Aktuality

pátek 14. únor

Mazáci na začátku cesty k chlebu

  • Škola

V pondělí jsme se větru nezalekli a vyrazili jsme do Toulcova dvora na program Cesta k chlebu. Vytvořili jsme obrázkový film i s titulky o tom, co vše se děje s polem, než na něm vyroste a uzraje obilí. Obilí jsme si zkusili vymlátit, umlít, prosít, založit kvásek a upéct svůj vlastní chlebíček. To vše bylo protkáno hrou, samozřejmě tématickou. Počasí nám naštěstí přálo, foukalo jen maličko a většinu dne bylo dokonce slunečno a tak jsme si mohli den hezky užít. V tomto hezkém projektu budeme pokračovat i nadále u nás ve škole. V úterý jsme po plavání pracovali každý ve své koleji správců, rádců, zahradníků, kronikářů a knihovníků. Ve druhé půlce týdne jsme se věnovali v češtině vyjmenovaným slovům, trénujeme rozlišování slov příbuzných a vyjmenovaných slov v různých tvarech a to je pro nás někdy velký oříšek. Také se učíme tvořit pěkná souvětí, hledáme kolik vět v něm můžeme najít, spojovací výrazy a vše se snažíme vtěstnat do jednoduchého grafického zápisu.  V matematice jsme se věnovali dennímu harmonogramu, který jsme si vytvořili už minulém týdnu, násobilce a přednostem v rovnicích. Už víme, kdy má přednost násobení a teď nám  výpočty zpestřily ještě závorky.

Ve středu při angličtině jsme zopakovali předložky a posunuli se k dalšímu tématu, kterým je volný čas. S dětmi se učíme mluvit o tom, co děláme. Fixujeme si spojení předložky a dne v týdnu (ON Monday,..) a tvoříme věty (On Monday, I read books. On Tuesday, I ride a bike.) S Heather se potom děti soustředily na opakování tématu Food, které obsahuje následující slovíčka: potatoes, bread, pasta, spinach, tomatoes,  ham, chicken, fish, steak, jam, milk, cheese, chocolate, ice-cream.

Podívejte se na FOTKY

pátek 14. únor

Co dělají Brouci v únoru?

  • Škola

Brouci tento týden hodně rýsovali. Věnovali jsme se konstrukcím, jejich popisu. Je vidět, že se při rýsování pomalu, ale jistě zdokonalují. V matematice jsme začali i nové téma – ciferníkovou aritmetiku. Kde jinde ji začít než na louce. Trochu jsme se u toho zahřáli, obíhali jsme „náš ciferník“ a dobrali se k výsledkům. Na čerstvém vzduchu to jde do hlavy nejlépe! V českém jazyce jsme zase skládali básničky – vymýšleli jsme nespisovná a hovorová slova a zkoušeli na ně utvořit trochu smysluplnou báseň! :-) V úterý byl kolejní den a tak vznikl další díl časopisu Stromáček – k nahlédnutí v každé třídě, jsou krásně přesazené květiny, víme, co nám přináší družina, byli jsme se podívat, jak vzniká ilustrace ke knize a kolej správců zase o kousek pokročila s broušením dveří. Ve čtvrtek byl projektový den na téma voda. Byl plný pokusů – květiny nám „modrají“ na okně. Zkoušeli jsme povrchové napětí i co plave a nikoliv. 

Koukněte na fotky

pátek 14. únor

Kde jsou Veveřáci?

  • Škola

Tato otázka vyvstala hned první den tohoto týdne. Chvíli jsme měla pocit, že si ze mne snad dělají legraci a hrajeme bez mého vědomí na schovávanou. Nebylo však tomu tak. Postihla nás chřipková vlna a jeden Veveřák po druhém ulehal do postele. Naštěstí ne všichni. S tou hrstkou přeživších jsme se mohli z vesela a velmi individuálně vrhnout na učení. Český jazyk byl naplněn poznáváním a psaním nových  písmen. Tentokrát písmena C, Č, a Š. Četli jsme příběh o Šimonovi, který žije v Klokánku a nemá maminku a tatínka. Poznávali jsme Čendu a Cyrila. Dva kluky, co mají rádi hry. Jednu si dokonce i sami vymysleli. My jsme měli možnost si jí zahrát. Po hraní byl čas na trochu procvičování grafomotoriky a písařských dovedností. Stále si musíme ukotvovat správné držení tužky. Občas máme prsty tam, kde nemají být. Luštili jsme křížovky, hledali chybějící písmenka, která nám ze slov někdo sebral a psali slova do mouky. Zvládli jsme si i přečíst a prohlížet další díl Jednostromového časopisu s názvem Stromáček. Bylo toho opravdu hodně. Matematika tentokrát patřila krychlovým stavbám, které jsme zkoušeli stavět podle pokynů či namalovaného plánu. Krokovali jsme, skládali parkety, zkoušeli se orientovat, kde je pravá ruka, kde je levá ruka a také jsme při páteční výuce venku hráli mnoho matematických her. Nezapomněli jsme si ani zahrát novou hru s názvem Sova. To jeden popisuje ostatním někoho koho si vybere, a hádá se, koho vybral. Byla to vskutku zábava. Prvouku provázelo opakování na téma Já a moje tělo. Zkoušeli jsme hledat části těla, popisovat je a naučili jsme se názvy všech prstů. Občas se nám ještě plete prsteníček s ukazováčkem. Ale to brzy dotrénujeme. :) Všechno učení jsme završili výtvarkou, ve které jsme se snažili znázornit vichřici, vítr, orkán, který se v tomto týdnu přehnal přes Českou republiku. A jak to dopadlo? Na to se můžete podívat zde

