Aktuality

pátek 12. únor

Mazáci a sníh za okny

  • Škola

Další týden on line vyučování máme za sebou. Z oken vidíme sněhovou pokrývku a alespoň během přestávek a odpoledne si můžeme ve sněhu zařádit. Je to fajn, pohybu je během výuky opravdu nebývale málo. V češtině jsme se věnovali hlavně určování mluvnických kategorií, které jsme trošku pozapomněli a také koncovkám podstatných jmen. V matematice jsme si zase zakrokovali, zarýsovali a seznámili jsme se s římskými číslicemi. Ve vlastivědě jsme se hledali podobnosti a rozdíly v různých evropských městech se zachovalými středověkými památkami.

V angličtině jsme procvičovali celý den pomocí zábavných kvízů a miniher na webu Word Wall. Všechny aktivity se týkaly témat Daily Routine and Time telling, kterým se v posledních týdnech věnujeme. Děti přiřazovaly obrázky k frázím, odhalovaly správně napsaná slovíčka, prošly kvízem a mnoho dalšího.

V přírodovědě jsme se absolutně vyčerpali intenzivními diskusemi nad významem lesa. Bádali jsme tak důkladně, že jsme se od tvorby kyslíku dostali k fotosyntéze a od ní k dýchání rostlin, které, jak už dobře víme, není opakem k našemu dýchání. Kromě botanických záležitostí jsme nakoukli do záležitostí zoologických a společnými silami vcelku obstojně poznali více než 20 druhů zvířat.

Podívejte se na naše ztvárnění funkcí lesa.

pátek 12. únor

Carne vale(23.týden v Habroví)

  • Lesní MŠ Na dvorečku

Prohýbáme se pod tíhou sněhu. Divadelní šatna ožila rekvizitami a líčidly. Masopustní a divadelní masky splývají. Diváci jsou vyhastrošení víc než herci. Hladové herce je nejlépe krmit čerstvými koblihami. Masopustním průvodem těšíme blízké okolí, honí nás medvěd. Zpíváme z plna hrdla.

Masopust držíme, nic se nevadíme…

Sáňkujeme, co se do nás vejde, soutěžíme kdo dojede dál. Po řece plynou stále větší kry. Slavíme narozeniny, gratulujeme oslavenci, zpíváme tematickou píseň. Spouštíme do bříšek asi kilometr dlouhou vinnou klobásu. Propečenou do křupava. Vzýváme rampouchy, odklízíme sníh, sypeme cestičky. Odtloukáme ledt. Malujeme zimní motiv. Jezdíme na kobyle.  

Dvanáct je měsíců a každý z nich jinou čepici nosí….

pátek 12. únor

Stromáci v polovině února

  • Škola

Týden od 8.2. byl u Stromáků ve znamení desetinných čísel. Zkoušeli jsme zlomky převádět na desetinná čísla a naopak, zaokrouhlovat je a sčítat. V českém jazyce jsme opakovali všechny pravopisné jevy, zápis souvětí a slovní druhy. A hlavně jsme se věnovali svým příběhům, které vznikli částečně při volném psaní a částečně při práci s dětmi. Některé příběhy jsou tak zábavné a skvěle napsané, že budou součástí našeho sborníku, který dáme do konce roku dohromady. Ve vlastivědě jsme se věnovali národnímu obrození a kulturním osobnostem tohoto období. Seznámili jsme se K. J. Erbenem, jeho Kyticí. Balady- horory nás velmi zaujaly. Věnovali jsme se porozumění básně Vodník a shlédli jsme tuto baladu i ve filmovém provedení. Seznámili jsme se s Matějem Kopeckým, Josefem Kajetánem Tylem, divadelní hrou Fidlovačka a vznikem české státní hymny.  Zaměřili jsme se na český jazyk 19. století, který byl pod tlakem němčiny, objevovali jsme tehdejší české novotvary. Zkoumali jsme dobovou vedutu, která zachycovala obraz Malostranského náměstí, a snažili se z ní vyčíst, co dělali lidé ve městě v 19. století. V přírodovědě jsme nejprve prověřili svalovou a dýchací soustavu (výsledky pošlu rodičům na email). V poznávání lidského těla jsme poté pokročili k trávicí soustavě. V rámci skupinové práce jsme vytvořili společnou prezentaci jednotlivých částí trávicí soustavy a naučili se přitom pracovat i s novým nástrojem Jamboard.“ 

