Proč vznikl Jeden strom?

Jeden strom najdete veřejném rejstříku

Chtěli jsme mít v Dolním Poberouní centrum pro děti, mládež i aktivní dospělé. Abychom mu pomohli na svět a dál, založili jsme sdružení Jeden strom. Dnes podporujeme komunitní život, poskytujeme kvalitní náplň volného času a nabízíme vzdělávání s důrazem na trvale udržitelný rozvoj a environmentální výchovu.

Naší vizí je DÍTĚ, které čerpá sílu z prostředí, ve kterém žije, roste vzhůru a zraje uvnitř, dokáže se vyrovnat se změnami... je silné jako strom. 

Pro nás jsou ve výchovně vzdělávacím procesu důležité pojmy: 
Komunita   Příroda   Pohyb   Různorodost    Autonomie   Tradice  Rituály   Radostné chybování   Polytechnická výchova- řemesla    Bezpečné riziko    Učení prožitkem v reálném prostředí
Hesla: „Není špatné počasí, jen špatné oblečení“ a „ Ven za každého počasí!“   Odbornost    Etický kodex pedagoga    Otevřená komunikace 

Ve vztahu k přírodě je pro nás důležitý:

 etický postoj k přírodě, estetická vnímavost k přírodě, adaptace na přírodní prostředí

img-o-nas-01

Co pobyt u nás znamená pro děti?

  • Větší samostatnost, sebedůvěru a spokojenost.
  • Zázemí pro budování pozitivního vztahu k sobě i ke svému okolí.
  • Individuální přístup k rozvoji každého dítěte.
  • Věkově i vzdělávacími potřebami pestrý kolektiv.

U nás si pomáháme a učíme se navzájem. O lidech
z Jednoho stromu a o zásadách naší práce se dozvíte více přes boční menu.

Jak pracujeme s dětmi?

Známe osvědčené cesty, z nichž si bereme to nejlepší a dále je rozvíjíme. Blízká je nám  lesní  a zážitková pedagogika, waldorfská pedagogika a enviromentální výchova. Oporou je nám školní vzdělávací program Rosteme spolu, který najdete v sekci dokumenty.

Naše desatero pro práci s dětmi

  • IDítě, které prožívá pocit bezpečí,
    se naučí důvěřovat.
  • IIDítě, které je obklopeno přátelstvím,
    se naučí laskavosti.
  • IIIDítě, s nímž se hraje rovná hra,
    se naučí spravedlnosti.
  • IVDítě, které je chváleno,
    získá sebedůvěru.
  • VDítě, které se setkává s tolerancí,
    se snáze naučí trpělivosti.
  • VIDítě, které je milováno, je schopno lásky.
  • VIIDítě, které je ponižováno, ztrácí sebedůvěru.
  • VIIIDítě, které je vystavováno posměchu, se začne stydět.
  • IXDítě, které je bito, se naučí ubližovat.
  • XDítě, které je nadměrně kritizováno, se naučí odsuzovat.
  • Víme, jak to funguje ve světě i u nás.

  • Vytváříme pro děti zdravé prostředí.

  • Děti mají pravidelný řád s prostorem pro vlastní rozvoj. Na čerstvém vzduchu a obklopeni přírodou střídáme aktivní pohyb a odpočinek a dbáme i o kvalitní stravu a pitný režim.

  • Spolupracujeme s inspirativními osobnostmi.

    V dvougeneračním týmu se na výchově podílejí ženy i muži. Všichni mají dlouholetou praxi a touhu se nadále vzdělávat. Pracovali v prostředí klasické školky i mimo něj.

 

Kontaktujte nás

Zřizovatel Jeden strom z.ú. (sídlo)

Vykoukových 623/7
Praha 5- Radotín, 153 00
IČ: 265 65 129
Ředitelka  MgrAlena Laláková, tel. 777 258 450
Zástupce ředitele Renáta Vonzová, Dis.,tel. 774 989 498
Finanční ředitel: Mgr.Pavla Patková, tel. 731 488 653
 

Školka Jeden strom a školička Rarášci

Na bluku 426
Lipence - Dolní Černošice, 252 28
IČ: 265 65 129
Ředitelka Renáta Vonzová, DiS.,tel. 774 989 498

Lesní mateřská škola Na dvorečku

Sídlo školské právnické osoby:
Karlštejnská 253, Černošice 252 28
Provozovna školy:
Lety pod lesem, p.č. 1885
Lety u Dobřichovic
IČ: 06 159 401
IZO: 181 087 693
Rezortní identifikátor: 691 010 820
Ředitelka Mgr.Alena Laláková, tel. 777 258 450
Zástupce ředitele Andrea Kořínková, tel. 774 317 736

Komunitní škola Jeden strom
(Poradenské centrum Jeden prostor)

Karlštejnská 253
Černošice, 252 28
IČ: 265 65 129
Ředitelka Mgr. Soňa Joštovátel. 723 631 600
 

Účet Jeden strom: 2001256322/2010

Účet LMŠ Na dvorečku: 2901289744/2010

Kompletní telefonní seznam (PDF, 75 KB)

Centrum Jednoho stromu

img-o-nas-02

Co pobyt u nás znamená pro děti?