sobota 08. únor

Sovy kam se podíváš…

  • Rarášci

To vám bylo… minulý a tento týden jsme si zkusily s Rarášky integrovaný výchovně vzdělávací blok. Takzvané íbéčko. Ne, že bychom to nezkoušely už předtím, ale tentokrát to opravdu mělo znaky adaptovaného malého rarašího kolektivu, takže huráá! A hlavně, vrcholilo to báječným úterním dopolednem, kdy za námi přijely sovy. Nádherné. Chráněné a dva druhy kriticky ohrožené. V celé republice jen devadesát hnízdících párů. Už víme, že sovy vlastně moc nehoukají, otočí hlavu o tři-čtvrtě a srdíčko z peří kolem hlavy jsou uši. Že sova Hedvika byl Hedvik, protože samičky jsou vždy černě kropenaté. A ještě jedno překvapení – sovy nejsou nijak moc chytré, natož moudré! :-)

Vyráběli jsme sovičky z otisků našich dlaní a už jen vystřihnout velké soví oči nám dalo velkou práci. Už víme, proč je mají sovy velké a že s nimi vůbec nehýbají.

Taky jsme v kroužku dělali jakože máme pařáty a lovili myšku a z kroužku pak na svačinu odcházeli po větvičce… 

Pořádali jsme také večírek, v pátek jsme hráli na piánko, písničku za písničkou. Ale nejlepší byly zvuky, co piánko vydává – motorka, alarm, hasiči… Máme také začínající architekty projektující domek za domkem… Takový výživný týden to byl…

Na fotky a krátká soví videa se můžete podívat tady

sobota 08. únor

Hromnice (21. týden v Habroví)

  • Lesní MŠ Na dvorečku

Pondělí. V kruhu o hromnicích, skřiváncích a suchém únoru rozmlouváme. Zelené hromnice-bílé velikonoce. Tančíme Cos to Janku, cos to sněd. Lezeme boční stezkou k Obrázku. Čteme dramatickou pohádku o jehle. V korytu slézáme rozsochatý padlý strom. Trénujeme přenášení raněného. Nosíme lano pro strýčka Příhodu. Čteme, mikroskopujeme! Novým mikroskopem, ó my se máme.
V úterý loupeme, krájíme, strouháme, sypeme, balíme, potíráme. Prostě pečeme! Voňavý jablkový štrůdl, nakonec tři nohavice. Mňam. Pečení prokládáme výpadem proti proudu potoka. Úkol je jasný- zdolat cestu suchou nohou. V lese to voní po dešti. Čistíme koryto a stavíme hráz. Po obědě si užíváme náš první čajový dýchánek. K odpočinku dešťové kapky hrají na vrchlík. 
Ve středu vlakem a tramvají do víru městského života. Stihli jsme krom masopustního programu parkovou vycházku a dvě hřiště. A to horní v zahradě Kinských málokdo zná a stojí za návštěvu. Závěrem jsme náhodou potkali naši bývalou průvodkyni Káťu Papouškovou, která po nás posílá mnoho pozdravů. 
Ve čtvrtek jsme se pružně a vzorně postarali o naši dvorečkovou zvířenu. Verča musela nečekaně odjet pryč – pomáhat na svět jehňatům a jejich mamince ovečce. A my zastali její ranní práci. Dobře to dopadlo, dvě jehňátka jsou na světě, máme radost. I u nás očekáváme další přírůstky. Dnes jsme se rozplývali nad novorozeňátky králíčků a v ohradách už se prý také něco chystá.   
Pátek. Bavíme se o první fotografii. Zpíváme a tančíme o čertu a Káče. Dupeme po králičím do sokolovny. Rozcvičujeme se, hrajeme hru na draky, na tygra a myš, stavíme opičí dráhu. Běháme ji i pozpátku. Čteme O mašinkách. Předškoláci zadělávají těsto na smažené ratolesti sv. Doroty, patronky zahradníků. Takové kouzlo k dobré úrodnosti. K vidění na naší zahrádce. 
 