Podívejte se na zdařilý komiks, který je výsledkem našeho volného psaní

IMG-20210209-WA0004

pátek 12. únor

Zasněžení Veveřáci

  • Škola

Týden plný sněhu a zimních radovánek je za námi. Co nového jsme se naučili, v čem jsme se zlepšili a co jsme trénovali?….Český jazyk se nesl v duchu opakování. Ukotvovali jsme psaní dě, tě, ně, bě, pě, vě. Trénovali jsme to pomocí různých cvičení, her, doplňovaček a hádanek. Četli jsme kratší i delší texty. Doplňovali a vraceli zpět na své místo háčky a čárky. Poznali jsme pohádku o Křemílkovi s Vochomůrkou a zkoušeli namalovat hodiny s kukačkou. Neopomněli jsme ani na psaní nevázaného i vázaného písma. Něco nám jde lépe a něco hůře. Nevzdáváme se a trénujeme dál. V matematice jsme se zaměřili na různé druhy tabulek. Počítali jsme správná čísla ve sčítací tabulce. Hledali kolik kol má určitý počet aut nebo motorek a kolik kol mají dohromady. Po delší době jsme také vytáhli pravítko. Nejdřív jsme zkoušeli odhadovat délku různých věcí, hledat věci, které jsou podle nás dlouhé např. 5, 10 nebo 20 cm. Pak jsme je skutečně měřili a byli jsme velmi překvapeni jak moc blízko nebo daleko je náš odhad. Když bylo doměřeno, využili jsme pravítko pro rýsování. Spojovali jsme body např. od 1 – 20 a vznikali nám tak pod rukama různé obrázky. Trénovali jsme i nadále počítání do 100. Zatím sčítání a odčítání desítek a sčítání a odčítání bez přechodu přes desítku. Seznámili jsme se během počítání i se závorkami. Už víme, jak na ně a nedělá nám to nijak velké potíže. Hudební výchova patřila novince. Už umíme celou oktávu, bylo tedy na čase si to zkusit na hudebních nástrojích. Využili jsme k tomu boomwhackery. Zkoušeli jsme na ně zahrát celou stupnici odspoda nahoru a odshora dolů. vše jsme povýšili ještě o trochu výš, když jsme se společnými silami jako orchestr opřeli do písně Kočka leze dírou. Zatím nám nota sem tam uteče, prodlouží se nebo je mimo rytmus, ale na poprvé to rozhodně nebyla ostuda. Když už sezení v lavici bylo dost, vyběhli jsme za sněhem ven. Jen tak na přestávku nebo za učením na pozemek. V anglickém jazyce jsme začali novou lekci Happy Faces, kde jsme se naučili pojmenovat části obličeje. Vysvětlili jsme si jednotné a množné číslo. Učíme se říct, jakou máme barvu vlasů „I’ve got…“. Procvičili jsme si hláskování a zahráli několik her na zopakování předešlé lekce. Vše jsme zakončili v pátek projektovým dnem „Od pramene po oceán“. Povídali jsme si o vodě, pracovali s glóbem, atlasy a mapami. Ztvárnili jsme cestu kapky z Berounky až do moře. Poté jsme si vysvětlovali, co je to koloběh vody, zkusili jsme si malý experiment, který budeme dopozorovávat ještě v pondělí, A na závěr jsme si i na koloběh vody zahráli. Byl to zkrátka vydařený týden.

