Jak Vrabčáci vlétli do nového roku
Vzhůru do roku 2025
Autor:Vrabčáci (K.)
A je to tady! Po vánočních prázdninách jsem zase zpátky ve škole. V pondělí jsme začali vánočním sdílením s dixit kartami, zahráli si hru “Najdi někoho, kdo”, pracovali s kartami s novoročními otázkami, tvořili osobní novoročenku a psali si společná přání pro naši třídu. V češtině jsme se v tomto týdnu začali učit druhy přídavných jmen a jejich vzory, napsali si diktát i sci-fi vesmírný příběh. Při opakování S/Z na začátku slov došlo i na snězení zbylých perníčků z Vánoc. V matematice jsme opakovali a pustili se do nové látky - vlastnosti mnohoúhelníků: konvexní a nekonvexní. Abychom tomu lépe rozuměli, nejdříve hrála Kira a robůtek na schovávanou, a my poté tvořili na geoborderech půdorysy vhodných místností pro hru na schovku. Protože nás brzy čeká lyžařské kurz, tak jsme v mapách hledali místa, kde všude se v Česku lyžuje a opakovali tak povrch naší země. Věnovali jsme se i projektu “Kde je vhodné vybudovat sjezdovou trať a pracovali s textem, s daty z tabulek a opakovali typy reliéfu, světové strany a klimatické oblasti. Nominovali jsme tři zástupce. kteří nás budou reprezentovat v okresním kole soutěže Finanční gramotnost a čekáme na výsledky školního kola matematické olympiády.
V anglickém jazyce Vrabčáci hráli hry k procvičení sloves denní rutiny. Přečetli si několik krátkých textů o školách a vybírali, ve které by chtěli být a proč. Každý Vrabčák vytvořil vlastní otázku zaměřenou na denní rutinu a provedl malý průzkum ve třídě, na základě kterého následně napsal několik vět.