sobota 08. únor

Opičáci a krychle

  • Škola

Tento týden jsme měli za úkol obléci krychli. Na začátku se zdálo, že se nám z toho zavaří hlavy, ale nakonec jsme to všichni bravurně zvládli. Krychli jsme si nejprve sestavili pomocí párátek a modelíny. Poté jsme si zahráli na módní návrháře a oblékli jsme ji. Někdo vymyslel hned několik návrhů, které krychli padly jako ulité. Závěr dne jsme věnovali solmizačním slabikám a fonogestice.

Ve středu jsme vyrazili do Toulcova dvora, kde jsme se zúčastnili programu Co dokáže voda. Abychom naplnili potřebnou kapacitu, přidaly se k nám děti z komunitní školy Brandola. Bylo to neuvěřitelné, ale pomocí vody jsme zvládli spoustu věcí. Dokonce jsme si i vytvořili kapely a zahráli vodní koncert.

V pátek jsme pokračovali s anglickou  slovní zásobou k tématu  „ Food. (Are you hungry?)“. Tentokrát jsme se zaměřili více na psanou podobu slov. Doplňovali jsme písmenka do neúplných slov, dělali slovní hádanky a hláskovali. V pracovním sešitě jsme písemně pracovali i s větami typu I like…I don´t like…. Bez problémů jsme zvládli poslechové cvičení na toto téma. Při poslechu jsme se také seznámili s novými slovíčky a fridge, a cupboard, shopping. Nejvíce nás ale bavila výroba vlastního pexesa a společná hra s ním.

Jak jsme se měli se můžete podívat zde.

sobota 08. únor

Mazáci po pololetním vysvědčení

  • Škola

Po krátkém pololetním odpočinku jsme se sešli opět v hojném počtu a zážitků z lyžáků, hor a prázdnin bylo hodně a tak jsme si o nich museli hodně popovídat. Čas jsme ale museli věnovat i učení a tak jsme procvičovali násobilku, naučili se zaokrouhlovat a věnovali jsme se i jednoduchým zlomkům při dělení trasy na různě dlouhé úseky. V češtině jsme vymýšleli věty na zákeřné dvojice ve vyjmenovaných slovech, hledali jejich významy, psali dokonce dva diktáty a učili se skládat souvětí z vět jednoduchých. V pátek jsme vyrazili k řece a kromě učení a běhání jsme v průběhu celého dopoledne sestavovali denní harmonogram, s který budeme pracovat příští týden. Zapisovat přesné časy a činnosti nebylo pro některé z nás vůbec jednoduché.

V angličtině jsme se věnovali opakování předložek in, on, under, behind při různých hrách. Také jsme zavedli naše nové slovníčky, kde odteď budete moct najít fráze a slovíčka, která se učíme. Celý druhý blok jsme se věnovali hraní divadla; děti byly rozděleny do 3 skupinek a podle scénáře měly za úkol divadlo secvičit. Velká pochvala patří všem, jelikož se úkolu zhostili všichni hodně statečně i přes jeho velkou náročnost! S Heather se věnovali opakování pokynů ve třídě (sit down, come here, draw, listen, point…) Následně kreslili obrázky zvířat s popisem, např. „A gorilla eating grass.“

FOTKY

pátek 07. únor

Korálky, mňamky, knoflíky(21.týden Stodola)

  • Lesní MŠ Na dvorečku

Pondělí u krmítek. Vyběhli jsme k závoře a ještě trochu víc nahoru. U krmítek jsme se nasvačili a hráli své oblíbené hry na oblíbených místech. Stavěli jsme domečky, opravovali mixér a stroj ma bonbóny a nechyběli ani kočičky a pejskové, policajti a zloději. Cestou zpět jsme potkali krásné sněženky, ale machři ti byli někde schovaní. Ani se nechce věřit, že je začátek února.

V úterý jsme vyrazili do Prahy do Zemědělského Muzea na Letné. Připomenutí si pravidel bezpečnosti na cestách, cesta vlakem a tramvají. Zábavné samo o sobě. A pak už ta obrovská budova skýtající toliko parádních věcí. Svačinka i oběd v teple a suchu. Navštívili jsme rybářství, gastronomii a traktory a byla škoda, že času nebylo víc. Bylo to super!