Tady najdete naši školku Jednoho stromu a školičku Rarášků. Centrum od září 2018 nově najdete nedaleko Blukského mlýna na březích řeky Berounky v Dolních Černošicích. Jsme v blízkosti volné přírody.

Máme pro vás otevřeno každý všední den
od 7:30 do 17:30 (o letních prázdninách podle provozu příměstského tábora)

img-o-nas-03

Co je kořenová rada?

Kořenová rada je zdravý základ našeho stromu. Zhruba jednou za 6- 8 týdnů se  na ní scházejí pedagogové a rodiče, kteří se podílejí na některé z aktivit Jednoho stromu. Povídáme si o dětech, o nových nápadech nebo o tom, co děláme a jak bychom to mohli dělat líp. Termíny setkání jsou vždy rodičům zasílány mailem.

 

Organizační struktrura

  • team-andrea

    Anežka Sedláčková

    průvodce v LMŠ Na dvorečku

    Telefon: 737 684 053

    Děti, les, bahýnko. Co víc si přát. Baví mě být s dětmi v přírodě, zažívat a žasnout nad vším, co se kolem nás děje. Proč být vevnitř. Vezmi barvy, kytaru, batůžek a pojď si to užít ven. S dětmi na Dvorečku jsem od dubna 2018.

  • team-andrea

    Andrea Kořínková

    průvodce v LMŠ Na dvorečku, pedagog, zástupce ředitele

    Telefon: 774 317 736

    Dětství je jaro lidského života. Okamžik, kdy semínko vyhání svůj klíček za sluncem poznání. Šťastné období, kdy dítě slyší trávu růst a slunce zpívat. Baví mě přinášet dětem radost, rozvíjet v nich citlivost a vnímavost k hudbě, pohybu, přírodě, k sobě samým i k druhým.

  • Alena_Lalakova

    Mgr. Alena Laláková

    Speciální pedagog, pedagog v Komunitní škole Jeden strom, psychoterapeut, zakladatelka a ředitelka Jeden strom, z.ú.

    Telefon: 777 258 450

    Pracuji jako pedagog a psychoterapeut s orientací na léčbu závislostí. Poznávat a objevovat nové, učit se a hrát si je cesta, po které mě baví jít. Pokud na ní ještě potkám lidi, hory, přírodu, kolo a knihy, jsem nejspokojenější. Ve vztahu k dětem je pro mne důležitý respekt, zdravá míra tolerance, jistota a srozumitelnost. Věřím v sílu jejich fantazie, ze které si stále i v dospělosti mohu trochu brát... a tak si pořád hrát.

  • martina-h

    Mgr. Martina Hujerová

    Kroužek keramiky školka Jeden strom, výdej obědů školka Jeden strom

    Telefon: 602 276 731

    Mám ráda děti. Mám ráda přírodu. Mám ráda keramiku. Proto jsem tu s vámi.!!!!

    Vaše Martina

  • Monika-K

    Mgr. Monika Krejčí

    Průvodce LMŠ Na Dvorečku, terapeut, překladatelka

    Telefon: 608 931 277

    Baví mě číst abecedu z křídel sametových můrek, narůžovělé nápady a neprozrazená tajemství. Na Dvorečku pracuji od roku 2012, působím rovněž jako terapeutka v dětském domově. Jsem maminka Hanky a Čestmíra.

  • Sona-V

    Mgr. Soňa Joštová

    Speciální pedagog, pedagog v Komunitní škole Jeden strom, učitelka

    Telefon: 723 631 600
    E-mail: rarasci.jedenstrom@gmail.com

    Cesta je cíl. Jsem společně s dětmi na cestě vzdělávání. Nezůstáváme jen v lavicích, vyrážíme ven, do lesa, k vodě, do kopců i údolí. Nevadí, když občas zakopneme, upadneme, důležité je, že se zase zvedneme. A ještě důležitější je, že u objevování nových cest budeme šťastní a radostní. Jak řekl Albert Einstein: "Vzdělání je to, co člověku zůstane, když zapomene, co se ve škole naučil!" Ať tedy děti ze školy Jednoho stromu zapomenou co nejméně.