Na fotky z mrazivého týdne se můžete podívat zde

pátek 12. únor

Vrabčáci, sníh a masopust

  • Škola

Letošní zima nám dělá radost a naděluje nám sníh, my jsme si  ho opět mohli užívat. Ale i masopust se blíží ke svému konci, tak se vedle zimních radovánek, a samozřejmě i učení, chystáme na masopustní rej. Dokonce jsme si na to vyrobili bubínky a některé tradiční postavy si namalovali. V prvouce se teď zabýváme vlastnostmi nejrůznějších materiálů – děláme s nimi pokusy a zkoumáme je ze všech stran – pozorujeme jak reagují s vodou, zda jsou průsvitné, zda přitahují magnet, zajímá nás jejich ohebnost i tvrdost… Je to zábava pro všechny. V ČJ jsme se naučili nová písmena a vyzkoušeli si napsat první diktát, děti se s touto těžkou disciplínou popraly opravdu statečně. Dočetli jsme první díl Paní Láryfáry a děti si odhlasovaly, že ve čtení chtějí pokračovat, není divu, často se v příbězích nacházejí, ale samozřejmě jen trochu :-) Matematika je čím dal tím složitější, ale i zábavnější a někdy dětem nechystá  opravdový rébus, ale na nás si nepřijde! Ve fotogalerii se můžete přesvědčit na vlastní oči, že uplynulý týden byl opravdu pestrý - ZDE.

neděle 07. únor

Náš nový kamarád Karel se srdcem trochu v kalhotách

  • Školka

Ano, je to tak. Máme nového kamaráda Karla. Je trochu šlachovitý, kostra je mu vidět. Ale má všechny kosti na správném místě! Dokonce i žaludek, střeva – včetně toho slepého, a srdce, přátelé, srdce má veliké a jelikož špatně drželo lepidlo, spadlo mu trochu do kalhot! :-) ) Tohle všechno platí o našem novém kamarádovi z papíru, nicméně všechno, co na sobě má, naše děti už od tohoto týdne znají. 

Každou kost, kterou si samy nahmataly, tak Karlovi přilepily na jeho tělo. Na to, jak a kudy prochází jídlo od doby, kdy ho polkneme, jsme si vytvořily výbornou „opičí dráhu“, v určité chvíli dokonce musely působit žaludeční kyseliny, a tak děti dostávaly v žaludku zásah rozstřikovačem (s vodou, nebojte) :-) . A když přišlo na řadu srdce, zasáhlo to i srdce pedagogů. Když vidíte, jak si jedna holčička po pobíhání v herně přiloží opravdový fonendoskop ke svému srdci, rozzáří se jí oči a řekne: „Poprvé slyším své srdce bít!“, tak se vám naopak nějak stáhne váš krk. A když dáte kontrolní otázku: „Proč říkáme srdci pumpa? Co pumpuje?“ a jeden kluk vám se zasněným výrazem řekne: „Lásku“, tak zjistíte, že máte dělat co s krkem, ale i s očima…

Na Karla a ostatní fotky se podívejte ZDE

sobota 06. únor

Na blátě(22.týden v Habroví)

  • Lesní MŠ Na dvorečku

Poskakujem po jinovatce. Svačíme beze slova. Poznáváme vodní ptáky. Zpíváme a tančíme masopustně, carne-vale. Rozbíjíme ledt. Dírkujeme zátky, navlékáme na drát, boucháme o zem vozembouchem. Čteme pohádku od zbraslavského Vladislava Vančury. Sníh se rozpustil do našich vzpomínek a do očí nám vstoupilo bláto. Kéž ještě mrzne. Zvykáme si na nového kamaráda. Zdobíme si Habroví, vyrábíme masopustní kostým z triček. Hrajeme Na medvěda. 

Ty medvěde chlupatý, máš kožich až na paty,

rychle rychle utíkej, všechny si nás pochytej.

Jedna, dva, tři, čtyři, pět, začni chytat právě teď!

sobota 06. únor

Únor bílý, pole sílí…no, Stromáci doma spíš chřadnou

  • Škola

Další týden distanční výuky, další týden před počítači. Už nás to moc nebaví. Přesto se držíme a makáme. V matematice jsme se věnovali desetinným číslům a ověřování výstupů z tématu zlomků. V českém jazyce jsme dokončovali téma vzorů přídavných jmen a užili si volné psaní a hraní s asociacemi. To nás dost bavilo. Ve vlastivědě jsme ukončili téma objevů 19. století a začali se zajímat o Národní obrození- hráli jsme si se slovy jako nosočistoplena, citoň nebo cucka. Přírodovědu jsme začali rozcvičkou a poznávačkou našich svalů. Zopakovali jsme svalovou soustavu a jednotlivé typy svalů. Podrobněji jsme si vysvětlili dýchací soustavu, její jednotlivé části i to, jak funguje samotné dýchání a naše bránice. Následně jsme začali poznávat srdeční soustavu, nahmatali a změřili jsme si srdeční tep, zkusili najít doma lékárničku a uvázat tlakový obvaz. 

