Aktuality

úterý 28. červenec

Angličtina hrou, aneb English Summer Camp (20.-24.7.2020)

• Lesní MŠ Na dvorečku

Týden Angličtina hrou, neboli náš první English Summer Camp, je za námi. A že to stálo za to :-) Pojďte se na chvíli přenést s námi do atmosféry, kterou jsme si společně vytvořili, a přečíst si, co jsme vlastně všechno dělali.

Celým týdnem nás provázelo téma 5 živlů: Fire, Air, Earth, Water, Metal.

V pondělí jsme se nechali spolknout plameny ohně. Společně jsme se seznamovali a zažehli touhu uvnitř každého z nás prožít skvělý týden pomocí první části naší celotáborové básničky o živlech: The Fire is burning, the Fire brings new adventures. Odpoledne jsme se vydali do březového háje zachránit plamen při hře Smugglers (pašeráci). Běhali jsme a vymýšleli strategie, jak se vyhnout „Customs Men“ (celníkům). Na konci dne jsme začali pracovat na celotáborovém projektu, kterým byl poster pomalovaný živly tak, jak je vidí každý z nás. Ohni se to v pondělí na papírech jen hemžilo!

V úterý divoký žár přešel v jemnější živel, a to vzduch, který byl doprovázen další částí naší „theme poem“: The Air is for birds to fly around, the Air carries music. Už od rána se Dvorečkem rozléhaly písničky a všelijaké nástroje, které s sebou děti přinesly. Veronika přinesla cello a spolu s dětmi jsme se pustili do muzicírování a anglických hudebních her. Před obědem se jurta proměnila na promítací sál, ve kterém jsme zhlédli krátký film v angličtině s písničkou o planetě Zemi „We love the Earth“. O filmu jsme si povídali a píseň jsme později společně dokonce nacvičili a někteří si ji zpívali ještě v pátek :-)

Středa, jakožto den patřící živlu Zemi, byl dobrodružný. S další částí básničky na rtech „The Earth is cool and pretty, the Earth creates beauty“ jsme se vydali do lesního divadla s „native speakerem“ Liamem, který si pro nás připravil divadelní dopoledne, drama workshop. Hráli jsme si se jmény a jak je ztvárnit tělem, učili jsme se napodobovat reakce druhých nebo jsme se proměnili v sochaře, který musí svou sochu vymodelovat, aniž by se jí dotkl. Nakonec se jeviště proměnilo v přehlídku skvělých kostýmů a vystoupení, která buď diváky roztleskala a roztančila, nebo je nechala v úžasu sedět a koukat. Že bylo na co :-)

Ve čtvrtek jsme opět opustili území Dvorečku, nasedli na kola a odjeli k dobřichovickému jezu na koupání v řece. Jak jsme si o vodě povídali, co nám přináší, k čemu je užitečná a co nám naopak může vzít, naučili jsme se další verš: The Water is flowing around, the Water moves emotions. Dozvěděli jsme se, že voda je úzce spjatá s emocemi, a proto jsme se učili všímat si emocí ostatních a v angličtině vyjádřit, jak se zrovna cítíme: I am feeling (happy). Starší děti si zajely jeden cyklo okruh navíc, zatímco mladší si užívaly hrátky ve vodě a na sluníčku, cachtání a pozorování hejna malých kachniček opodál.

Celý týden jsme zakončili posledním živlem, a to kovem: Metal. Povídali jsme si o jeho významu a o tom, k čemu se používá, za pomoci posledního verše naší básničky: The Metal is your award. The Metal brings luck. V tomto duchu jsme pak celý den hráli hry, kdo chtěl, mohl se zapojit do soutěží a odpoledne na děti čekal závěrečný orientační běh v blízkém lesíku u Dvorečku, kde si u jednotlivých stanovišť všechny živly připomněly. Jako svou odměnu si každý vyrobil „a badge“, neboli placku, a dostal diplom za odvahu a chuť prožít letní anglické dobrodružství.