  • Petra-F

    Petra Fialová

    Pedagog školka Jeden strom

    Telefon: 739 064 483

    "Když jsem byl malý, ptal jsem se mámy, co je v životě nejdůležitější. Ona mi odpověděla: "Štěstí" Když jsme pak ve škole psali, co chceme v životě být, já napsal: "Šťastný". Řekli mi, že jsem nepochopil zadání. Já jim odpověděl, že oni nepochopili život." JOHN LENNON

  • Renata-V

    Renáta Vonzová, Dis.

    Ředitelka školky Jeden strom, vedoucí, vedoucí pedagog školka Jeden strom

    Telefon: 774 989 498

    Moje máma mě vždycky učila zodpovědnosti. Můj táta zas užívat si života plnými doušky. A moje babička vždycky říkala, ať si nemyslím, že si někdo přede mnou sedne na zadek. A já to jednou větou a svým životem předávám dál: "Užívejte si zodpovědně každou minutu svého života a svou práci se pokuste dělat tak, aby si klidně někdo na ten zadek sednul"

  • Tereza-L

    Tereza Laláková

    Pedagog školka Jeden strom

    Telefon: 774 082 391

    "Spousta lidí spřádá své velké plány na život a mezitím jim utíká mezi prsty. Až bude víc peněz, až bude míň právě, až děti odrostou, až zaplatíme hypotéky, nakoupíme všechny ty krámy nebo až bude čas. Pak teprve začneme žít ten život, který chceme. Svět, ale na nikoho nečeká. A osoba, o které si myslíte, že jste to vy, brzy zemře. Vzpomeňte si na to, až se vás zase jednou život zeptá, jestli do něčeho jdete nebo ne a buďte trochu Yesman. Krom promarněného času tady není o co přijít. Neumím vám říct co se stane, ale jedno vím jistě, když to nezkusíte, nestane se vůbec nic. A riskujte všechno, protože tohle je život a nic víc už nebude." (Kazma)

  • Foto-verca

    Veronika Kubásková

    Správce pozemku LŠ Na dvorečku a farmy, chovatel, cvičitel jezdectví

    Telefon: 605 159 960

    Zvířata obecně, a koně obzvlášť, mě provázejí celým mým životem. Vím, jak šťastná jsem s nimi já a jak je milují děti. Právě proto vznikl projekt Na dvorečku, který má umožnit místním dětem i dospělým maximální možný kontakt s nimi. Společně se naučíme vzájemnému respektu, komunikaci i toleranci a užijeme si spoustu krásných okamžiků!

  • Tomáš

    BcA. Tomáš Pospíšil

    Průvodce LMŠ Na dvorečku, pedagog školka Jeden strom

    Telefon: 776 703 353

    "Není žádná správná metoda nebo pedagogika dítěte. Vždy jsou to jen možnosti a inspirace pro danou vývojovou fázi. Zanechte vlastních ambicí, lpění a úpornosti. Nechte vašeho ducha vanout v klidu ve vnitřním míru a spočívejte ve svém srdci. Vaše děti tam budou s vámi."

  • Foto

    Míša Doležalová

    Vedoucí pedagog ve třídě Rarášků školka Jeden strom

    Co mám ráda: moře, hory, lesy, zvířata, plané květiny, stromy, bouřku, déšť bubnující do stanu, kameny, dětský smích, dětské otázky a nápady, kontaktní rodičovství, Měsíc a Slunce, teplo, saunu, éterické oleje, masáže, reflexní terapii, čokoládu, jahody a lesní plody, dobrou kávu, točenou zmrzlinu od Hájka, jízdu na koloběžce, lyže a běžky, bosou chůzi, tyrkysovou a purpurovou, tvoření, hlavně to z přírodnin, keramiku, šití, DIY, živelnou hudbu, mapy, naučné knížky a spánek.

  • Foto

    Lucie Kratochvílová

    Asistent pedagoga ve školce Jeden strom

    "Tady je to mé tajemství, úplně prostinké: správně vidíme jen srdcem. Co je důležité, je očím neviditelné." Pokouším se ke každému přistupovat individuálně a čerpat z něj pozitivní energii. Dítě je pro mě inspirací. Je mou nadějí budoucnosti, ve které se bude neustále zachovávat úcta, pochopení a porozumění druhým. Vnímám jeho jedinečnost, povahu. Snažím se ho rozvíjet a učit novým dovednostem. Již druhým rokem působím jako asistentka pedagoga ve školce. Doufám, že naše krůčky se posunou zas o kousek dál...

