Aktuality

pátek 28. únor

Masopustní veselice u Opičáků

  • Škola

Tento týden jsme věnovali Masopustu. Povídali jsme si o tom, jaké je teď období, co všechno se dřív touto dobou dělo, co se děje teď. Až jsme z toho všeho dostali chuť se také trochu poveselit. Každý jsme si vyrobili tradiční českou maškaru a pustili jsme se do toho. Zpívali jsme, tančili jsme, hráli na nástroje, až se celá třída otřásala :-) Kdo chtěl, mohl si s kamarádem vymyslet vlastní tanec a nakonec nám ho předvést. Všechny byly opravdu promyšlené a vydařené! Informace o Masopustu, které jsme našli na internetu jsme pečlivě zaznamenali a přidali k tomu i svůj vlastní popis to toho dne. Nakonec jsme si dali i tradiční masopustní koblihu. Tentokrát tedy z Alberta, ale příště už si ji snad i sami upečeme.

Nezapomínali jsme ani na učení. V násobilce jsme až po uši a snažíme se ji pokořit. Zatím se nám to daří, ale nesmíme polevit! V českém jazyce jsme se tento týden dál věnovali psaní velkých písmen na začátku vět a jmen. Stihli jsme i procvičit fonogestiku, colmizační slabiky a už umíme zahrát 3 tóny na flétnu.

V angličtině jsme se tento týden tužili. Měli jsme ji totiž dvakrát, náhradou za předminule. Různými způsoby jsme nadále procvičovali a prohlubovali téma jídla. Dozvěděli jsme se trochu o původu některých potravin(nová slovní zásoba a cow, a field, a tree) a zasmáli se starému britskému aprílovému žertíku o stromu špagetovníku. Díky většímu časovému prostoru se nám i podařilo se vypravit učit ven. Ve středu nám počasí přálo, a tak jsme se hezky proběhli při slovíčkové štafetě a užili si vyhlédávání úkolů a slovíček, které jsme si před tím sami vytvořili.Užili jsme si i při přehrávání příhody Soup podle poslechu.. Nejvíce nás ale bavila předprázdninová desková hra, kterou jsme si nejprve zahráli v učebnici a posléze sami vyráběli. Slovíčka už umíme, tak jsme ještě pocvičili věty     I like…I don´t like. A až se zase zase za čtrnáct dní po prázdninách sejdeme, zahrajeme si ji i s těmi, kteří tentokrát chyběli.. Happy holiday!

Jak jsme se měli se můžete podívat zde.

 

pátek 28. únor

Masopust u Brouků

  • Škola

Brouci týden odstartovali sladce. V rámci masopustu jsme si upekli voňavé koblihy. Kromě odměření správných dávek všech ingrediencí si museli napsat i pracovní postup. Odměna byla ale chutná! V úterý  jsme měli projektový den na téma Karla IV. protáhl se nám až do pátku, kdy jsme si udělali přípravu na vitráže. Trpělivě vyřezávat obrysy do papíru není žádný med! Chvilku na louce jsme strávili nad množinami a Vénnovým diagramem. Ve čtvrtek se Brouci věnovali tématu voda a koloběhu vody v přírodě. A teď hurááá na jarní prázdniny! 

Brouci a masopust

pátek 28. únor

Mazáci a únorové jaro

  • Škola

Celý uplynulý týden zastínilo páteční učení venku. Původně jsme chtěli procvičovat násobilku, tvary podstatných jmen a slova příbuzná. To vše jsme také dělali, ale mnohem více nás zaujalo hledání poslů jara. Takhle v únoru jsme jich našli v lese opravdu  hodně. A ještě o dost víc nás bavilo zdolávat překážky. Jednou takovou byl skok přes příkop, který jsme v lese objevili. Prostě skvělá zábava, les nás baví :) V matematice jsme se stali výzkumnou skupinou, sbírali jsme data a ze všech těch poctivě nasbíraných dat jsme vytvořili společný histogram. Dokázali jsme odčítat trojmístná čísla, zdokonalovali jsme své znalosti o úsečkách a přímkách a lámali si hlavy se slovními úlohami. V češtině jsme kromě procvičování dokončovali pohádku O Červené Karkulce, kterou ale vyprávěl vlk. Výsledky byly často originální a vtipné. V prvouce jsme otevřeli téma lidské tělo. A výtvarka? Masopust, masky a anilinové barvičky!