Byl to krásný týden. Naplněný. Uměním, sportem, angličtinou, přátelstvím a novými zážitky. My na něj budeme moc rády vzpomínat! Doufáme, že vaše děti taky. Tak krásné léto vám všem :-)

Veronika, Kateřina a Simona

pondělí 20. červenec

Lesní skrýše a pokojíčky, příměstský tábor, LMŠ Na dvorečku, 13.-17.7.2020

• Lesní MŠ Na dvorečku

První den, v pondělí, řešíme první den. Přebíráme děti a informace o nich, seznamujeme se papírově i osobně. Vyrážíme do lesa podívat se, co nám potok vyplavil při teď tak hojných deštich. A hle, v potoce jsou různé věci! Nálezy třídíme podle barev a skládáme do jednotlivých příběhů. Některé děti přichází s tvrzením, že jsme tam ty věci připravili stejně my. No, každopádně nálezy třídíme a jdeme na oběd. K obědu máme červeno-hnědou polévku s těstovinou a pak hnědou omáčku s těstovinou. Většinou nejsme nadšení. Odpoledne máme za úkol si naplaveniny nastudovat, poskládat z nich příběhy a pak je představit ostatním nějakou názornou dramatickou formou. Snažíme se zjistit, jaké příběhy nám řeka přinesla. Jeden příběh je o Robinsonovi na ostrově, druhý o dcerce Ronjě od loupežníka, třetí o Mauglím, člověku, který si myslel, že je vlk. Hm… Sehrajeme jejich příběhy a rozhodneme se vyrazit po jejich stopách, zjistit o nich něco víc. O co méně nám chutnal oběd, o to víc se těšíme na průzkumy.

V úterý podnikáme výpravu Robinsonův ostrov v řece Berounce. Robinson na něm prý strávil 28 let! Každopándě si tam udělal malý přístřešek a pícku na ryby. Děkujeme mu, nahazujeme udice a roztápíme pícku. Za chvíli už se pro nás dělá 18 pstruhů. K tomu taháme jednu rybičku za druhou na udici, celkem 21, nebo 22, počty se nám různí. Baví nás to. Děkujeme za dary vody. Potom jdeme na průzkum mělčiny kolem ostrova, a pak i pevniny ostrova, vybaveni vlastnoručně nalezenými a ořezanými dřevěnými mačetami. Cestu si totiž musíme prosekat kopřivami. Rychlá svačina a už se brodíme zpět na pevninu, abychom stihli rodiče.

Ve středu jdeme zjistit něco o Ronje, dceři loupežníka. Objevujeme nefalšovaný loupežnický hrad a poklad. U pokladu je vzkaz, že si mužeme vzít čokoládové mince, ovšem jen za opravu hradu. Vrháme se do díla.  Každý pak dostane za odměnu minci. Pokračujeme dál, hledáme, kde Ronja teď bydlí. Nalézáme místo na oběd a objevujeme lesní chatu s ohništěm. Ronja tam není, tak si znavení děláme na ohni oběd a chvíli si odpočineme. Jdeme dál, sestupujeme do soutězky Kejné, kde nás napadnou divoké vosy a několik z nás pobodají. Dáváme se na ústup a útěk. Nejvíc postižená je Johanka, žihadel dostala celou řadu. Ošetřujeme jí, je fakt statečná. Vydáváme se na cestu do tábora. Cestou jsme ještě objevili malou jeskyňku, kde jsou Ronjiny věci, Ronju samotnou jsme tam ale nezastihli. Škoda. Beztak máme ale dnes dobrodružství nad hlavu.

Ve čtvrtek jdeme za Mauglím. Vyrážíme z dětského hřiště pod LESNÍM DIVADLEM, protože Mauglí byl taky dítě. Na hřišti Mauglí není. Brzy ale nacházíme první stopy, lana a liany zavěšené mezi stromy. Zkoušíme Mauglího přechody mezi stromy, houpačky, liany. Někdo přejde, někdo spadne, všichni obstojí. U Sochorových rybníčků si děláme oběd na ohni, přecijen nejsme vlčí děti a buřty si tepelně upravíme. Pak jdeme po stopách, doslova.  Na svačinu máme plod pralesa, meloun.

v pátek doděláváme mapy ostrova na kůže a děláme táborová trička. Tiskneme na ně rybičku pro Robinsona, lano pro Mauglího, hrniček pro Ronju a Birka, půjčené z jejich jeskyňky. Druhá skupina vyrází stavět skrýš do lesa na místo, kde nám potok vyplavil předměty. Odpoledne připravujeme oheň a hady, které si s rodiči odpolende opečeme na ohni. To bude překvapení!

Za účast všem dětem děkujeme my průvodci.

fotky z tábora zde

pondělí 13. červenec

Poslední týden letní školky

• Školka

Máme za sebou poslední týden letní školky v tomto roce. Počasí nám celkem přálo, ale užili jsme si i trochu deště. Hodně jsme si hráli, zpívali, odpočívali, svačili..prostě jsme dělali vše. co nás baví ;-) V pátek jsme náš společný čas zakončili dobrodružnou cestou za pokladem. Cestou se z nás na chvíli stali holoubci a třídili jsme semínka, nebo jsme z řeky zachraňovali nezbednou kravičku, která neodhadla svoje síly a málem odplavala až do Radotína, hledali jsme rozsypané korále atd. Poklad jsme nakonec našli a ještě jsme se stihli ocachtat v řece.