  • Foto

    Veronika Kurelová

    Lektor kroužku fotografie v Komunitní škole Jeden strom

    Ve fotografickém kroužku zkouším děti přivést k cestě, jak vyprávět svůj nebo někoho příběh pomocí obrazů, fotografií. Postupně nahlížíme do světa fotografie, zároveň pracujeme s technikou, s představivostí dětí, s jejich nápady. Necháme se vést ročním obdobím, prostředím školní zahrady, okolím. Někdy jdeme hledat inspiraci dál od školy, někdy pracujeme pouze s vlastní fantazií a předměty kolem nás.

  • Foto

    Míša Mikulenková

    Pedagog v Komunitní škole Jeden strom

    Úcta k přírodě, dětem, přátelům a férovému jednání. To je to, co je mi blízké, to, co nacházím v Jednom stromě a zároveň to, co doufám, že do prostředí Jednoho stromu přináším i já. Vystudovala jsem sociální pedagogiku, studuji učitelství pro I. stupeň, několik let jsem učila na I. i II. stupni praktické školy, jako pedagog volného času jsem komunitně pracovala s žáky II. stupně a od roku 2004 pořádám letní dětské tábory. Práce s kolektivem dětí (i v kolektivu) je něco, co mne opravdu baví a naplňuje, protože vím, že z dětí jednou vyrosteme my-dospělí. A mají-li dospělí jednou za něco stát, je třeba, aby o ně-děti, bylo dobře postaráno.

  • Foto

    Kateřina Plzáková

    Pedagog AJ v Komunitní škole Jeden strom

    Jsem vystudovaná učitelka angličtiny a francouzštiny. Vedla jsem mezinárodní tým v nadnárodní americké společnosti. Ted při mateřské vedu kurzy angličtiny pro dospělé a po čase se opět vracím k učení dětí. Těším se na všechny žáky-individuality, které vytváří můj nový hravý tým.

  • Foto

    Markéta Prchalová

    Průvodce v LMŠ Na Dvorečku

    Věřím v moc přírody. Léčivou sílu čerstvého vzduchu. Slunce na tváři. Nohy od bláta. Věřím v lásku a pravdu. Věřím, že si děti vybírají své rodiče. Věřím v sílu Matky. Věřím v poslání každého člověka. Věřím v duši zvířat. V magii Měsíce. Věřím v upřímné vztahy. Věřím a žiji.

  • Foto

    Dominika Štěchová

    Asistent pedagoga v Komunitní škole Jeden strom, pedagog ve třídě Rarášků školka Jeden strom

    Na práci s dětmi mě nejvíce baví pomáhat jim nacházet to krásné v nich a společně se radovat z jejich hravého objevování světa. Miluji přírodu a tak je mi blízká environmentální pedagogika. Věřím, že každý z nás bez ohledu na odlišnosti má právo žít plnohodnotný život plný dobrých věcí. Práci asistenta pedagoga vnímám jako jednu z cest, kde mohu něčemu takovému napomáhat. Nejspokojenější jsem na koňském hřbetě a při popíjení kvalitní kávy s mými blízkými. Mám vzdělání z oblasti speciální pedagogiky a psychologie.

  • Foto

    Dominika Tomanová

    Průvodce v LMŠ Na dvorečku

    Mám srdce sportovce, ráda v dětech podporuji snahu o posouvání hranic fyzických dovedností.

    Vždy jsem si přála pracovat v přírodě a dělat to, co dává smysl, při čem zároveň pohybově nezakrním a v nejlepším případě budu někomu přinášet radost. Práce průvodce v Na dvorečku splňuje vše, co jsem si vysnila.

  • Foto

    Jindřiška Válová

    Lektor kroužku Řemesla a vaření v Komunitní škole Jeden strom

    "Řemeslo má zlaté dno a láska prochází žaludkem"

    No, není to krása? Moc se těším, že si to budeme s dětmi celý rok společně užívat.

  • Foto

    Veronika Vonzová

    Pedagog AJ v Komunitní škole Jeden strom, pedagog Rarášci školka Jeden strom

    Je to tak krásné, být dítětem. Moct se ptát, moct si hrát, na obláčku létat světem. Leccos vám projde, stačí být roztomilý a jednou za čas udělat psí oči na rodiče. Je to zázrak, když se na obloze objeví jednu noc hvězdy a druhou už ne, je to kouzlo, když přes kapky deště příroda vykouzlí duhu. Všechno se učíte a ostatní se snaží, aby vás to bavilo. Zodpovědnost je chovat pulce ve skleničce. Všechno je barevné, všechno je teď. Co je to zítra? Neidentifikovatelno. Smějete se tomu, co vám připadá vtipné, a milujete, co je tu k milování. Nikdy nejste sami. Jako malí nikdy nezanevřete nad světem. Jak je to krásné, být dítětem.

