Aktuality

sobota 27. říjen

Mazáci v přítomnosti a minulosti

  • Škola

Mazákům začalo bruslení. S vervou, chutí a úsilím se probruslili pondělním ránem. Plni síly jsme se pak v týdnu vrhli na slova významem nadřazená, podřazená a souřadná, což jsme demonstrovali převážně na způsobu, jakým si doma při úklidu pokojíčků kategorizujeme hračky. Zvládli jsme vytvořit malé plakátky, které plně vystihují způsob, jakým můžeme daná slova třídit. V přítomnosti nás udrželo procvičování autobusů a šipkových zápisů, které je třeba ještě trochu ukotvit, neb některé aktivity rozvíjející samotná prostředí zůstávají velkým nepoznaným tajemstvím :-) . Čtvrteční tělocvik následovaný povídáním o přijímání prohry a páteční výlet do Minoru na představení o Nebojsovi nás rovněž pěkně spojili s přítomností. Ostatní aktivity nás ale už do minulosti přenesly: Povídali jsme si o době před 100 lety, porovnávali rozdíly a vytvářeli si představu o tom, co měli lidé v této době za možnosti. Souběžně s tímto tématem jsme s nadšením a zvědavostí vyslechli další 2 přednášky o předcích, tentokrát Jondových a Lucasových. O pikantnosti nebyla nouze :-)

Koukněte na FOTKY.

pátek 26. říjen

Pracovití Rarášci

  • Rarášci

Tak a týden je zase pryč. Jeden by řekl, že toho bylo dost.
Každý den chceme po dětech, aby si hrály, zpívaly, ba se i protáhly. Jen si zkuste rodičové, když vám jsou sotva tři roky, mávat rukama, nohama, dohromady i zvlášť. K tomu říkat říkanky, zpívat písničky a smát se! Také trénujeme na výlet. Začínáme po kouskách, procházkami. Ono se to řekne „jdeme společně“, ale to společně musíme skutečně trénovat.
Po ránu jsme v herně velmi tvořiví. Modelína, pastelky jsou naše každodenní radost. A víte, že na malování můžete použít kaštany a ořechy?  
V pátek přinesla Verunka violoncello!! Kdo chtěl si mohl zabrnkat anebo vyzkoušet smyčec! A měli jsme orchestr s našimi nástroji se sólistkou Vercou. Violoncello umí hučet, ječet, bručet, pískat. Jako medvěd, ptáček nebo komár. Po koncertu jsme vzali venku kárku a jeli na procházku. Povozili jsme se, sbírali krásné listy, šišky a ořechy. Taky dost to ostatní listí, klacky, hlínu, protože by se to vsechno mohlo hodit… Spousta práce za námi…..

Na fotky se můžete podívat zde

pátek 26. říjen

Stokrát spadnout, po stoprvní vstát

  • Školka

Tento týden byl ve znamení prvního bruslení předškoláků a vyloženě podzimní přírody. Na bruslení překvapily vlastně všechny děti. Některé tím, že už to trochu uměly a vrhaly se odhodlaně na led a při pádu tvrdily, že je to náhoda..některé tím, že spadly asi stokrát za hodinu a rychle vstaly, jakoby se vůbec nic nestalo…některé tím, že bylo na první pohled jasné, že ten vnitřní boj při pádech je velký a přesto si nešly sednout na lavičku. A pak jeden, který mamince doma tvrdil, že v žádném případě bruslit ani nezačne chodit a byl tam a makal. Klobouk dolů předškoláci, spadli jste stokrát a vstali jste po stoprvní.

A pak už nás ovládl vítr. Nejen venku na zahradě ale i při spoustě her a tvoření v herně. Nejprve si děti o větru povídaly, pak předškoláci napsali písmenka, ze kterých se slovo vítr nebo vichřice skládá a „krmili je“, tzn. obtahovali znovu a znovu. Na jednotlivá písmenka pak zkoušeli i vymýšlet jiná slova. Vítr jim také foukal do padáku, na papíře při tvoření potom do rozstříhaných barevných lístků natrhaných na zahradě. Listí jsme zkoušeli i namáčet do podzimních barev a obtiskávat. Vznikla tak moc hezká ozdoba v naší šatně. V úterý ještě Anetka slavnostně a sfoukla 5 svíček a v pátek Justýnka dokonce o 1 víc. Tak všechno nejlepší!