Ve středu v angličtině jsme se věnovali opakování tématu volného času (Free time). Zopakovali jsme si aktivity a věty typu: On Monday, I ride a bike. Naučili jsme se nová slovíčka old, new, big, small. Popisovali jsme věci pomocí věty It’s (new/old/small/big…) Poté jsme se posunuli k učebnici a volně navázali na téma At the park, které s volným časem souvisí. K Procvičení nám přibyla slovíčka a boat, a skateboard, a bike, a kite, a ball, a plane. 
S dětmi jsme také hlasovali o filmu, jehož promítání proběhne v některém z týdnů po jarních prázdninách (pravděpodobně 19.3., bude potvrzeno). Do užšího výběru se dostaly pohádky/pohádkové filmy Ponyo, Grinch a Hledá se Nemo. Který film z těchto tří si pustíme vám včas dám vědět e-mailem, případně přes WhatsApp (pravděpodobně během první poloviny jarních prázdnin). Bylo by skvělé, kdyby se děti na film mohly doma podívat v češtině, aby věděly, o čem je, a mohly se více soustředit na jazyk jako takový.
 

pátek 28. únor

Veveřáci v masopustu

  • Škola

Je za námi poslední únorový týden. Přinesl s sebou mnoho nového i něco málo starého. A protože to byl navíc masopustní týden, nezapomněli jsme se pořádně radovat, veselit, divočet, jíst, pít a hodovat. Možná to teď zní, že na učení se vůbec nedostalo, ale opak je pravdou. V českém jazyce nás čekala hned dvě nová písmena – G a CH. V čítance jsme četli texty plné těchto písmen. Hledali jsme je, poznávali ve slovech, zkoušeli je slyšet na začátku či uprostřed slova. Nezapomněli jsme ani na správný nácvik psaní těchto písmen. Aby CH nevypadalo jako HC a nebo G jako C. Psaní bylo tento týden víc než dost. Nejenže jsme trénovali psaní nových písmen, čekal nás i diktát. Jeden klasický a jeden pohybový. Hledali jsme slova po škole, zkoušeli si je zapamatovat a zapsat ve správném tvaru do sešitu. Až na létající písmenka nad řádkem a některá přeházená písmena ve slovech se nám dařilo velmi obstojně. Co se nám ale stále nedaří, tak jak by mělo, je správné držení tužky. Nic nevzdáváme a trénujeme dál. :) Bloky matematické zaplnily především krychlové stavby. Máme za sebou už ve větším počtu žáků novou látku a tím jsou PLÁNY STAVEB. Už nestavíme stavby podle tabulky, ale podle plánů. V prvních momentech nám z toho šla hlava kolem, ale čím víc trénujeme, tím víc tomu rozumíme. Ke konci týdne už jsme sami s menšími obtížemi zvládli namalovat svůj vlastní plán stavby. V tréninku nebudeme polevovat a po prázdninách se k této látce vrátíme. Také se konečně dostalo na některé slovní a matematické hry. A to jak ve třídě tak při páteční výuce venku. Hledali jsme rýmy, skládali popletená slova, řešili matematické hady, krokovali jsme o sto šest, hráli živé i klasické pexeso, skládali písmena a čísla ze všeho co jsme našli v okolí. O zábavu bylo vskutku postaráno. A to i při tělocviku, kde se dostalo na všemožné míčové hry. :) Neopomeňme ani anglický den. Jaký vlastně byl? O to se s vámi podělí Iva :)

I v anglickém jazyce jsme se trochu ohlédli dozadu a zároveň udělali několik krůčků kupředu. A byly to opět krůčky radostné. Znovu jsme si připomněli pozdravy a seznamování s novými plyšáky, které si tentokrát vzala na pomoc Jolča. V názvech oblečení už jsme si prakticky všichni jisti, takže nám vybarvovací diktát vůbec nedělal problémy a zvládli jsme označit i správné množství ponožek. Hodně jsme si užili scénku, kdy jsme se převlékali za své rodiče a trénovali věty : Where is my jumper? Where is my dress?…a… Put on your shoes /Take off your hat. Naučili jsme se i novou básničku na toto téma a zahráli si detektivní hru s novými slovíčky (Cold, warm, hot – Samá voda, přihořívá). Prověřovacími cvičeními v pracovním sešitě jsme dokončili lekci a po prázdninách se můžeme zvesela vrhnout do další. Happy holiday!