  • Foto

    Tereza Vaňhátová

    Asistent pedagoga v Komunitní škole Jeden strom

    Životem mě provází ekologie, kterou jsem vystudovala, pokora k přírodě, úcta k tradicím, obdiv umění. To vše je protkáno láskou k dětem, které považuji za obrovský dar, o které je třeba s láskou pečovat, aby mohly v bezpečí růst a sílit. S dětmi rostu a sílím i já sama a tak si to společně užíváme pod korunou JEDNOHO STROMU.

  • Foto

    Eva Bachiri

    Průvodce v LMŠ Na Dvorečku

    V lese. Stromy jsou silné a krásné, spolu a každý po svém. Chodíme mezi nimi, učíme se a rosteme. A ejhle! I my jsme silní a krásní. Spolu a každý po svém.

  • Foto

    Heather McGadie

    Rodilý mluvčí AJ v Komunitní škole Jeden strom

    I am Scottish, and have lived in Czech Republic for 14 years. I have taught English and dance theatre to children (and adults) since 1999. Before that, I studied French at university in Scotland, dance theatre pedagogy in London. and taught English in the French Alps. I love dance, theatre, music and reading, as well as nature, ecology and cooking!

  • Foto

    Iva Hlůžeová

    Učitelka Aj, asistentka pedagoga, instruktorka lyžování a zážitkové pedagogiky

    Mými oblíbenými filozofy jsou Martin Buber a Emmanuel Lévinas. Jsem ráda, že komunitní Škola Jednoho stromu se neomezuje pouze na dosahování výchovně vzdělávacích cílů prostřednictvím vybraných metod, ale staví na vlastním propracovaném filozofickém základě, kdy právě důležitost otevřeného dialogu mezi všemi zúčastněnými a respekt k autonomii člověka jsou hlavními prioritami. Škola Jednoho stromu je pro mne z tohoto hlediska „školou s lidskou tváří“. Po patnácti letech výuky dospělých a deseti letech pedagogické činnosti na státních ZŠ je pro mne práce v „nové alternativě“ milou výzvou k zhodnocení dosavadních zkušeností z praxe i poznatků ze studia Pedagogiky a psychologie na FFUK a moc se na ni těším.

  • Foto

    Lucie Hromadová

    Osobní asistent školka Jeden strom

  • Foto

    Jindřiška Kadlečková

    Pedagog třída Rarášků školka Jeden strom

  • Foto

    Petr Opavský

    Průvodce LMŠ Na dvorečku

    Telefon: 604 658 168

    Baví mě práce s dětmi v mužsko-ženské dvojici. Jsme jako početná rodina na výletě. Starší pomáhají mladším a mladší ledacos od zkušenějších okoukají. Procházíme ohleduplně krajinou, realizujeme se, a děláme, co je potřeba, pokud možno jednoduše.

  • Foto

    Veronika Scholze

    Asistent pedagoga a arteterapeut v Komunitní škole Jeden strom

    Kdo ví proč, dokáže také jakékoliv jak. (F. Nietzsche) Při práci s dětmi je pro mne důležitá autenticita a čitelnost, abychom se vzájemně mohly potkat a obohatit se. Podporuji proces učit se skrze zkušenosti. V mém případě je to motivace nebát se a tvořit, učit se s ohledem na celou dynamiku skupiny.

  • Foto

    Michaela Svatošová

    Družina v Komunitní škole Jeden strom

  • Foto

    Tanja Petryk

    Komunitní škola Jeden strom, pedagog družina

    Tělo bez duše, to je člověk bez přátel.

  • Foto

    Robo Nižnik

    Tanečník, průvodce v LMŠ Na Dvorečku, pohybové hrátky a dramaťák školka a škola Jeden strom

    Existují jen dva dny v roce, kdy nemůžeme udělat vůbec nic. Jedním je včerejšek a druhým zítřek. Proto je dnešek tím správným dnem, kdy má člověk milovat, konat, žít a být šťastný.

