Aktuality

čtvrtek 15. březen

English Wednesday Brouci

  • Škola

English lesson update:

This time both groups worked together. In the first block, we practiced numbers by playing a game „I have…who has?“. Kids did their best to take turns in asking and answering in the shortest time possible – after each round got faster and faster (they did really well). Then we practiced numbers up to 100 (volunteers up to 2000) and geometric shapes by listening and solving riddles. After that we practiced reading focused on professions.

In the second block, kids worked in groups and they practiced professions by describing or playing at being a chosen profession and others guessed their profession. Kids took notes on the discussed professions. 

In the last block, kids worked on new spelling unit about St. Patrick‘s Day – kids got St. Patrick´s spelling list with 10 new words,  they searched for these words hidden in a line of letters, unscrambled sentences and then completed and created sentences using these new words.

neděle 11. březen

Jaro ťuká na dveře

  • Škola

První březnový týden začalo jaro ťukat na dveře. Koloběh času je neúprosný, v tomto případě ale radostný. Čas bylo i téma, kterému jsme se s Prďáky nadále věnovali. Postupně ho vytlačuje nové téma zvířat. Děti čekala skupinová práce. Každá ze skupin si vybrala jeden druh živočichů, o které se snažila z knih nastudovat podklady a udělat si písemnou přípravu. V nadcházejícím týdnu nás pak bude čekat dodělání prezentací a jejich představení ostatním spolužákům. Měli bychom se tak dozvědět, co charakterizuje a jaké jsou typické znaky ptáku, savců, plazů, obojživelníku, ryb a hmyzu. V českém jazyce jsme se seznámili se slabikotvorným r/l. Společně jsme četli ( to nás dost baví) a hledali odpovědi na otázky k přečtenému textu. V matematice se orientujeme na početní operace do 90. Napsali jsme si diktát a test na téma čas na hodnocení. S příchodem měsíce března jsme se začali učit novou básničku a písničku.

Koukněte na fotky

pátek 09. březen

V prvních paprscích jara (26. týden v Habroví)

  • Lesní MŠ Na dvorečku

Pondělí ledové. Ráno si povídáme o různých profesích. Vstupujem do ledového močálu. Trénujeme hokej s více puky, krasobruslíme i na skeleton dojde. Pak na průzkum do Vietnamu, tedy do rákosí, kolem mrtvého stromu. Dobrodružství na ledě se neobejde bez něSedíme hezky u stolu. Čteme o zvířatech, o jejich silných stránkách. Povídáme se o jasanovém čaji. Držíme správně pastelku.

Úterní bahno. Sněží. To je dobře. Mělo pršet. Po přivítání se kolem ohně hledáme schůdnou cestu na kótu 369. Zpíváme o koze rohaté. Na zasněženém vrcholu pečeme kaštany a sáňkujeme. Postavíme si vlek. Pak dlouhým sjezdem a la Ledecká až do jurty. Slavíme narozeniny skvělým dortem s aronií. Odpočíváme statečně.

Ve středu jsme pluli časem i prostorem na Noemově arše, žasli nad roztodivnou zvěří a hledali odpovědi na otázky – jak tam Noe ty zvířata nalákal? Jak velká musela jeho loď být? Měly se tam ty zvířata rádi? Trochu jsme z toho všeho zdivočeli a cestou zpátky nás nezrkotila ani únava.  

Ve čtvrtek jsem keramičili dárečky pro maminky a zase si s hlínou pěkně mezi prstíky pohráli. Pak nesmělo chybět naše oblíbené hřiště. No a udělal se nám takový krásný den, že když jsme došli na dvoreček, sluníčko tak lákavě svítilo, že nám to nedalo a poprvé po zimě jsme se naobědvali venku!!! Juhu! Vítej, blížící se jaro* Bylo nám tak dobře, že nikomu z nás se spát nechtělo a tak jsme si užívali prvních jarních paprsků…a ano, VŠUDE PŘÍTOMNÉHO BAHNA! *

A pátek byl opět náramný. Vyrazili jsme na Červený vrch, na borovicový kopec, vytáhli se na vrchol lanem. Tam ho proměnili v super houpačku a visačku. Rozdělali jsme si putovní ohniště, přikládali, nosili klacky, hráli si na mechu a pak jsme se dokonce naučili líčit past. To se vezme díra, dají se na ní větvičky a ty se zakryjí mechem. Jak se nám tam chytil mamut se můžete podívat ve videu ve fotogalerii.

Fotografie si můžete prohlédnout zde

2018-03-09-16-45-11 (1)

pátek 09. březen

7 statečných (Mazáků)

  • Škola

Třetí březnový týden nám přinesl jarní počasí a odnesl hromadu Mazáků. Konec týdne jsme „dožili“ v sedmi dětech. Jako vždy jsme se věnovali matematice a českému jazyku. Pokračujeme v seznamování s malými písmenky, vcelku obstojně se nám daří je číst. V matematice jsme hodně opakovali, počítali tečky a sčítali tři čísla. Věnovali jsme se času a celým hodinám, bavili jsme se o tom, co pro nás znamená „DOMOV“ a vyrobili si poutavé obrázky, které jsme zvládli doplnit větami o domově – doporučuji ke shlédnutí, visí na síti ve třídě. Zatím jen formou přípravy, ale dostali jsme se k podobě mincí, se kterými si v příštím týdnu budeme hrát na obchod.