Na fotky z posledního únorového týdne se můžete podívat zde

pátek 28. únor

Konec února u Stromáků

  • Škola

Konec února byl u Stromáků spojen s poznáváním České republiky, uzavíráním tématu Lucemburků, základních skladebních dvojic, násobením dvouciferným činitelem a prezentací knih. V rámci celodenního projektového dne na téma České republiky jsme se snažili do slepé mapy zanášet krajská města, hlavní toky Čech, Moravy a Slezka a hraniční pohoří. Hledali jsme v mapě nejzápadnější, nejvýchodnější, nejsevernější  a nejjižnější místo, počítali, jak dlouho by nám trvalo přejet ČR ze západu na východ, seznamovali se se základními informacemi o ČR, jako je počet obyvatel, zřízení, atd. Nahlédli jsme do Zlínského kraje a seznámili se s Tomášem Baťou. Zkoušeli jsme si obkreslovat chodidlo, jako základ pro výrobu kopyta. Měřili jsme délku chodidla a snažili se jeho strany spojit úsečkami tak, aby nám vznikl trojúhelník. Budeme s tématem České republiky pokračovat i v dalších projektových dnech. Už teď víme, že prozkoumáme Landeckou Venuši, která se pojí s Moravskoslezským krajem, nebo si třeba upečeme perníčky, abychom si trochu přiblížili ten Pardubický. V českém jazyce jsme se dále seznamovali s holým a rozvitým přísudkem a skladebními dvojicemi. V matematice jsme procvičovali násobení dvouciferným činitelem, prezentovali jsme přečtené knihy a seznámili se s technikou kvaše. Naše obrazy zimní krajiny můžete vidět na fotkách níže. V úterý jsme vyrazili do divadla Gong na představení (Ne)bezpečná (ko)média. Představení nás dovedlo k velké diskuzi o chování na internetu i jeho (ne)bezpečí. Třeba už víme, že velkou sílu má na internetu slovo, které může rozpoutat i válku a ublížit. Představení nás hodně zasáhlo. Máme pořád o čem diskutovat.  Teď už se těšíme na prázdniny. 

Koukněte na fotky

neděle 23. únor

Takový běžný týden u Rarášků…

  • Rarášci

Co to vlastně znamená, že? Tak hrajeme si každý den, to je jasné. Vyrábíme, malujeme, modelujeme, prostě co nám prstíky stačí a kde nestačí, někdo pomůže. A všímáme si. To je dost na nás, dospělácích. Takže vidíme, jak čas pokročil. Většina Rarášků už si hraje spolu a ne jen vedle sebe, to je totiž terminus technicus :-) . Většina Rarášků staví stavby a to je taky novinka! Rarášci totiž nejdřív nějakou dobu jen boří :-) . Ono se to nezdá, ale je skoro konec února a máme za sebou víc, jak polovinu roku. Tento týden jsme chodili hodně ven a domalovali jsme velikého lítacího ptáka, co měl být káně, ale je to racek. Nebylo nás mnoho, ale od pondělí už zase budeme všichni komplet, zdraví a plní chuti do dalšího hraní!

Na fotky se můžete podívat tady

neděle 23. únor

Masopust u školkáčů jede dál!

V uplynulém týdnu jsme si užili masopust v plném proudu. Zpívali jsme – umíme dvě masopustní písničky. Tančili jsme, muzicírovali – všechny děti si zahrály na rytmické nástroje, pekli jsme slané koláče. Celý týden jsme vyráběli masopustní masky – vyžadovalo to obří dávku trpělivosti a kreativity, ale protože nás to moc bavilo, došli jsme ke zdárnému konci a masky jsou hotové – jsou překrásné, nezapomeňte se podívat do naší fotogalerie. Příští týden v úterý nás čeká masopustní rej, tak nezapomeňte děti vybavit kostýmy – nic složitého, jen ať je to tradiční. Díky za spolupráci! V pátek jsme si užívali nový herní závěsný doplněk. Hlavně kluci (a Markétka :-) ) to zkoušeli pořád a pořád dokola a zdokonalovali svou techniku tak dlouho, než ji dokonale chytli! 