Etický kodex

  • Organizace JEDEN STROM se v rámci svého poslání zaměřuje na výchovu a vzdělávání k trvale
    udržitelnému rozvoji dětí předškolního a mladšího školního věku
  • Vzhledem k tomu, že v ČR chybí etický kodex pedagoga, vytvořili si pracovníci organizace
    JEDEN STROM vlastní etický kodex v rámci profesionalizace své práce
  • Etický kodex pedagoga organizace JEDEN STROM je výsledkem celoroční týmové práce všech
    pedagogů z Jednoho stromu ( 2013/14).
  • Etický kodex je živým dokumentem a vodítkem pro práci jednotlivých pedagogů. Pomáhá
    jim k vlastní sebereflexi a sebehodnocení, úvahám z hlediska smyslu práce a k řešení
    etických dilemat, která s sebou práce pedagoga přináší
  • Všichni pracovníci JEDEN STROM sdílejí etický kodex jako profesně i lidsky závazný
    dokument, který umožňuje pedagogům pracovat s chybou.
  • Jeho dodržování je součástí náplně práce všech pedagogů organizace JEDEN STROM.
  • Etický kodex slouží k týmové práci a je minimálně 1x ročně revidován.
  • Etický kodex čerpá a je v souladu s etickým kodexem LMŠ.

Vztah pedagog x vlastní já

  • Pedagog je schopen vyhodnotit, zpracovat a reflektovat své potřeby a pocity

    (Jsem dostatečně schopný/á vnímat svoje pocity a reflektovat je? Jsem schopný/á prosadit si své
    potřeby bez zasahování do bezpečných hranic ostatních lidí? Umím říkat ne? Umím se vymezit vůči
    protichůdným postojům? Chráním si svůj osobní prostor?)

  • Pedagog se osobnostně a profesně rozvíjí. Je si vědom motivů a smyslu své práce

    (Pracuji na své trpělivosti? Umím naslouchat? Jsem dostatečně motivován/a pracovat na svém
    rozvoji? Pracuji na sobě v rámci osobnostního a profesního růstu? Pracuji na poznání svých
    osobnostních a profesních limitů? Znám své nedostatky v rámci profese a chci na jejich odstranění
    pracovat?)

  • Pedagog o sebe ve všech rovinách pečuje

    (Navazuji, prožívám a udržuji kvalitní vztahy? Starám se o svou psychohygienu? Trávím aktivně svůj
    volný čas? Rád/a se hýbu?)

Vztah pedagog x dítě

  • Pedagog zná a reflektuje potřeby dětí, respektuje jejich individuální odlišnosti

    (Přijímám dítě takové jaké je a to i s ohledem na jeho zázemí a prostředí, ze kterého pochází?
    Respektuji odlišnosti dítěte? Umím rozpoznat individuální potřeby dítěte? Chovám se k dítěti s úctou,
    jako k sobě rovnému? Kladu na dítě požadavky přiměřené věku a jeho schopnostem? Podávám dítěti
    srozumitelné informace přiměřené jeho věku?)

  • Pedagog vytváří dítěti bezpečný prostor s jasnými hranicemi, ve kterém otevřeně a
    srozumitelně komunikuje

    (Zajišťuji dítěti bezpečné prostředí? Nastavuji dítěti smysluplná společenská pravidla? Dokáži
    rozpoznat hranici, kdy dítě ubližuje sobě nebo okolí? Nastavuji hranice tak, aby byly pro dítě
    srozumitelné a přijatelné?)

  • Pedagog vědomě umožňuje dětem bezpečně riskovat a pracovat s chybou

    (Umožňuji dítěti chybovat, je- li to pro všechny bezpečné? Podporuji dítě tak, aby bylo schopno zdravě
    riskovat? Podporuji dítě tak, aby mělo důvěru v sebe sama?)

  • Pedagog vědomě vede děti k jejich komplexnímu osobnostnímu rozvoji, je vzorem
    k nápodobě

    (Poskytuji dítěti dostatek podnětů a prožitků pro jeho zdravý rozvoj? Vychovávám dítě
    k toleranci k jinakosti?)

  • Pedagog zachovává mlčenlivost o citlivých informacích týkajících se dítěte

Vztah pedagog x rodič

  • Pedagog si je vědom profesních hranic ve vztahu si rodiči a zachovává mlčenlivost o
    důvěrných informacích rodiny

    (Jsem si vědom vlastních profesních hranic ve vztahu s rodičem dítěte? Nenavazuji intimní vztahy
    s rodiči a sourozenci svěřeného dítěte? Dokáži balancovat na tenké hranici mezi užším osobním a
    profesním vztahem?)

