmem písní od Pavla Jurkoviče. Děti si za doprovodu houslí, varhan, flétny a xylofonu ve vlastnoručně ušitých kostýmech vystoupení užily. Radost a odvaha s jakou do nacvičování, příprav i samotného vystoupení šly, je oceněníhodná. Klobouk dolů!

Fotky ze Staročeských májů

Koukněte na záznam vystoupení

32. stránka z celkem 128« První...1020...3031323334...405060...Poslední »