Vzhledem k početnosti dětí jsme se pustili do seznamování s hudebním nástrojem zvaným zobcová flétna. Přes počáteční rozpaky se nám většinou dařilo hrát dva tóny. Uvidíme, jak to půjde dál. Uvítali jsme březen novou básní a začínáme trénovat na staročeské máje.

Hodně zdaru a hlavně ZDRAVÍ, přejí Mazáci.

pátek 09. březen

A skončilo to bobkem!

  • Školka

To byl týden, naši milí! V pondělí jsme se sešli v plném síle po horách a různých nemocech. Plná školka dětí – zase celá banda.Vyprávěli jsme si zážitky a uteklo to. Od úterý nám už vládla naše těla. Nejdřív to bylo srdce, které jsme poslouchali před zátěží a po ní, dělali jsme pokus a během jedné minuty jsme přelévali 5 litrů „krve“ z jedné nádoby do druhé – tolik totiž zvládne srdce! Někteří si pamatují i pojmy komora a síň a kyslík. Středa patřila plicím – děti nadšeně dýchaly, zkoušely si zacpat nos, dýchat pusou, dýchat, když ležím na břiše, známe pojem hrudní koš. Plíce pak předškoláci vytvořili foukáním barevných tuší. A před obědem jsme řádili opět s Robem, který o své středeční hodince říká:

Během našich her soustředíme pozornost na prostor kolem sebe. Vnímáme své tělo, zkoušíme, co všechno s ním lze dělat a získáváme tím základní pohybové dovednosti. Rozvíjíme rytmické cítění a muzikalitu. Probouzíme představivost. A hrozně moc se smějem“

Čtvrtek patřil žaludku a my si říkali, jak to jídlo do něj putuje, kam se potom dál posunuje a jaké jídlo je pro nás dobré a které trochu méně. Na to jsme navázali v pátek a pomocí různých materiálů jsme si nejdříve celý trávicí systém zobrazili zjednodušeně na koberci a pak jsme si ho prošli jako překážkovou dráhu. Byla tu pusa, jícen (lavička), žaludek (fatboy), tenké střevo (žíněnka hodně blízko sebe) a tlusté střevo (prolézací tunel). No a samozřejmě, že to nemohlo skončit jinak, než bobkem na závěr.

Náramně jsme se u toho bavili a nejdůležitější je, že jsme se tou hrou za týden naučili spoustu důležitých věcí.A tak to má být.

Na fotky se podívejte ZDE

pátek 09. březen

Poslední záchvěv zimy

  • Rarášci

Sněží, sněží, mráz kolem běží. Fouká, fouká, bílá je louka….. A že bílá louka začátkem týdne opravdu byla. My jsme tušili, že sníh nám na zahradě dlouho nevydrží, a tak je důležité si ty poslední bílé zimní dny pořádně užít. To víte jaro už klepe pomalu na dveře. Ale o tom zase někdy příště. Jak jsme si tedy tu poslední sněhovou nadílku užili? Váleli jsme se ve sněhu, koulovali, pokoušeli postavit mini sněhuláka nebo obtiskli své stopy nohou či se pokusili udělat ve sněhu náš obrys. Když už se sníh pomalu proměňoval ve vodní, spíše bahenní,  lázeň, zkusili jsme si ho přenést alespoň do herny. Jakým způsobem? Hlavně pomocí písniček a básniček. Také jsme si zahráli na sněhovou vánici, na mráz co chodí okolo školky, nebo jsme si vyrobili papírové koule a udělali pořádnou „sněhovou“ bitvu. Mlžete se v šatně na nástěnce podívat i na naše sněhové vánice namalované na papír. To nás hodně bavilo a barvy byly nejen na papíře, ale i na stole, rukách či dokonce na nose a ve vlasech :) Výsledek hezký, ale ještě krásnější byl samotný proces práce. O to přeci jde. Že nás to baví! :) No… a tak nám zima dala asi poslední sbohem…. sníh roztál, teploty vystoupaly nad nulu a my pomalu odhazujeme vlněné šály a rukavice. Slunko síly a my už se těšíme až budeme moci přivítat jaro. Už teď na to pilně trénujeme. :)  

 

Na fotky se můžete podívat zde

čtvrtek 08. březen

Brouci zkoumají lidské tělo

  • Škola

Brouci vstoupili do dalšího březnového týdne s tématickým celkem Lidské tělo. Zkoušeli jsme najít jednotlivé kosti na těle, popsat jednotlivé části. Děti se pak ve skupinách pustili do zkoumání encyklopedií a vytváření posterů na jednotlivé soustavy. Začali jsme také stavět našeho kostlivce Eduarda. Už má hlavu, páteř a lopatky :-) Zkusili jsme to i z keramické hlíny. 