  • Pedagog respektuje expertní roli rodiče k jeho vlastnímu dítěti, otevřeně, citlivě a
    kompetentně s rodiči komunikuje o rozvoji dítěte

    (Respektuji rodiče v rámci jejich role jako odborníky na rituály jejich dětí? Je pro mě rodič
    rovnocenným partnerem v rámci výchovy a vzdělávání jeho dítěte/ dětí? Jsem dostatečně erudovaný
    pro spolupráci v rámci rodič- dítě- školka? Komunikuji s rodiči otevřeně a erudovaně o otázkách
    týkajících se vývoje jejich dítěte/ dětí? Dokáži sdělovat rodičům informace o dítěti citlivě a
    profesionálně? Zajímám se o rodinné zázemí klientů? Dokáži odborně zodpovědět dotazy rodičů či je
    odkázat na odbornou pomoc?)

  • Pedagog aktivně vytváří inspirativní a přátelský prostor pro vzájemnou spolupráci s
    rodiči

    (Vytvářím pro rodiče inspirativní a přátelské prostředí pro setkávání? Podporuji svým chováním
    vzájemnou spolupráci? Dokáži citlivě využít potenciálu rodičů a zapojit je do komunitních aktivit?)

  • Pedagog si ve vztahu k rodiči dokáže vymezit svůj osobní prostor

Pedagog x kolegové

  • V rámci profesních kompetencí pedagog respektuje soukromí kolegů a jejich
    profesní odlišnosti

    (Respektuji individualitu svých kolegů/yň, pokud není v rozporu s kvalitou a kvantitou jejich práce a
    dobrým klimatem týmu? Nepřekračuji hranice role v rámci profesionálního vztahu ke kolegům/
    yním?- věk, moc, časová příslušnost k organizaci, partnerství, odbornost. Jsem ve vztahu ke
    kolegům/yním dostatečně empatický/á?)

  • Pedagog v rámci tvůrčí spolupráce v týmu otevřeně komunikuje a uplatňuje metody
    konstruktivní kritiky

    (Jsem poctivý a otevřený při řešení problému s kolegy/němi? Umím vnímat a podpořit kvality
    kolegů? Neúčastním se parakomunikace s kolegy/němi? Řeším problémy s kolegy/němi
    konstruktivně? Nevytvářím v týmu koalice? Jsem schopen a ochoten spolupracovat s kolegy/němi?
    Jsem schopný/á přijímat a zpracovat konstruktivní kritiku od kolegů/yň?)

  • Pedagog se aktivně podílí na dobré atmosféře týmu

    (Dokážu podpořit a ocenit práci kolegů/ yň? Podílím se aktivně do vytváření dobré atmosféry týmu?)

Pedagog x organizace jeden strom

  • Pedagog je seznámen a sdílí filozofii, pedagogická východiska, cíle a metody organizace
    JEDEN STROM

  • Pedagog přispívá svých jednáním k ochraně zázemí a trvale udržitelnému rozvoji
    organizace JEDEN STROM

  • Pedagog jedná v souladu s udržitelným rozvojem v sociální, ekonomické a ekologické
    rovině

V Jednom stromě, dne 30.6. 2014

Historie Jednoho stromu

V roce 2009 se nad jednou myšlenkou potkaly tři dámy s dlouholetou pedagogickou praxí – rozhodly se vytvořit v Dolním Poberouní komunitní a vzdělávací centrum pro děti, mládež i dospělé. A tak Alena Laláková, Jana Wills a Andrea Kořínková v březnu 2009 společně založily o. s. Jeden strom.

2009 – Začínáme.

V září jako první otevíráme komunitní centrum a školku. Navazujeme na Ekocentrum Petrklíč a snažíme se pomáhat především rodinám s předškolními dětmi. Pomáháme rozvíjet schopnosti dětí i dospělých a dáváme jim možnost aktivně spolu trávit volný čas.

2010 – Jsme tu pro všechny.

Od začátku pomáháme také rodinám dětí s poruchami autistického spektra – začleněním dětí do naší školky i poradenstvím v úzké spolupráci s odborníky. V září 2010 jsme přibrali do našeho týmu školičku rarášků od 2 do 3,5 let. Pro děti pořádáme kroužky, tábory a výlety.

2012 – Do lesa a dál.

Na dvorečku v Řevnicích jsme v září 2012 otevřeli klub na principu lesní školky s farmou. Stali jsme se hlavními členy Asociace lesních mateřských škol. V rámci projektu „All inclusive“ spolupracujeme s Bilingvální mateřskou školou Pipan pro sluchově postižené.

