Vrabčácké babí léto

Škola

Rozhovor se spolužákem, cesta k řece, krabi v alkoholu i puk z extraligy - dělo se toho u nás hodně

V tomto týdnu jsme si užívali babího léta a několikrát vyrazili s učením do terénu. Věnovali jsme se opakování. V matematice to bylo rýsování (přímka, úsečka, kolmice, rovnoběžka, čtverec), počítání se závorkami, slovní úlohy a rovnice. V češtině jsem díky znalosti přímé a nepřímé řeči zapsali rozhovor se spolužákem. Ve třídě jsme si vytvořili časovou osu a společně jsme připravili mnoho pomůcek do vlastivědy (Hodně jsme laminovali a stříhali). Učili jsme se, jak si dělat poznámky (výpisky, myšlenkové mapy, zvýrazňování, kreslení), což se hodí pro hledání našeho učebního stylu. 

V pátek jsme se vydali proti proudu řeky pod Kazín, kde jsem si udělali první společný piknik. Pozorovali a zkoumali jsme to, co se na daném místě změnilo od naší poslední návštěvy. Každý si do svého cestovatelského deníku zapsal to, co ho dnes zaujalo - např. plyšová kachna v lidské velikosti. Zahráli jsme si dvě týmové hry zaměřené na spolupráci a přenos informací - hodně jsme u toho běhali, zapojili hlavu a pracovali s chybou a nepřesností. 

V anglickém jazyce si Vrabčáci zopakovali classroom language. Ve dvojicích si procvičili běžné seznamovací otázky What's your favourite colour? How old are you? How old is your mum? V informatice si Vrabčáci zopakovali základy ovládání počítače a psaní na počítači. 

Domalovali jsem také obrazy na téma Můj šťastný svět, můj krásný svět a udělali si třídní vernisáž. Hledali jsme společné prvky v našich originálních dílech - Co nás spojuje i když jsme každý jedinečný? A našli jsme! Přijďte se podívat do třídy :)

A na závěr týdne jsme ještě měli v rámci pátečních zajímavostí ve třídě exponát invazivního kraba říčního naloženého v alkoholu, živého kraba, kterého chová jeden Vrabčák doma a hokejový puk značky Gufex, se kterým se hrál zápas extraligy (jestli si to Kája správně zapamatovala :)).

Autor: Vrabčáci



Chcete článek sdílet?