Na fotky se podívejte ZDE

neděle 23. únor

Kulatiny u Mazáků

  • Škola

V minulém týdnu jsme slavili Tániny narozeniny. Byly to kulatiny krásně kulaté a vzácné, stejně jako je vzácná naše Táňa.  Vyrobili jsme pro ni společně koláž a každý z nás ještě vyrobil pro Táňu vlastní přání. Během týdne jsme hodně pracovali a sami jsme bádali. Zkoušeli jsme vymýšlet zákonitosti, díky kterým rozdělujeme slova na slovní druhy, pracovali jsme s vyjmenovanými slovy, psali diktát, tvořili osnovu pohádky o Červené Karkulce, ale pozor, vypravěčem je tentokrát vlk! Jsme zvědaví, jaké příběhy si příští týden poslechneme. V matematice jsme postoupili v indickém násobení, tentokrát už jsme násobili trojmístné číslo, málem jsme si zavařili mozky u dřívkové geometrie a slovních úloh a samozřejmě jsme procvičovali násobilku. V prvouce došlo na nečekané téma. Někdo z nás řekl během češtiny slovo „prales“ a zvrhla se lavina otázek, které nás opravdu hodně zajímaly. A tak jsme skoro hodinu bombardovali Terezu otázkami, které se nám snažila zodpovědět. A tak už teď víme, co je to prales, kdy vlastně vznikal, zda u nás v České republice nějaký máme,  jak se dnes chrání a jak vlastně funguje ta přírodní rovnováha. No a také na kůrovce došlo :)

Ve středu při angličtině jsme se věnovali opakování a upevňování více věcí naráz; dny v týdnu (pozor na předložku ON, když říkáme v pondělí, ve středu..), měsíce, spelling, předložky a věty s nimi (The pencil is on the table.) Děti po třídě hledaly úkoly, které potom řešily. Mimo to jsme si zahráli společně tichou poštu v kroužku a věnovali se čtení textu, ke kterému jsme následně odpovídali na otázky. S dětmi teď také vybíráme film, který bychom si společně chtěli pustit (v anglickém znění s českými titulky). Děti mají za úkol si promyslet, který by navrhly, příští nebo přespříští týden nás čeká hlasování. Měl by to být film, který budou znát, aby se mohly zaměřit na poslech angličtiny.
Mimo to jsme také popřáli Táně k jejím narozeninám, zazpívali, naučili se, jak se přeje v ukrajinštině a děti jí předaly obrázek, který pro ni namalovaly. Zkrátka pěkný den!

Podívejte se na fotky, je tam i krátké video :)

neděle 23. únor

Stromáci se začínají seznamovat s Českou republikou

  • Škola

V týdnu od 17.února měli Stromáci díky pobytu Ály se školkou na horách trochu jiný týden než obvykle. Anglický den byl v pondělí a tělocvik v úterý s Brouky. V ostatních dnech se věnovali novinkám. V matematice násobení dvouciferným činitelem, v českém jazyce pak základním skladebním dvojicím, skladebním dvojicím, holému a rozvitému podmětu a přísudku a základu věty. Velmi oblíbenou se stala hra PŘIJELA BABIČKA Z ČÍNY, kterou používali Stromáci  k tomu, aby se učili rozvíjet základní skladební dvojici o další skladební dvojice. Opět také procvičovali určování mluvnických kategorií u sloves. V historii se věnovali husitství a v zeměpisu se seznamovali s kraji České republiky a jejich krajskými městy. Někteří dodělávali vitráže, někteří si četli, aby rozvíjeli své čtenářské dovednosti. 

 

sobota 22. únor

Opičáci násobí a násobí a násobí..

  • Škola

V tomto týdnu jsme se konečně dostali k pořádnému násobení. Násobili jsme tedy prakticky nepřetržitě. Velmi mile mě překvapilo, že to všem opravdu hezky šlo. Neusněme však na vavřínech,  jsme teprve na začátku.  Ale jsem ráda, že se zatím všichni orientujeme. Abychom se orientovali ještě lépe, zopakovali jsme si světové strany, což některé trochu zaskočilo, nakonec se však chytli. 

V českém jazyce jsme se setkali s naší hymnou. Text písně Kde domov můj někteří znali, pro některé to byla úplná novinka. Proto jsme si ji několikrát poslechli.

Anglický den jsme nadále věnovali potravinám a jídlu. Upevňujeme si slovní zásobu, kterou známe, ale přirozeně se nám stále rozrůstá díky individuálnímu zájmu. Tentokrát jsme si sestavovali vlastní Shopping list a začali trénovat začátky nakupování (věty Can I have …………please?x Here, you are.). Také jsme si písemně utřídili, jaké potraviny máme a nemáme rádi. (I like…./ I don´t like). Na závěr jsme se věnovali čtení a každý si vytvořil vlastní knížečku Tina´s tiny book, ze které vám doma děti mohou něco přečíst. Trénovat čtení v angličtině Opičáci opravdu potřebují. :-)

 Jak jsme se měli se můžete podívat zde.

9. stránka z celkem 169« První...7891011...203040...Poslední »