2014- Budujeme školu a poradenské centrum Jeden prostor

V září 2014 jsme otevřeli další třídu Lesní školky Na dvorečku v Řevnicích.   Na mezinárodní konferenci Výchova k udržitelnému rozvoji jsme obdrželi  titul Školka blízká přírodě. Získali jsme do pronájmu dům v Černošicích, kde budujeme školu Jednoho stromu zaměřenou svým školním vzdělávacím programem na výchovu k udržitelnému rozvoji ( předpokládané otevření v září 2015) .  Součástí školy je poradenské centrum JEDEN PROSTOR, které nabízí psychologické, pedagogické a psychoterapeutické poradenství. Do našich školek dochází 90 dětí. Potkat se u nás můžete s 20 lektory a pedagogy. V září 2014 jsme oslavili  5. výročí založení Jednoho stromu.

7.11. se občanské sdružení Jeden strom transformovalo na zapsaný ústav. Jsme JEDEN STROM z.ú.

Bojujeme o dobrovolnou registraci dětských skupin, která nás ohrožuje.

2015- Otevíráme poradenské centrum a připravujeme Domácí komunitní školu

Duben 2015 nám přinesl novelizaci zákona o péči o dítě v dětské skupině, která nám umožňuje svobodně fungovat dál a rodičům zachovat  možnost volby vzdělávací alternativy. Otevřeli jsme poradenské centrum Jeden prostor v Černošicích. V  září 2015 jsme otevřeli první třídu Komunitní školy Jeden strom v Černošicích. V říjnu 2015 bylo dostavěno nové zázemí pro Lesní školku Na dvorečku. Máme čtyři jurty ( získali jsme dotaci OPŽP, prioritní osa 7).  V září 2015 do našich školek a školy nastoupilo 114 dětí předškolního a mladšího školního věku. 

2016- Otevíráme další třídu naší školy. Rosteme zevnitř i zvenku

V lednu 2016 proběhl historicky druhý zápis do naší nové školy. Zapsali jsme na školní rok 2016/17 nových 14 dětí. V červnu 2016 jsme úspěšně dokončili první ročník školy. Tým Jednoho stromu se rozrůstá na 42 pracovníků. Jako čtvrtá lesní školka v České republice jsme získali titul Certifikovaná LMŠ. Ředitelka organizace Jeden strom z.ú. Alena Laláková byla zvolena místopředsedkyní Asociace lesních mateřských škol.

2017- Vstupujeme do rejstříku a kupujeme pozemek na stavbu školy

Rok 2017 nám změnou legislativy otevřel dveře k registraci LMŠ Na dvorečku do rejstříku škol a školských zařízení, po které jsme společně s Asociací lesních mateřských škol chtěli jít. V červnu 2017 se tak podařilo pod Jedním stromem oficiálně zřídit nový právní subjekt Lesní mateřská škola Na dvorečku. Na jaře proběhl další zápis do našich jednotlivých škol, ve kterém jsme především u školy čelili výrazně vyššímu počtu zájemců, než jsme mohli přijmout. Tím bylo definitivně rozhodnuto o odkoupení pozemku v  Černošicích- Mokropsích, na kterém začínáme stavět školu. Rozšiřujeme tak pedagogickou základnu o další nové kolegy.

2018- Stěhujeme se a jsme v rejsříku

Rok 2018 se pro Jeden strom stal rokem velkých změn. Z důvodu nesouhlasu ze strany sousedů jsme byli nuceni pozemek na výstavbu školy prodat, abychom následně všechny síly napnuly k rekonstrukci nového objektu nejen pro školu, ale i školku. Po letech strávených na Vackově statku, se školka stěhuje po nákladné rekonstrukci blíže k lávce přes Berounku v Dolních Černošicích. Na mnoho dalších let se novým domovem školky stává statek v ulici Na Bluku. Komunitní škola Jeden strom se rozšižuje o další třídu a stěhuje se blíž k nádraží v Černošicích do Karlštejnské ulice ( už máme 1.-4.třídu I. stupně). Lesní mateřská škola Na dvorečku má za sebou první rok fungování v rejstříku škola a školských zařízení. Prošla kontrolou České školní inspekce, jejímž výsledkem bylo ocenění naší pedagogické práce a získání 100% dotace. Na Dvoreček zavádíme vodovodní přípojku a získáváme dotaci na zateplení jurt. Vzniká úroveň středního managementu v Jednom stromě, kdy má každý z projektů svého ředitele. Celý rok 2018 je o vnitřní reorganizaci  a změně mzdové politiky. 

 

 

 

 

 

 

 

  • Dokumenty ke stažení

 

Školy Jeden strom ( MŠ, Rarášci, Komunitní škola) 

 

 

Spolupracujeme

logo-indios

Indios s.r.o výroba jurt a stanů

logo-skibi

Specializované dětské prodejny Skibi Kids

 

Pražská pedagogicko psychologická poradna

 hiko

Hiko.cz

 logo_color

SYMBIO Digital