V matematice jsme se dále věnovali geometrickým tvarům, učili jsme se práci s kružítkem. Děti by měli znát rozdíl mezi kruhem a kružnicí, vědět, co je to poloměr. V českém jazyce jsme si zopakovali slovní druhy, které už umíme, pověděli jsme si, co všechno se u nich určuje. Přidali jsme nový slovní druh a to příslovce. Už by děti měly ovládat všechna vyjmenovaná slova. 

Koukněte na fotky

čtvrtek 08. březen

jarooo!:) (26. týden ve Stodole)

  • Lesní MŠ Na dvorečku

V pondělí jsme měli na návštěvě na Dvorečku Andreu Kořínkovou s jejím Vigem. V ranním kruhu jsme si povídaly o ročních cyklech a o novém začátku. Příroda i ptáci se těší na nový cyklus. Poznávali jsme naše ptáky a vyšli jsme si do dubového lesa, kde jsme s pomocí uvázaného lana procvičovali naše těla. Pověnovali jsme se také našim hlavičkám, když jsme poznávali základní geometrické tvary(čtverec, obdélník, trojúhelník a krychli). Po odpočinku v jurtě jsme si s pomocí papíru kreslili koloběh ročních období – „JAK JDE ČAS“. 

Úterý jsme strávili s Markétou. Ráno jsme se ohřáli u ohýnku na pozemku a vyrazili se ještě naposledy podívat do zamrzlé bažiny. I tady jsme si udělali uhýnek a zkoušeli, jak chutnají naše svačinky, když se na ohýnku ohřejí. Jen co jsme se dosyta vyklouzali a vydováděli v rákosí, vydali jsme se už řádně mokří a blátiví pátrat po koních, které jsme potkali v pátek – už tam bohužel nebyli, ale připomněli nám naši hru na Jožina z bažin. Ta nám vydržela až k posedu. Dnes jsme se rozhodli ho zdolat a podívat se na náš ohýnek shora.

Ve Středu jsme využli poslední sněhovou nadílku a šli si klouzat do lesa. V kroužku už jsme vzývali jaro,které přišlo po obědě a zahřálo nás sluncem. V lese jsme pozorovali stopy zvířat a ptáčků.

Ve čtvrtek jsme vyrazili do Prahy na expozici Noemova archa do Národního muzea.
Expozice je soustředěna především na obratlovce a v širokém záběru představí rozmanitost jejich druhů a životních forem. Současně si ale všímá i aktuálních otázek ohrožení a ochrany celé světové fauny, na které upozorňuje i samotný název.

V pátek jsme se vypravili ke zlaté rybce. Bavili jsme se o tom, kdo by si co od zlaté rybky přál (většinou být někým) a kde ji asi najdeme. Naštěstí dost z nás znalo restauraci na opačném břehu Berounky se stejným názvem, a tak jsme zamířili tam. Po cestě jsme potkali průzkumníky ze školy, kam chodí Broník a táta Elzy a chvilku s nimi hledali bobří stopy. Krom toho byl dostatek času na pouštění ledových ker po Berounce, hledání pokladů apod. Nejvzácnějším nalezeným pokladem byla mušle. Dohodli jsme se, že až bude tak teplo, že se dá do vody vlézt, vypravíme se sem na velkou mušlovou výpravu.

Fotografie si můžete prohlédnout zde

čtvrtek 08. březen

English Wednesday Brouci

  • Škola

English lesson update Katerina’s group:

We had a very cozy and private English Wednesday. We were 6  with Cecilka, Marijánka, Vojta a Kuba and of course Simona.

Thanks to it we had a great opportunity to practice the conjugation of the verb to BE in positive and negative forms. We have learned some nice poems on colors.

Please make sure all students master it well too. I am looking forward to meeting you next week in health. Katerina

English lesson update Milena´s group: 

In the first block, we practiced conversation and vocabulary. Boys practiced conversation with a native speaker – Tal – who recently joined us. We talked about ourselves and our families and kids tried to describe their parent’s profession. We read an article about various professions and their importance. Then we practiced a concept of asking „W“ questions i.e. Who puts out fire? Firefighter….What do firefighters do? They put out fire…..Who keeps us safe? Police officer...Kids also played a guessing game „What is my job?“, they called it „charade“, one person preformed and others guessed their profession (kids really liked this and they practiced the respective professions really hard). 

In the second block, we started to work with a calendar. We looked for number of days in a given month, division of months into seasons, what leap-year is etc. We also learned months in a year through a poem.

In the last block, we practiced reading – kids read riddles about means of transportation. They also drew a three-headed alien based on instructions in an article. At the end, everybody read one chapter in their book.

středa 07. březen

Lyžák školky Jednoho stromu je za námi!

  • Školka

V Krkonoších na Černé hoře nám bylo zase spolu moc dobře. Vrátili jsme se všichni živí a zdraví a s klidem v duši.

Jak nám na horách bylo a co jsme dělali, najdete ve FOTKÁCH.

40. stránka z celkem 128« První...102030...3839404142...506070...Poslední »