Jak jsme se měli se můžete podívat ZDE.

pátek 10. červenec

Volání divočiny, příměstský tábor, LMŠ Na dvorečku, 7.7.-10.7. 2020

• Lesní MŠ Na dvorečku

První den nám míček pomáhá zorientovat se ve jménech a sourozeneckých dvojicích. Místní to na Dvorečku znají, ale nováčci či jednoročáci se orientují podle Petrovy mapy. Začínáme úklidem, ať máme čistý stůl i štít. Stezka mocného brdského ducha Fabiána nás vede na Pišťák. Cestou zuřivě hrajeme hru Šiškovaná. Jedno káně nad námi symbolicky piští během oběda, který s láskou připravil Robo. Po obědě se dorážíme borůvkami a přitom si čteme o Fabiánově družce XY. Bloudíme kolem Babky a nemineme ani Osadu vzpomínek, trampský symbolický hřbitov. Vzpomeňme aspoň Marcelu, přezdívanou Princezna. Na zpáteční cestě se krmíme třešněmi a nalézáme ztracenou lahev. Proto jsme se vraceli po stejné trase. Je to první den: učíme se chodit a pít. Zpíváme do kroku Okolo (čehokoliv). Na Dvorku vaříme čerstvý čaj z cestou nasbíraných bylin. I rodiče ochutnali. Jak Robo s Petrem do lesa volají, tak se děti z divočiny ozývají.

Ve středu se setkáme po čundrácku na nádraží. Řevnické náměstí ožije naší olympiádou. Křížem krážem od lípy k lípě až k zavěšení na borovici. Co nejdýl. Cesta autobusem je plná zákrut, takže zezelenaly nejen děti, ale i Petr byl jako sedma. Vystoupili jsme právě včas. Za pár kroků si ti šťastnější už na závoře hrají na netopýry. Ti míň odolní se srovnají až během svačiny. V Solvayových lomech se cestou po úzké koleji opět nadýcháme dieslových vůní. Pevný dempr či lanový bagr za to však stojí. I kola větší než my. Ta tam je doba, kdy práce byla fyzická a riskantní. Jeskyně Arnika je za pevnou mříží a odolá naší zvědavosti. Dnes obědváme U krobiána, kuřátko s pečeným bramborem a oblohou. Jak vojáci se vzdalujem po sinici v les a lom. Zlato, stříbro, dřevo – Robo chodí vlevo. Řežeme bezpečnými noži. Během prvního deště se rozvinuly osobní příběhy sirkových krabiček. Sdílíme je po svačině na srbském nádraží. Někdo v nich bude pokračovat celé léto. U rodičů jsme dřív než řekneš: “Borůvkový koláč!”

Ve čtvrtek přestupujeme z vlaku na vlak. I náš psí průvodce Carlos to zvládá. Miluje vodu, takže hned za malinovou bonanzou poněkud zrezne. Jsme v údolí silně železitého potoka. Posedáváme na lanech, co Petr snová jako pavouk. Nasloucháme vodopádu a stádu skotu. Cpeme se opět třešněmi, ale hospodský oběd v nás taky zahučí. Hýskovské koupaliště je jen naše, protože místní se zalekli rozmarného léta. Carlos dostal ve vodě világoš od otce labutí rodiny. I vodáci se k sobě chovají drsně. My jsme mírní jako luční kvítí, i za stolování jsme v těchto dnech chváleni. Vzájemný respekt přeje novým vztahům mezi námi. Svačinou je nám mramorová bábovka. Hahaha, hahaha – špinavá je Praha.

