Vesmírná vajíčka u Vrabčáků

Škola

Co dělá cukr v těle, jak využít spojky při tvoření příběhů a experiment s vajíčky

Autor: Karolína


Krátký, ale pestrý týden před velikonočními prázdninami jsme naplnili učením, tvořením i sdílením.

V rámci českého jazyka a předmětu člověk a jeho svět jsme se ponořili do tématu cukru – co dělá v našem těle, proč je návykový, jak funguje glykemický index nebo co znamená „cukrový crash“. Podívali jsme se na dvě videa, včetně krátké TED přednášky o cukru a mozku, a pracovali s odbornými texty, které jsme zpracovávali do poznámek. Navázali jsme na to i v jazykové části, kde jsme si zopakovali spojky a psaní čárek v souvětích, a to nejen při vyplňování pracovního listu, ale i při psaní a korektuře vlastních příběhů. Každý Vrabčák si zkusil napsat svůj příběh a při kontrole pravopisu jsme se zaměřili právě na plynulost a správnou interpunkci. V matematice jsme si procvičili počítání obsahu trojúhelníků a napsali krátké ověřování.

V třídnické hodině jsme se rozloučili s jedním z Vrabčáků, který se po Velikonocích vydá na novou školní cestu. Připravili jsme mu symbolický „kufr na cestu“ plný vzkazů a přání od spolužáků. Vytvořili jsme také společnou síť přání, kde má každý z nás své místo a kde jsme si navzájem popřáli dobré věci nejen na cestu, ale i do dalších (pro některé z nás přijímačkových) dní.

Závěr týdne jsme si zpestřili velikonočním tvořením – vznikla vesmírná vajíčka vytvořená pomocí akrylových barev. Pro rychlejší zasychání při vrstvení barev se naučili Vrabčáci využívat horkovzdušnou pistoli. Děti pracovaly s chutí a fantazií – výsledky tohoto experimentu jsou opravdu rozmanité.

Přejeme všem klidné a radostné Velikonoce! 🐣✨


Chcete článek sdílet?