No a v pátek za námi poprvé (vlastně podruhé – při Votvíráku to bylo poprvé) přišel Petr Havlan, aby se s námi seznámil a vydržel hrát s dětmi celé dopoledne  bezva hry. Poznali se tak navzájem a tak nic nebrání tomu, aby k nám odteď 2x za měsíc přišel. Budeme s ním tvořit ze dřeva (je to i truhlář), vyrábět a klidně si i společně zabubnujeme. 

Na fotky se podívejte zde: ZDE

pátek 26. říjen

Prďáci před podzimními prázdninami

  • Škola

Oslavy 100. výročí založení Československa se dostaly do třídy Prďáků v posledním říjnovém týdnu před podzimními prázdninami. Po celý týden nás tak provázelo nejen téma využití krajiny, kdy jsme si osvojili pojmy krajina zemědělská, lesohospodářská, průmyslová, městská a těžební, ale i téma vzniku ČSR. Ve středu za námi přišla kronikářka Černošic Hanka Štefková, aby si s námi povídala o kronikách a „osmičkových letech“ v kontextu naší obce.  Četli jsme si z knihy Co nám maminka vyprávěla o 20. století, povídali jsme si o naší hymně, prvním prezidentovi, české vlajce a dalších důležitých symbolech naší země. V rámci tématu krajiny jsme shlédli dokument Krajina domova na téma rybníkářství a kreslili jsme ve skupinách typy krajin. To nás opravdu bavilo. V českém jazyce jsme se ponořili do opakovní bě,pě,vě,mě  a nově do přímé a nepřímé řeči a psaní uvozovek. V tom budeme pokračovat i nadále. V matematice jsme se se věnovali hlavně autobusu, indickému násobení vyšších čísel a dělení.

V angličtině  jsme se nechali vtáhnout do děje první epizody strašidelného příběhu  “Colin in Computerland“. (uč. str. 14) Četli jsme, poslouchali, hledali pravdivá tvrzení, odpovídali ústně i písemně na otázky a nakonec příběh dramatizovali ve dvojicích. (nová slovíčka: ice, monster, computer, land, glass, magnifying glass, story, storm, game). Nově jsme se začali učit pravidla vytváření jednotného čísla přítomného času prostého. (I like, he likes, she likes). Zopakovali jsme si  ještě hláskování (spelling), dny v týdnu a názvy školních pomůcek a napsali e- mail kamarádovi se základními informacemi o sobě. Příště se budeme ještě blíže zabývat tématem odkud kdo je a napíšeme si prověřovací testík z druhé lekce.

S Heather se Prďáci naplno věnovali tématu Halloween a procvičovali již známou slovní zásobu (pumpkin, ghost, vampire, bat,Witch, wizard, , broom, spider´s web, coffin). Strašidelnou tématiku dnešního anglického dnu si opravdu užili.

Koukněte na fotky

čtvrtek 25. říjen

Angličtina u Brouků 24.10.

  • Škola

Kateřina:

Pokračujeme v opakování a zároveň rozšiřování učiva.

Upevňujeme si slovní zásobu : months of the year. Na následující otázky by měli studenti umět odpovědět: How many months are there? When were you born? What is your favourite month? When is Halloween? When in New Year´s Day?

Procvičili jsme v osmisměrce „days of the week“.

Prosím rodiče, aby s dětmi procvičovali hláskování. Děti by se měly být jisté : A – E- I- O- U – W- Y

Po bruslení jsme stihli ještě chvilku číst text Fidget Spinners. Prosím přečtěte text – i s odpovědmi. Příští hodinu si mohou donést FIDGET spinner do školy na AJ. Budeme popisovat, jak se s ním pracuje.