Poslední bývá pátek. Nad Dvorečkem se vznáší pracovní, činorodá nálada. Běháme orienťák podle mapy. Škrabeme a krájíme brambory, činíme se o vlastní oběd. Robo ho vaří už od půlnoci. Vyrábíme fáborky. Po svačině utíkáme na louku. Střílíme z luku do dálky, aportujeme šípy. Koupeme se zas v Berounce, plaveme proti silnému proudu. Po obědě si čteme japonské příběhy, které podivně korelují s našimi táborovými zážitky. O sněhulákovi, o kapse.. utíkáme raději do lesa, k potoku. Hrajeme si s míčkem, míčem, boxujeme, uhýbáme větvím, vozíme se na vozíku, přetahujeme se a učíme se prohrávat. Na Dvorku se s rodiči dělíme o guláš, hrajem karty a fotíme se: Kdo chce zas za rok tohle všechno, zvedá ruce!

pondělí 06. červenec

Loučíme se letní školkou

• Rarášci
  • Školka

V úterý skončil další školní rok. Byl jiný, v mnoha ohledech. A přesto všechno v něm nechybělo to základní, to, co milujeme na naší školce – humor, pohoda, dobrá nálada, vůně ranní kávy,  blbnutí s dětmi, výlety, kamarádství, mazlení, klid, objímání, energie, která bourá dům…

Od středy do konce tohoto týdne si ještě dopřáváme pro přihlášené letní školku. V minulém týdnu tu bylo cachtání v Berounce, zmrzka, piknik, vyrábění strašáka, aby odehnal ptáky, kteří se nám snaží vyzobat právě zasetou trávu. Zobou dál, strašák jim je úplně volný! :-)

Děkujeme za vaši celoroční podporu, když nám nebylo zrovna do zpěvu, užívejte si léto, těšíme se na vás 1.září! Tým školky Jeden strom

Na pár fotek se podívejte ZDE

pátek 03. červenec

Opičáci, hurá na prázdniny :-)

• Škola

Tak je to tady, Opičákům se úspěšně podařilo zakončit další školní rok. V mnohém byl jiný, než jsme si ho představovali, ale určitě jsme si ho společně moc užili :-) Poslední týden jsme trávili tak, jak se nám zrovna chtělo. Vyrazili jsme ještě na jeden výlet na kole. Dojeli jsme až do lanového centra v Braníku. Děti tedy nejen najeli 28 km na kolech, ale v mezičase lezly po lanových pyramidách. Byly tedy v pohybu opravdu celé dopoledne:-) Úterý jsme věnovali malování. Děti si vybraly anilinky. Nejvíc děti zaujalo abstraktní umění :-) Středu a čtvrtek už jsme se jen koupali a opravovali hmyzí domek. Se školním rokem jsme se společně rozloučili ve čtvrtek odpoledne na pozemku u řeky. Proběhlo společné tvoření, divadlo a rozdali jsme si vysvědčení. Kdo měl náladu a odvahu, přespal s námi na pozemku. Ani noční déšť nám společné přespání nepřekazil, nejsme přece z cukru ;-)

Jak jsme se měli se můžete podívat zde.

čtvrtek 02. červenec

Mazáci zakončili školní rok

• Škola

Poslední dny tohoto školního roku, poslední dny třetí třídy, polední dny spolu a užili jsme si je naplno. Výletovali jsme na kole i pěšky, koupali se, užívali paddleboardy, lelkovali, počasí nám přálo, jednoduše jsme se měli skvěle a užívali jsme si poslední společné dny. Týden jsme završili Svatojánskou slavností na pozemku u řeky, kde jsme si užili spoustu legrace i tvoření. Se svým představením za námi přijel kejklíř Vojta Vrtek. Některé „kejkle“ jsme si mohli sami vyzkoušet. Během odpoledne jsme si rozdali vysvědčení, s úsměvem a radostí. Společně jsme pak na pozemku přespali a v pátek dopoledne nás už čekalo jen dopoledne plné lelkování, uklízení, loučení a pohody. Na shledanou ve čtvrté třídě!

Jak jsme se měli v posledním týdnu se podívejte ZDE

úterý 30. červen

Loučení u Brouků

• Škola

A je tu konec roku. Prázdniny začaly. Máme za sebou poslední týden s Brouky dohromady. Byl to skvělý týden, zakončený vzpomínkami, bilancováním i velkým dojetím! Přeji všem dětem, jejichž cesty míří na gymnázia či jiné školy, otevřenou mysl, pozitivní myšlení a srdce na správném místě. Některé z vás uvidím v září a některé z vás snad někdy na akci v Jednom stromě! Těším se na vás! Krásné prázdniny a hodně štěstí!