pátek 05. únor

Opičáci počítají a krouží, až se z nich kouří

  • Škola

Druhé pololetí jsme odstartovali skoro jarním počasím. Mohli jsme tedy vytáhnout učebnice i na pozemku u řeky. V tomto týdnu nás čekalo v učebnicích mnoho nového a čerstvého vzduchu není nikdy dost. Trochu jsme si prohloubili znalost podstatných jmen a seznámili jsme se s vyjmenovanými slovy po V. V matematice jsme otevřeli druhý díl pracovního sešitu a hned na první straně jsme narazili na cvičení, kterému jsme nakonec věnovali dva dny, abychom si byli jisti, že jsme si jistí :-) . Myslím, že o korunách a dvoukorunách se nám bude ještě dlouho zdát. Ve čtvrtek jsme si dali ještě trochu větší výzvu. Konečně jsme vytáhli z penálů kružítka. A bylo…na začátku byla radost, pak trochu zmatení a i trochu vztekání. Věřím, že nakonec všichni své kružítko zkrotíme!

Do angličtiny jsme se vrhli opět radostně a konečně završili čtvrtou lekci s tématem jídla. Další prověřovací test dopadl také  skvěle, většina Opičáků dosáhla maximální počet bodů nebo těsně pod. Jídlo nás prostě inspiruje! Naši pokročilejší spolužáci si ještě návdavkem stihli vyhledat informace z článku o různých druzích britských snídaní. Hodně nás opět bavilo přehrávání komiksového příběhu Colin in Computerland, part 3, kdy jsme se už navzájem hlídali i v přesnosti zapamatovaného textu. Pro část Opičáků je ale stále trochu oříškem čtení a bylo by užitečné vždy přečíst všechny texty lekce ještě doma. Není jich mnoho. Používání vět I like….I don´t like….už máme docela usazené v ústní i písemné podobě, a tak jsme si je ještě užili při poslechu hudebních ukázek a vyjadřování osobních preferencí v oblasti hudby.

Jak jsme se měli se můžete podívat zde.

pátek 05. únor

Mazáci a první týden nového pololetí

  • Škola

V tomto týdnu jsme v českém jazyce procvičovali zejména určování vzorů rodu mužského, ale čas jsme věnovali i skloňování a určování dalších mluvnických kategorií. Pro matematiku si každý z nás vytvořil svůj vlastní krokovací pás, našli jsme malé figurky a při krokování před kamerou jsme dokrokovali až do záporných čísel. A jak je to s tím krokováním s otočkou? Pořád ještě nám není úplně jasné, proč značí mínus před závorkou. Nevzdáváme se a krokujeme a krokujeme. Ve vlastivědě jsme se prošli středověkým městem. Rozrůstáním měst, gotickou architekturou a důležitostí některých staveb jsme strávili celou hodinu vlastivědy.

Při angličtině jsme začali téma Daily Routine. Bavili jsme se o tom, co se obvykle děje během našeho dne. Seznámili jsme se s mnoha novými slovíčky / frázemi, které se s tématem pojí, děti si je napsaly do slovníčků. Při práci se sdíleným dokumentem s obrázky jsme procvičili tvorbu vět, které tyto slovíčka obsahují (I get up at….I have breakfast at…) Na konec jsme si zahráli hru se spellingem, abychom po delší době i ten zase zopakovali.

V přírodovědě jsme si prohlubovali znalosti o ekosystému les. Zahráli jsme si jsme si několik her, které nám v tom pomohly („kimovka“, „jsem, beru“) a společnými silami jsme otevřeli téma „Funkce lesa“. Skupinové diskuse probíhaly natolik intenzivně, že se nám podařilo vyvodit 10 funkcí, které správný les dokáže zastat.

10. stránka z celkem 197« První...89101112...203040...Poslední »