Ve středu  jsme mohli pozorovat nejrůznější druhy počasí. Pršelo, sněžilo, svítilo slunce, foukal vítr. Ani to nás neodradilo a stejně jsme se vydali do lesa. No moc dlouho jsme tam nepobyli. Děti nás nalákali zpět do jurty, i kafíčko byly ochotné nám průvodcům slíbit :) V jurtě jsme si hráli se stavebnicemi anebo navlékali korálky. Pak jsme ještě oslavili čtvrté narozeniny Jonáše. No a dort, ten jsme slupli jako malinu. Byl totiž malinový.

Čtvrtek. Keramika a lámání ledu. Od nádraží putujeme ulicemi Řevnic. U ZUŠ-ky čekáme na opozdilce a před keramikou se ještě nasvačíme u rozmrzající fontány, která nás láká …. Naštěstí nám Robo nedovolí do ní skákat, jinak bychom tvořili portréty vodních živlů namísto stodolácké partičky. Všechno jsme si vynahradili cestou na Dvoreček. Louže, voda, led a bláto… šťastné děti lesní školky. No a po obědě jsme to všechno vytančili na společné tancovačce s kouzelným ukulele a s Anežkou jsme (předškoláci) vytvořili barevné pexeso ze žaludových kloboučků. Prostě tvořivý den jak vyšitý.

Pátek. Opekání jablíček a kváskového chleba. Vyrazili jsme k obrázku Madonky s Ježíškem. Zalezli kousek do lesa, kde jsme si pohráli, opekli pár jablíček a kváskový chléb na ščidínku. Stázka si dokonce ohřála  kousek svačiny. Pak jsme se vydali rezkým krokem zpět do jurty. Moc nás nebylo a v jurtě se nám dobře lenošilo. Klasický pátek. 

 

 

pátek 07. únor

Začátek druhého pololetí u Brouků

  • Škola

Brouci nezačali nové pololetí úplně dobře. Velká část z nich nepřinesla úkoly, které měli na uplynulý týden a tak kromě učiva v tomto týdnu museli stihnout i vše předtím. Opakovali jsme již naučené, zkoušíme zrychlit pamětné počítání a hráli jsme si s nespisovnou češtinou. Je zábavné objevovat nová slova! Ve čtvrtek vyrazili do Zemědělského muzea. Děti se dozvěděly obecné informace o vodě na Zemi a ve vesmíru, procvičily názvosloví (pramen/studánka, jezero/rybník, mokřad, atd…), prošly si výstavu (vodní vír, model mlýnského kola a model přečerpávací vodní elektrárny) a vyzkoušely si několik jednoduchých pokusů. 

Koukněte na fotky, stojí za to! :-)

Brouci – voda

pátek 07. únor

Živé sovy a spousta her u školkáčů

  • Školka

Uplynulý týden jsme se spolu s dětmi rozloučili s tématem týkajícího se zvířat a přátelství. Znovu jsme se vrátili k příběhu Nerozluční přátelé – o sově a zajíčkovi – protože většina děti o něj přišla a ti, co ho slyšeli, ho chtěli slyšet znovu, tak moc se jim líbil. V úterý za námi přijeli ze záchranné stanice zvířat s programem Tajemné sovy, děti ani nedutaly, vyprávění bylo poutavé, plné kvízů. Sovy jsem mohli slyšet, jak nám přeletěly nad hlavou, mohli jsme je vlastně i cítit, protože díky venkovnímu dešti měly trochu mokrá křídla, mohli jsme si je dokonce i pohladit. Zážitek zkrátka neskutečný!
A dále jsme si také hodně hráli a zkoumali naše smysly. Melodické hádanky na metalofonu a poslech Vivaldiho, zaznamenávaný na papír pomocí barev, jsme si užili už v pondělí a mnoho dalších hádanek spolu s dováděním na novém závěsném systému v herně pak ve středu. Čtvrtek patřil hlavně hmatu, chuti a čichu…to byla zábava a legrace, ochutnávání se zavázanýma očima nebralo konce. A to se podívejte, jak se ti malí tvářili, když měli ochutnat citron, ocet, sůl atd. To stojí za to! V pátek jsme se houpali na novém laně zavěšeném uprostřed herny a zábava to byla prvotřídní, nicméně jsme se učili dodržovat velmi přísná bezpečnostní pravidla. A provázkem, namočeným v barvě jsme vytvořili části obrazu, který dáme příští týden dohromady. Nakonec jsme udělali speciální zápasy jeden na jednoho. Vysvělili jsme si nejdříve, že se tak učíme vnímat svou sílu a používat ji rozumně. Cílem bylo vytlačit toho druhého za modré pole. Nakonec si zápasníci podali ruce. A světe div se, nikdo neplakal, nikdo se nevztekal, všichni si ruce podali. Zapojili se dokonce i dospěláci! 
 
Příští týden vtrhne do školky masopust, hurá!
Na fotky – i krásných sov – se podívejte ZDE

11. stránka z celkem 169« První...910111213...203040...Poslední »