Milena:

Tentokrát jsme měli méně času kvůli bruslení, ale nijak jsme s ním neplýtvali :-) . Děti nyní hodně pracují s textem a na porozumění (psanému i mluvenému slovu). V textu  hledaly podstatná jména v množném čísle a rozdělovaly je do skupin dle koncovek. Nový chyták je slovo: human – humans (neřídí se pravidlem nepravidelného man – men). Opakujeme kalendář – dny v týdnu, měsíce a roční období. Trénujeme odpovědi na otázky typu: How many months are in a year? Which month comes after March? Which month comes before February? Which month comes between June and August? How many days are approx. in a month? What is a Leap year? How many seasons are in the year? Procvičovaná slovíčka jsou: today, tomorrow, after tomorrow, yesterday, week, day, month, season, year, 3 days ago, before, after, between.

V druhém bloku proběhly prezentace bez možnosti „taháku“, které děti zvládly skvěle. A protože děti ve svých prezentacích hovoří o sobě a co rády dělají, tak nám následně jeden ze studentů představil svoji oblíbenou aktivitu – fotbal (hru jako takovou, pravidla a slovní zásobu). Po bruslení jsme stihli ještě chvilku číst.

Fotky si můžete prohlédnout zde.

středa 24. říjen

Angličtina u Mazáků 24.10.

  • Škola

S Mazáky jsme se zaměřili v prvním bloku na psanou podobu slov a spelling. Děti spelovali ostatním jednotlivá slovíčka, zapisovali je, zkoušeli i číst. Od nynějška budeme spellingu, psaní a čtení slovíček věnovat už pořád dost pozornosti. Posléze jsme načali nové téma, School time. Ke slovíčkům k tomuto tématu z loňska přibyla tato: a chair, a table, a clock, a teacher (a pen, a book jsou již opakováním). Spojujeme věty typu: „I can see a red pen. I can see a yellow book.“ (Některým dělá problém pořadí barva-předmět, zaměřujeme se na tedy na správné pořadí). Věnovali jsme se také poslechu.

Co je třeba procvičovat?

1) Nová slovíčka a pen, a book, a clock, a table, a chair, a teacher – i psanou podobu

2) Spelling (umět písmeno napsat, když ho slyší, umět ho pojmenovat, když ho vidí napsané) – děti znají slovo „double“ (double L – napíší dvě L) a z dneška „space“ (mezera mezi slovy; diktovali jsme věty)

3) Otázku (pochopení i produkce): Can you see (a chair)? S odpověďmi Yes I can/ No I can’t.

4) Větu I can see (a table). V lepším případě i s barvou: I can see a red table. I can see a green book. 

5) Rozdíl My (book)/ Your (book)

neděle 21. říjen

Barevný týden u Rarášků

  • Rarášci

Celý týden jsme si parádně užili, jak to ostatně děláme každý týden :-) Ranní kroužek už se stal pravidlem a prostorem pro společné přivítání, opakování jmen, cvičení a zpívání. Už nějakou tu naši oblíbenou písničku nebo říkačku taky znáte? Krom toho jsme kouzlili s listy, které máme všude na dosah. Vyzkoušeli jsme kouzlo s voskem a vodovkami, stříhali, lepili… a taky se trochu handrkovali, kdo bude ve výtvarničení na řadě.   Opravdu velká zkouška trpělivosti. Naštěstí nám počasí přálo a mohli jsme tvořit dle libosti i na zahradě. A stálo to za to, vznikl nám tak krásný společně vytvořený obraz, naše první originální výzdoba. V pátek jsme zůstali společně se Školkáči, pořádně jim provětrali všechny hračky a po slepu zkoušeli poznávat, co je schované v krabici. Opravdu jsme se tento týden nenudili, to my ani neumíme :-)

Na fotky se můžete podívat zde

neděle 21. říjen

Jen blázni spěchají…

  • Školka

V pondělí dopoledne – ještě než předškoláci odjeli na Expedici – k nám poprvé v tomto roce (jako lektor :-) ) vstoupila Veronika Scholze a děti si s ní užily první artefiletické setkání. Z přinesených přírodnin nejprve složily barevný kruh, vybraly si z něj svůj lísteček a šly tvořit postavu zvířete – tak jak je to vzhledem k tvaru lístku napadlo.Podle lístků pak společně určovali druhy stromů a jejich plody. Po dotvoření nakonec každý v kroužku povídal o svém díle – vymyslel i název postavy, zvířátka a stromu. Veronika to v smsce, kterou jsem od ní dostala, zhodnotila slovy: dětičky byly boží a já si to s nimi moc užila…:-)

