Vrabčáci se rozletěli po Višňovce

Konec ledna u Vrabčáků
Autor: Vrabčáci (K.)
Tento týden byl ve znamení dokončování učiva, výletů i ohlédnutí za prvním pololetím.
V češtině jsme se intenzivně věnovali přídavným jménům – opakovali jsme jejich skloňování a určování v textu. Pracovali jsme v učebnici i pracovním sešitě a připravovali se na ověřování. V matematice jsme zakončili kapitolu o práci s daty, procvičovali jsme počítání průměru a naučili jsme se zápis zlomků jako smíšených čísel a zkoumali jsme různé způsoby zápisu čísla (zlomkem, desetinným číslem). V rámci Člověka a jeho světa jsme zjišťovali, který kraj je pro turisty nejatraktivnější. Mluvili jsme o památkách UNESCO, opakovali kraje, krajská města, národní parky a chráněné krajinné oblasti. V dějepise jsme se vrátili k reformám Marie Terezie a Josefa II. a díky videím z Dějin udatného národa českého jsme si přiblížili dobu osvícenství.
Středa se nesla v dobrodružném duchu, když jsme na celé dopoledne vyrazili do terénu a vzali s sebou i zájemce o budoucí 6. třídu u nás v komunitní škole. Seznámili jsme se, zahráli jsme si spoustu her a prokázali schopnost spolupracovat i v zátěžových momentech - jako byl třeba orientační běh na Višňovce a přiřazování fotek k neznámým místům v mapě. Vrabčáci to až na výjimky zvládli skvěle. Důležité je, že se nikdo neztratil :)
Významným momentem týdne bylo rozdávání pololetního vysvědčení. Ohlédli jsme se za prvním pololetím, zamýšleli se nad tím, co jsme se naučili, co nás bavilo, a co bychom chtěli zlepšit. Každý si svůj školní půlrok symbolicky znázornil na „strom poznání“, cestu nebo třeba velrybu, na které zachytil své zážitky a posuny.
Ráda bych tímto pogratulovala týmu Vrabčáků, který postoupil do krajského kola v soutěži finanční gramotnosti a těm dětem, které naši školu reprezentovali v okresním kole matematické olympiády.
Teď už si užíváme zasloužený odpočinek o pololetních prázdninách a příští týden nás čeká hned v pondělí celoškolní projektový den.