Brouci v posledním týdnu

pondělí 29. červen

Veveřáci na prázdninách

• Škola

Je za námi poslední týden tohoto školního roku. Poslední dny, které jsme strávili v roli prvňáků. Od září už totiž nebudeme vyjukané, malé a nesmělé Veverky. Ne, ne…. My už totiž budeme ostřílení druháci. A jaké ty poslední dny vlastně byly? Dalo by se říct, že už dosti prázdninové. Pondělí patřilo hlavně užívání si prostor školy, hraní různých stolních her a také samozřejmě úklidu. To abychom si přes prázdniny ve škole nic nezapomněli a nic nám při prázdninovém dobrodružství nechybělo. Museli jsme také zkontrolovat naše vajíčko, co že se to z něj vlastně klube. Je to zcela zřejmé. Bude to dinosaurus. A ne ledajaký. Pomalu, ale jistě dostává velké rozměry. Tak doufáme, že mu ten kýbl s vodou bude rozměrově ještě pár týdnů stačit. :) V úterý jsme vyrazili na kolo směr Biotop. Počasí nám přálo, takže jsme si mohli užít krásný polojasný den u vody. Jezdili jsme na klouzačce, hráli si s vodou, stříkali na sebe pistolí, hráli jsme na dece různé hry a ti odvážnější si vyzkoušeli i skákání šipek či hřebíků z mola. Byl to zkrátka den jak malovaný. A protože se nám u vody hodně líbilo, rozhodli jsme se k ní vyrazit i ve středu. Na pozemek jsme tentokrát s sebou vzali i paddleboard. Kdo chtěl mohl se koupat, koho bavilo malovat našel si omalovánky či kus bílého papíru a jiní zase pluli odvážně po řece Berounce na paddleboardu. Objevovali různá zákoutí, smáli se a bavili. Další den s nádechem prázdninové atmosféry. Hlavní událostí posledního červnového čtvrtku bylo samozřejmě velké vysvědčení a vše , co k němu patří, ale nepředbíhejme. Dopoledne jsme si užili ještě poslední anglický den. Počasí se vydařilo náramně a i podle kalendáře k nám tento týden přišlo léto. Vyrazili jsme tedy do luk nad Černošicemi. Byl to pořádný výšlap do kopce, tak jsme ho  prokládali častými přestávkami s občerstvením. Již jsme nikam nespěchali. Čekaly nás pohodové hry v angličtině, hledání melounovitého pokladu a piknik v kraji vonícím senem a zralými třešněmi. A jak to bylo dál, to Vám poví už Terka. :-) Odpoledne pak přišla na řadu Svatojánská slavnost. Hrálo se a dovádělo. Pilo, jedlo, hodovalo. Vysvědčení nechybělo. I divadlo dokonce bylo. U ohníčku povídalo. Pod stanem či pod širákem, to se nám to dobře spalo. A pátek? To už se jen lelkovalo, uklízelo, dovádělo. Zkrátka dobře nám tu bylo. A taky bude, v příštím školním roce. Ale teď už vzhůru za pořádným prázdninovým dobrodružstvím. Tak zase v září. AHOOOOOJ!!!!!

Na hrstku fotek se můžete podívat zde

neděle 28. červen

Korále z jeřabin (41. týden v Habroví)

• Lesní MŠ Na dvorečku

Pondělí. Pracujeme po dlouhé době s tyčemi. Hop, byl jeden strop. Řežem dříví na večer. Svačíme v Galerii a drápem se na kopec. Lezeme po šikmém stromu. Nudíme se. Sesouváme se ze svahu jako lavina. Traverzujeme mezi stromy. Závodíme na dvě chlapecká a jedno dívčí místo. Nasloucháme příběhu a xylofonu. Strojíme se na slavnost. Hlavně předškoláci.
Úterý. Statečně šplháme do výšin, pod dubem za dubem skoro potkáváme loupežnickou bandu. Ještěže se některým z nás na krku houpou ochranné amulety z jeřabin! Cestou zpátky na Dvoreček plánujeme, jak se s loupežníky skamarádit a jak jim pomoci. Máme nejen pro strach uděláno, ale navíc dobré srdce! Odpoledne hrajem s předškoláky logopedické hrátky, závěrečné žvýkání je nej!
Ve středu houpy hou na hřišti a pak alou vzhůru na Kamennou. Jak se může skála rozlomit? A co je pod ní? Spoustu otázek rozptýlil borůvkový ráj. Sbíráme jako diví a vracíme se z výletu maskovaní do modra.
Čtvrteční loučení, pro některé předškoláky i průvodce poslední den ve školce.. Počasí nám tak přeje! Užíváme si dosyta lesních zákoutí se sluncem i chládkem, šťovíkovými plantážemi a větvovými domky.
Pátek. Učíme Stodoláky Hop, byl jeden strop. Běžíme přes louku k řece a padlé vrbě. Sbíráme pásovky keřové. Lezem po lanech. Nasloucháme příběhu. Uklízíme.

1. stránka z celkem 17012345...102030...Poslední »