Jak cukr změnil svět

Aneb téma zdravých svačin u Vrabčáků
Autor: Karolína
Tento týden jsme ve škole propluli od gramatických jevů přes geometrii až po diskuze o sladkostech – bylo to opravdu pestré! Část Vrabčáků si nyní prochází školní kola přijímacích zkoušek, takže jim všem držíme palce!
V českém jazyce jsme se věnovali předložkám s/z, rozlišovali jsme je od předpon a opakovali jsme pravopisné jevy formou diktátu i hledání chyb v textu. Zabrousili jsme také ke spojkám – učili jsme se, kdy psát čárku, a procvičovali jsme skladební dvojice. Vedle mluvnického učiva jsme si užili i tvořivější část – vymýšleli jsme vlastní dubnové verše.
V matematice jsme se pustili do praktických výpočtů – počítali jsme obsah trojúhelníků i čtverců, určovali délky stran ze zadaného obsahu a pracovali se souřadnicemi bodů ve čtvercové mříži. Rýsovali jsme a opakovali jsme i témata jako úhly a konstrukční úlohy.
V předmětu Člověk a jeho svět jsme rozvíjeli finanční gramotnost – zamýšleli jsme se nad nákupním chováním, vlivy reklamy a tím, co ovlivňuje naše rozhodování. Druhým velkým tématem týdne byl cukr – shlédli jsme video Jak cukr změnil svět, diskutovali o jeho vlivu na lidské tělo a zamýšleli jsme se i nad omezením sladkostí ve škole.
V anglickém jazyce se Vrabčáci seznamovali s různými zaměstnáními. V rámci konverzace žáci zjišťovali, kdo chce vykonávat dané zaměstnání v dospělosti - Do you want to be a doctor? Do you want to be a dancer? Do want to be a mechanic? Každý Vrabčák vytvořil malý projekt My family, ve kterém popsal své členy rodiny a jejich zaměstnání.
Ve společném třídním kruhu jsme tento týden řešili téma komunikace.
Týden byl nabitý novými tématy, přemýšlením i spoluprací – a my se těšíme na další, co nás čeká.