Od úterý už zůstaly ve školce jen mladší děti a přivítaly podzim všemi smysly – a to doslova. Nadšeně braly do ruky čerstvou hlínu na zoraném poli, přivoněly k ní, skákaly přes rigoly, stavěly z kusů hlíny stavby, nechaly listí aby je krásně barevně zasypalo, hrály Cukr káva limonáda a Zlatá brána otevřena. A klidně si naschvál vůbec nepochopily pravidla a nechávaly se – za vydaného smíchu -  do brány uvěznit. Koukaly na třpytící se řeku, hodily do ní spoustu malých kamínků ze břehu a běhaly podél něho jednou jako děti, jednou cválaly jako koně.  Nakonec i slavily narozeniny Laily a s gustem sobě vlastním si vychutnávaly výborný narozeninový dort. A pokaždé člověka napadne, jak rád by se od dětí naučil zastavit alespoň na chvíli čas…

Koukněte na fotky, stojí to za to!

ARTE zde

Jen blázni spěchají

sobota 20. říjen

Opičáci poprvé v opeře

  • Škola

Tento týden jsme začali velmi kulturně.  Hned v pondělí jsme vyrazili do Národního divadla. Všechny děti se hodily do gala a nechali jsme se provést Národním divadle od sklepa až po střechu. Na závěr nám byla předvedena ukázka z opery Bastien a Bastienka.

Začali jsme číst první věty a proto jsme se tento týden zaměřili na procvičování písmen a skládání slov. V matematice jsme pokořili krokování vpřed i zpět. Znovu jsme si připomínali tvary. Jejich překládáním na poloviny a  pomocí nůžek jsme objevili osovou souměrnost.  

Přestože náš první výjezd do prahy dopadl skvěle (vrátili jsme s e ve stejném počtu a nikomu nechyběla ani čepice), řekli jsme si, že opakování je matka moudrosti a při prvouce jsme se opět věnovali bezpečnému chování na ulici. Tentokrát jsme nacvičovali správné rozhlížení se u přechodu. 

V tělocvičně nám to nedalo a pyramidy, které jsme tentokrát sestavily, jsou zase o kousek vyšší:-)

Při angličtině jsme se opět věnovali školním pomůckám. Kroužkovali jsme je podle poslechu, poznávali se zavázanýma očima, malovali a zpívali písničku What´s in my bag. Písničky nás docela chytly, a tak si i při různé další práci zpíváme dokola ty, které už známe. A protože se venku podzim už opravdu krásně vybarvuje, nalepili jsme si z barevných listů svoje Happy domečky pro broučky. Opičáky to moc bavilo a zároveň se seznámili i s názvy některých barev (yellow, red, brown, green).

Na fotky se můžete podívat zde. 

sobota 20. říjen

Mazáci a trocha kultury

  • Škola

Krásné oblečení, krásné prostředí, krásné knihy… To vše provázelo Mazáky v tomto týdnu. V pondělí jsme vyrazili s programem Hurá do opery do Národního divadla. Podívali jsem se po prostorách, viděli několik základních kamenů, shlédli krátké představení Bastien a Bastienka a obohatili se o staré-nové termíny (luneta, hlediště, orchestřiště, jeviště, triga, foye, busta…). Viděli jsem bustu T. G. Masaryka, takže až na nás v prvouce opět vykouknou iniciály TGM, už nebudeme překvapení. 

Ve čtvrtek jsme se v rámci tělocviku pořádně protáhli na čerstvém vzduchu, ve škole jsme pak diskutovali o vzájemném chování, respektu, solidaritě, spolupráci, ohledu a bezohlednosti…

Podnikli jsme vycházku a zkoumali dopravní značky a v pátek proběhlo velké představování přečtených knih. Nejrůznější tituly byly představovány, prolistovávány a prozkoumávány. Děti se úkolu chopily nadmíru hezky a některé svými prezentačními dovednostmi vzbudili opravdu velký zájem o svou knihu. Co dodat? Jsou to prostě Mazáci. Rovněž proběhlo první vyprávění o předcích, které třídu uchvátilo. Fotky šly z ruky do ruky a někdy i třikrát zpět :-) .

Mrkněte na FOTKY.

4. stránka z celkem 112« První...23456...102030...Poslední »