Od rovníku k pólům - poeticky i hezky česky (Vrabčáci)

Škola

Tvoříme, bádáme i slavíme

Autor: Vrabčáci (Karolína)


Tento týden byl opravdu pestrý! Začali jsme třídním kolem recitace básní – další ročník Poetického dýchánku je za námi. Z tohoto kola, při kterém jsme se učily pracovat s kritérii hodnocení, postoupili tři Vrabčáci do školního kola, které proběhlo v pátek. Celý první stupeň se sešel, aby si vychutnal přednesy svých spolužáků  – atmosféra byla velmi soudržná a respekt, který si děti navzájem projevily, podpořil příjemně strávený společný čas. 

V češtině jsme se věnovaly prezentaci básní a recitaci, procvičovaly jsme shodu přísudku s několikanásobným podmětem a označovaly podstatné informace v textu. Také jsme si prohlížely inzeráty a psaly vlastní fiktivní inzeráty. Současně jsme začaly téma Národního obrození a vývoje českého jazyka, přičemž jsme pracovaly s texty z vlastivědné čítanky. Matematika byla zaměřena na dokončení kapitoly o zlomcích – sčítání a odčítání zlomků jsme procvičovaly pomocí modelů, jako je tabulka čokolády, ciferník a zlomková zeď, abychom si lépe představily situace se zlomky. Dále jsme se věnovaly zkoumání podnebných pásů – hledaly jsme odpovědi na otázku, proč se teploty na různých místech země liší (tropy vs. polární oblasti). Polepily jsme globus podle vymezení podnebných pásů a zadaly si skupinový projekt na ekosystém v krabici, jehož tvorba nás bude čekat po prázdninách. V anglickém jazyce Vrabčáci provedli survey - každý Vrabčák vymyslel své dvě otázky ohledně každodenních činností a zeptal se na ně svých spolužáků. Následně napsal dva krátké odstavce, kde shrnul výsledky krátkého průzkumu ve třídě. V informatice se Vrabčáci seznamovali s prostředím Scratch. Týden jsme zakončili tělocvikem a pak už se jen rozběhli na jarní prázdniny!

...A ještě jsme stihli oslavit dvoje narozeniny :)


Chcete článek sdílet?